30% flere forældremyndighedssager i retten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

Missi

qp skriver:

Der ér da en ganske normal reaktion???

Hvorfor mener du ikke det er normalt?

jamen kan godt se hvorfor du  syntes det kan se normalt ud.

Men igen der ligger så mange ting under, som bare bekraftiger os og andre i at hun ikke er der som mor, hvertfald ikke for ham.

Kan komme med et par eks. som er sket inden for den sidste mrd.

1.Ham på 5 fik stukket sin lillebror i hånden som er 3 hvor de skulle gå ud at lege - de bor i et rækkehus komplex, som de selvf kender godt, men der er ikke langt ud til en MEGET trafikert vej - moren er så faldet i søvn med låst dør og blir vækket ved at ham på 3 græder og ham på 5 sparker på døren og der står en mand i arbejdstøj - de er gået over den store vej og været over at hente chokoloade som de selvf ikke har kunne betale for, og så er de bleven fulgt hjem af en medarbejde

2. Da ham på 5 går i spicalbørnehave blir han hentet i taxa hver morgen så han kan komme der hen, for ellers kommer han aldrig. ham på 3 går i børnehave 10 min gågang fra hvor de bor. men kommer der aldrig, moren har utalige undskylder til os omkring det, og hvis ik, jamen så skal faren bare blande sig uden om - de har fælles forældremyndighed, så selvf kontakter børnehaven om at han aldrig dukker op, KUN når vi aflevere.

3. sidst faren kom og hentede dem hjemme ved moren, kommer ham på 5 løbende ud -åhh det var godt du kom far - mor skubber lillebror så ham falder og slår sig, fordi han ikke er hurtig nok.

det er bare inden for den sidste mrd alt det her er sket..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
thildemus skriver:

Tro mig, der er fokus på tvungen samarbejde som det er i dag. Det betyder, at der er nogle få tilfælde er børn der står værre end nogensinde - netop fordi det nærmest er umuligt at sige: "De kan bare ikke samarbejde".

I langt de fleste tilfælde giver det mening med fællesforældremyndighed og samarbejde omkring de børn som vi jo alle elsker højt. Men tvungen samarbejde i ALLE tilfælde er ikke vejen frem efter min mening.

Hvis du kunne opleve systemet indefra en meget ekstrem sag, ville du ikke være i tvivl om, at den nye forældreansvarslov ikke er specielt hensigtsmæssig - især på grund af kravet om tvungen samarbejde.

Hvem siger jeg ikke har prøvet det? For det har jeg. Ikke som forældre, men som barn. En strid der startede for 18 år siden og stadig har efterspil den dag i dag. Så jeg har haft myndighedsstrid tæt inde på live og set hvad det kan gøre ved børn og voksne.

Men det ændre ikke min holdning at far er 100% så god som mor, og at han har lige så meget ret til at beholde sine børn som den  primære forældre

Anmeld

1. oktober 2010

thildemus

Hvem siger jeg ikke har prøvet det? For det har jeg. Ikke som forældre, men som barn. En strid der startede for 18 år siden og stadig har efterspil den dag i dag. Så jeg har haft myndighedsstrid tæt inde på live og set hvad det kan gøre ved børn og voksne.

Men det ændre ikke min holdning at far er 100% så god som mor, og at han har lige så meget ret til at beholde sine børn som den  primære forældre

Nu taler jeg om sager, hvor man måske kan sætte spørgsmålstegn ved om eksempelvis samværsforældren kan tage sig af barnet. Her er nemlig også tvungen samarbejde efter forældreansvarsloven blev indført for 3 år siden.

Anmeld

1. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
thildemus skriver:

Nu taler jeg om sager, hvor man måske kan sætte spørgsmålstegn ved om eksempelvis samværsforældren kan tage sig af barnet. Her er nemlig også tvungen samarbejde efter forældreansvarsloven blev indført for 3 år siden.

Ja det gør jeg også. Men når nu det er mindretallet af sager, hvor en forældre ikke er i stand til at tage sig af sit barn, så kan jeg ikke se hvorfor størstedelen af sagerne skal "lide" fordi andre er bagdelshuller.

Så i de tilfælde som du snakker om, er der hvor der skal sættes ind. Dem hvor der skal være hurtig ekspedit så de ikke trækker i langdrag. Men det betyder ikke at fædre laver hævn, som du skriver i dit førsgte indlæg. Jeg er måske bragende naiv, men fordi antallet af sager er steget med 800 på 1 år, er ikke ensbetydende at en far udnytter sin mangt, men mere at de benytter sig af de muligheder de har for at se deres elskede små poder mest muligt.

Bare fordi man er mor, er  man ikke automatisk den bedste forældre!

Anmeld

1. oktober 2010

thildemus

Ja det gør jeg også. Men når nu det er mindretallet af sager, hvor en forældre ikke er i stand til at tage sig af sit barn, så kan jeg ikke se hvorfor størstedelen af sagerne skal "lide" fordi andre er bagdelshuller.

