30% flere forældremyndighedssager i retten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
40 svar
0 synes godt om
30. september 2010

Lisbeth85

http://nyhederne.tv2.dk/article/33922080/?forside

Denne artikel viser da virkelig, hvor galt det er gået, efter reglerne er blevet ændret for 3 år siden. Min holdning er, at mændene har fået alt for meget magt, og de udnytter, at de kan bruge denne magt - også negativt 'fordi de kan'.

Det er hævntogter mere end det er beskyttelse af børnene, som kommer i klemme i systemet. Men det er ikke kun mændene, men også kvinderne selvfølgelig. Tror mange glemmer børnene midt i alt rodet. Min eks og jeg er ikke sammen mere, og vores baby kigger ud engang i oktober, men vi prøver at snakke om alt det, som skal ske, inden babyen er her. Derved undgår vi (forhåbentlig) ret mange konflikter. Desuden er han enig med mig om, at baby selvfølgelig skal bo hos mig, og så kan han besøge os 1-2 gange hver 14. dag 

Hvad er din holdning til dette emne / artiklen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

thildemus

Min holdning er, som der også står i artiklen - at hvis mor og far er i en bare nogenlunde fornuftig dialog, så er fælles forældremyndighed en god idé og ligestiller nogle grundlæggende rettigheder omkring børn.

For resten er det mere end tragisk, at børnene skal sættes i midten og tvinges ud i nogle umulige situationer.

Står desværre selv i en af ovenstående situationer (detajlerne for hvorfor jeg mener, at vi er et af de tragiske tilfælde skriver jeg ikke her, da faderen flere gange har ledt efter mig herinde) og gør alt hvad jeg kan for at vores dreng aldrig bliver smidt i midten. Faderen har dog imidlertidigt bestemt sig for at en lille uskyldig dreng skal delagtiggøres i alt  - men jeg mener jo, at han dermed smides ud i følelsesdilemma, for hvem skal man tro på når man ser tingene med små uskyldige børneøjne? Far der siger ting om mor, og helt åbenlyst er ked af det. Eller mor der kategorisk kalder tingene for voksen-problemer og ikke deltager i mudderkastning

Anmeld

30. september 2010

frk Jensen

Lisbeth85 skriver:

Denne artikel viser da virkelig, hvor galt det er gået, efter reglerne er blevet ændret for 3 år siden. Min holdning er, at mændene har fået alt for meget magt, og de udnytter, at de kan bruge denne magt - også negativt 'fordi de kan'.

Det er hævntogter mere end det er beskyttelse af børnene, som kommer i klemme i systemet. Men det er ikke kun mændene, men også kvinderne selvfølgelig. Tror mange glemmer børnene midt i alt rodet. Min eks og jeg er ikke sammen mere, og vores baby kigger ud engang i oktober, men vi prøver at snakke om alt det, som skal ske, inden babyen er her. Derved undgår vi (forhåbentlig) ret mange konflikter. Desuden er han enig med mig om, at baby selvfølgelig skal bo hos mig, og så kan han besøge os 1-2 gange hver 14. dag 

Jeg mener ikke at forældre ansvars loven er lavet til børns bedste!

Jeg er en af dem fra statestikken da jeg har været i retten i år mht forældremyndighed. Jeg mener i tilfælde af at faren ikke ser sit barn og ikke har gjordt det i en længere periode, så burde der ikke være nogen diskution om hvem der burde have fuld forældremyndighed.

Knus

Anmeld

30. september 2010

thildemus

fisen skriver:

Jeg mener ikke at forældre ansvars loven er lavet til børns bedste!

Jeg er en af dem fra statestikken da jeg har været i retten i år mht forældremyndighed. Jeg mener i tilfælde af at faren ikke ser sit barn og ikke har gjordt det i en længere periode, så burde der ikke være nogen diskution om hvem der burde have fuld forældremyndighed.

Knus

Hørt! Må man spørge om du fik den fulde forældremyndighed og i så fald om der var andre faktorer der spillede ind end fars fravær?

Anmeld

30. september 2010

frk Jensen

thildemus skriver:

Hørt! Må man spørge om du fik den fulde forældremyndighed og i så fald om der var andre faktorer der spillede ind end fars fravær?

Nej det gjorde jeg ikke. Der er også andre faktore som spiller ind, men da jeg har en eks som også følger med herinde, så den kan vi tage over pb hvis det er..

Anmeld

30. september 2010

wamse

Synes simpelthen det er død trist at børnene står midt i mellem mor og far i så mange sager. Det må være frygtelig hårdt for de stakkels børn.

Som udgangspunkt bør forældrerne have fælles forældremyndighed så længe det fungerer. Når det så ikke fungerer i nogle tilfælde, så burde ekspedionstiden simpelthen være meget kortere end det er nu. Det hjælper ingen parter at der er så lange ventetider ved statsforvaltningen. Her hos os tager det ca 2-3 mdr for at blive indkaldt til et møde med børnesagkyndig rådgivning, det er simpelthen for dårligt at det system er så presset og med så få resourcer, at det giver de ventetider.