Så i de tilfælde som du snakker om, er der hvor der skal sættes ind. Dem hvor der skal være hurtig ekspedit så de ikke trækker i langdrag. Men det betyder ikke at fædre laver hævn, som du skriver i dit førsgte indlæg. Jeg er måske bragende naiv, men fordi antallet af sager er steget med 800 på 1 år, er ikke ensbetydende at en far udnytter sin mangt, men mere at de benytter sig af de muligheder de har for at se deres elskede små poder mest muligt.

Bare fordi man er mor, er  man ikke automatisk den bedste forældre!

Tror altså du blander os sammen, jeg har da ikke skrevet noget om hævn. Mit udgangspunkt er at begge forældre elsker barnet. Jeg har skrevet at jeg er imod at folk (mor såvel som far) bruger børnene. Børnene er ikke et våben og må aldrig opfattes som et sådanne. Men mit udgangspunkt er IKKE, at alle der er i disse sager bruger børnene som hævn. Jeg skriver netop også at delt forældremyndighed giver mening. Men det er korrekt at jeg som udgangspunkt mener, at 50-50 er forvirrende for små børn.

Det jeg råber vagt i gevær over, er, at der netop ikke laves undtagelser med forældreansvarsloven. Alle er tvunget til at arbejde sammen. Og det er jo rigtigt fint for størstedelen af sagerne. Nu er det bare sådan at dem, der falder igennem - det er dem der allerede står allersvagest (børn såvel som voksne), og de skal nu også kæmpe med en lov, der ikke (fra sfv side) kan fraviges.

Og i øvrigt, mener jeg ikke at jeg/man er den bedste forældre bare fordi jeg er mor!

Anmeld

1. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
thildemus skriver:

Tror altså du blander os sammen, jeg har da ikke skrevet noget om hævn. Mit udgangspunkt er at begge forældre elsker barnet. Jeg har skrevet at jeg er imod at folk (mor såvel som far) bruger børnene. Børnene er ikke et våben og må aldrig opfattes som et sådanne. Men mit udgangspunkt er IKKE, at alle der er i disse sager bruger børnene som hævn. Jeg skriver netop også at delt forældremyndighed giver mening. Men det er korrekt at jeg som udgangspunkt mener, at 50-50 er forvirrende for små børn.

Det jeg råber vagt i gevær over, er, at der netop ikke laves undtagelser med forældreansvarsloven. Alle er tvunget til at arbejde sammen. Og det er jo rigtigt fint for størstedelen af sagerne. Nu er det bare sådan at dem, der falder igennem - det er dem der allerede står allersvagest (børn såvel som voksne), og de skal nu også kæmpe med en lov, der ikke (fra sfv side) kan fraviges.

Og i øvrigt, mener jeg ikke at jeg/man er den bedste forældre bare fordi jeg er mor!

Ja jeg blander jer nok sammen - beklager

Men jeg mener stadig at der skal sættes ind i de dårlige sager, at det er de sager hvor der skal komme en hurtig afgørelse. Måske noget med i har 2 mdr til at få det til at fungere, og ellers tager vi en beslutning og kun 1 får ret. Så er der tvungen samarbejde eller du mister dit barn. Og i den 2 mdrs periode kan der være samtaler hver uge/hver anden uge for at høre hvordan det går.

Anmeld

1. oktober 2010

3xM

syntes det er skræmmende og man kan kun blive bange

med marcus´far er jeg sikker på vi ikke havner der, men milas´far som ikke var en del af mit liv siden jeg var gravid 17 uger henne og nu har meldt sig på banen at både manden og mig har sagt fra over for ham han skal ikke komme på besøg mv. og vi kan ikke synet af hinanden han søger slåskampe med sine 2 andre børn

og har flere historier om hvordan han gemmer smser og optager tlf samtaler som han mener kan bruges i retten/amtet mv.

han tænker aldeles ikke på børns fundamentale behov, men sin egen ret og mener han skal betyde mere end min kæreste som var en del af gravi. siden 20 uge, økonomisk tager ansvar, og som på lige fod med mig tager ansvar for Milas.

så hvad gør en til far ?

Anmeld

1. oktober 2010

Carina1977

Min søns far og jeg har haft fælles forældremyndighed siden vores søn blev født. Da vi gik fra hinanden 2 år senere, bibeholdte vi selvfølgelig den fælles forældremyndighed, og sådan er det stadig. I starten havde min x vores søn hver 2. weekend og hver 2. jul og nytår, samt 1 uges sommerferie. Da vores søn startede i skole begyndte han at have ham mellem jul og nytår også, samt hver vinterferie, hveranden påskeferie og 2 ugers sommerferie. I samme periode begyndte vores søn at blive ret ked af det, fordi han savnede sin far, så vi indførte at han havde ham 1 eftermiddag hver 2. uge også, og det gjorde drengen gladere. dette står så ikke i vores samværsaftale, men er noget vi selv er blevet enige om uden at blande sfv ind i det. Min søns far arbejder aften, så denne her aftale kan kun lade sig gøre, så længe vores søn har dage, hvor han har tidligt fri fra skole.

Jeg har læst alle svar i den her tråd, og må da tilstå at jeg ikke går ind for 7/7 ordningen. dette kan aldrig komme på tale her, fordi hans far arbejder aften, men hvis han ikke gjorde blev den ordning stadig ikke taget i brug her. Det er min x heldigvis også enig med mig i. Jeg har lidt den følelse at de børn der er i 7/7 ordningen, nærmest lever i en kuffert, og jeg kunne da forestille mig at de ville være i tvivl om, hvor de hører hjemme. Jeg mener det er vigtigt at de har et fast ståsted i deres opvækst, en fast rytme i deres hverdag og hele tiden vide at på den måde kører det derhjemme. Det kan ikke undgås at far og mor har forskellige regler. tror det er nemmere for børn at forholde sig til de forskellige regler, hvis de kun bliver afviget hver 2. weekend, i forhold til et sæt regler den ene uge, og et andet sæt regler den næste uge. Jeg vil sige at hvis man har 7/7 ordningen, at så skal man være meget enige om alting....alt fra sovetider og til hvad de må.

Ang det der med når et barn spørger sin far om det kommer til at bo hos ham, hvis moderen dør. det har min søn altså også spurgt om, og han lider bestemt ikke overlast, og der er ikke noget mærkeligt i at han spørger om det. Først gang han spurgte om det, var han vist også 5-6 år....og jeg svarede ham åbent og ærligt omkring det. Han spurgte igen i foråret, hvor han var 9 år, men det tror jeg havde noget at gøre med at en fra hans klasse mistede sin mor fordi hun fik hjerneblødning. Han var skræmt af det, og ville nok bare have svar på at hvis det skete her, hvad blev der så af ham. Jeg svarede ham igen ærligt, og påpegede så også at det ikke sker så tit at børn mister deres mor så tidligt. Siden dengang er der faldet ro over det igen. Jeg mener bare der kan opstå forskellige situationer, der gør at børn spørger ind til sådan noget. Men det betyder ikke nødvendigvist at barnet har det skidt, ikke vil bo hos sin mor eller noget helt tredje.

Generelt vil jeg sige at man skal tænke mere på barnets rettigheder, end moderens/farens rettigheder. Synes tit at folk får ondt af moderen eller faderen i forskellige situationer.....men hvad med barnet? Er det ikke mere syndt for ham/hende? Jeg synes altid man bør tænke på børnene først og fremmest, derefter kan man tænke på sine egne behov/følelser.....men det skal aldrig gå ud over børnene, de har ikke selv sat sig i den situation de står i.

Anmeld

1. oktober 2010

myprincess

Jeg synes også at mændene får ALT for mange chancer.

Her ser faderen barnet en gang om ugen 1 time cirka, det vil sige sammelagt 52 timer i året hvis det fotsætter på denne måde...

Han lover gang på gang på gang vores datter noget men han holder det aldrig og det er mig der skal se hende ked af det HVER GANG, det er virkelig hårdt og det tærer på mig... 

Han må se hende ALT det han har lyst, det tager kun 20 min for ham at gå herhen og aligevel kommer han kun så LIDT!

Jeg kan kun se passivt til det her svigt, han vil heller ikke betale en krone til hende, men aligevel vil han ikke give mig forældremyndigheden...

Hvis vi skulle ende i retten siger han at det bare er mit ord imod hans, og derfor vil jeg ikke kunne få forældremyndigheden da han vil lyve om nødvendigt.....

Føler mig så magtesløs.....

Anmeld

15. oktober 2010

RGN

Profilbillede for RGN
myprincess skriver:

Jeg synes også at mændene får ALT for mange chancer.

Her ser faderen barnet en gang om ugen 1 time cirka, det vil sige sammelagt 52 timer i året hvis det fotsætter på denne måde...

Han lover gang på gang på gang vores datter noget men han holder det aldrig og det er mig der skal se hende ked af det HVER GANG, det er virkelig hårdt og det tærer på mig... 

Han må se hende ALT det han har lyst, det tager kun 20 min for ham at gå herhen og aligevel kommer han kun så LIDT!

Jeg kan kun se passivt til det her svigt, han vil heller ikke betale en krone til hende, men aligevel vil han ikke give mig forældremyndigheden...

Hvis vi skulle ende i retten siger han at det bare er mit ord imod hans, og derfor vil jeg ikke kunne få forældremyndigheden da han vil lyve om nødvendigt.....

Føler mig så magtesløs.....

Jeg tænker på om han er klar over hvad fuld forældremyndighed indebærer?

Jeg fik den i går. I første omgang da jeg annoncede at jeg søgte den ville han slæbe mig gennem hele systemet, som han selv udtrykte det, men da han fandt ud af, at det faktisk bare betød at vi ikke behøvede mødes for at underskrive forskellige papirer skrev han under uden videre.

Rigtig mange mennesker tror det har indflydelse på samkvem og det kan naturligvis få dem til at stejle.

Bare en tanke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.