Anmeld

30. september 2010

Lisbeth85

wamse skriver:

Synes simpelthen det er død trist at børnene står midt i mellem mor og far i så mange sager. Det må være frygtelig hårdt for de stakkels børn.

Som udgangspunkt bør forældrerne have fælles forældremyndighed så længe det fungerer. Når det så ikke fungerer i nogle tilfælde, så burde ekspedionstiden simpelthen være meget kortere end det er nu. Det hjælper ingen parter at der er så lange ventetider ved statsforvaltningen. Her hos os tager det ca 2-3 mdr for at blive indkaldt til et møde med børnesagkyndig rådgivning, det er simpelthen for dårligt at det system er så presset og med så få resourcer, at det giver de ventetider.

Tror ikke engang at 2-3 mdr. er det længste man kan vente. Mener at have hørt, at nogle venter i op til 12 mdr, før der sker noget. Det er simpelthen ikke fair

Anmeld

30. september 2010

Missi

Lisbeth85 skriver:

uhhh blir jeg så trist af at høre når nogen kvinder mener det sån

Lever med en mand som for 2.5 år siden som fik taget ALT fra sig - stats -forvirringen gav moren bopælsretten med fællesforældremyndighed, fordi deres ene søn kun var 8 mrd.

Til at starte med kunne han se dem 2 timer hver tirsdag og torsdag på legepladsen - og nu har han dem så fra torsdag til søndag den ene uge, og den anden onsdag eftermiddag til torsdag morgen - det er et stort rod.

Min kæreste har kæmpet for de drenge lige siden om en 7/7 ording, da han mener det er mest fair da man er to om at lave børn, men da moren har førsteret selvom den ny lov er kommet - de går ikke ind og kigge på hva der endelig er bedst for barnet - det skal lige siges at hans ældste søn på 5, fik 1 år tilbage i sin udvikling, og derved begyndte med ble igen og intet vil sige, fordi hans far blev reven væk fra ham - han går i spical børnehave i dag, og hans største ønske er at bo ved sin far, men moren er ligeglad og derved og statsforvaltningen.

Ved ikke om det er det rigtige at skrive i det her indlæg har ikke set hva de andre piger har skreven... men bed bare lige mærke i hva du skrev det.

Min tro på at der kommer flere sager er, at flok simpelhen gir for hurtig op ISÆR mænd....

Kram

Anmeld

30. september 2010

Lisbeth85

Ja, men i dette tilfælde, som du beskriver, er jeg også enig, at faderen self. skulle se barnet mere. Jeg går ind for fælles forældremyndighed, hvor det selvfølgelig er det mest hensigtsmæssige, men jeg synes det er forkert, når mændene vil have 7/7 bare for at irritere eller såre moren mere.... Dem findes der desværre også derude!

Anmeld

30. september 2010

qp

Missi skriver:

uhhh blir jeg så trist af at høre når nogen kvinder mener det sån

Lever med en mand som for 2.5 år siden som fik taget ALT fra sig - stats -forvirringen gav moren bopælsretten med fællesforældremyndighed, fordi deres ene søn kun var 8 mrd.

Til at starte med kunne han se dem 2 timer hver tirsdag og torsdag på legepladsen - og nu har han dem så fra torsdag til søndag den ene uge, og den anden onsdag eftermiddag til torsdag morgen - det er et stort rod.

Min kæreste har kæmpet for de drenge lige siden om en 7/7 ording, da han mener det er mest fair da man er to om at lave børn, men da moren har førsteret selvom den ny lov er kommet - de går ikke ind og kigge på hva der endelig er bedst for barnet - det skal lige siges at hans ældste søn på 5, fik 1 år tilbage i sin udvikling, og derved begyndte med ble igen og intet vil sige, fordi hans far blev reven væk fra ham - han går i spical børnehave i dag, og hans største ønske er at bo ved sin far, men moren er ligeglad og derved og statsforvaltningen.

Ved ikke om det er det rigtige at skrive i det her indlæg har ikke set hva de andre piger har skreven... men bed bare lige mærke i hva du skrev det.

Min tro på at der kommer flere sager er, at flok simpelhen gir for hurtig op ISÆR mænd....

Kram

Jeg tror ikke statsforvaltningen gør hvad moderen ønsker i jeres tilfælde, der må være en årsag til de ikke mener at forældrene skal dele børnene 7/7 - der må ligge en saglig begrundelse for dette? Sådan en er evt. beskrevet i et brev din kæreste må have modtaget i denne forbindelse?

Og jamen det er da ikke mest fair, at børnene skal deles 50/50 fordi begge parter har været med til, at lave dem...  Der kan være så mange årsager til man ikke skønner, at børnene skal deles lige over.

Mht. at hans 5 årige søn skal være gået 1 år tilbage i udviklingen, er begyndt at bruge ble igen og er havnet i en specialbørnehave fordi faderen er blevet revet væk fra ham, kan sagtens være en reaktion på bruddet mellem forældrene og den trygge  kærnefamilie han har levet i. Jeg tror nødvendigvis ikke det har noget med faderen at gøre i den forstand men mere det, at forældrene ikke er sammen mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.