30% flere forældremyndighedssager i retten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2010

klmf

qp skriver:

Jeg kan sagtens forstå faderen vil se mere til sine børn men han er jo også nødt til, at tænke på hvilken situation børnene befinder sig i - ligefrem, at foreslå 7/7 ordning er jo ikke just, at have fokus på børnenes behov men ens eget.

Når der er en dreng der har udviklingsproblemer og ikke agerer normalt i hverdagen ville hver 2 weekend da være, at foretrække. Det vil jo dermed stadig fastholde børnene i en stabil hverdag som de har hos moderen men give dem forudsigelighed mht. hvor tit de er hjemme hos faderen.

Jeg ved godt du ikke er enig med mig og det er nok hellere ikke nemt for dig, at se objektivt på sagen når du lever sammen med manden

Kunne ikke være mere enig! Har læst flere familievejlederes professionelle syn på dette og der gælder det, at 7/7-ordninger allertidligst må komme på tale, når børnene er et stykke oppe i teenage-årene. De bliver rodløse og forvirrede af det.

Synes generelt (der er jo ingen regler uden undtagelser), at 7/7-ordningen er til for at tilfredsstille forældrenes behov for millimeterdemokrati og ikke for at tilgodese de mindre børns behov.

Min svigerfar kæmpede for 26 år siden en kamp for at få sine børn, hvilket endte med at retten splittede et søskendepar ad, så min kæreste kom til at bo ved sin far og søsteren ved min svigermor. Jeg siger tit til ham, at det var godt han kæmpede for dem, for han var med til at bane vejen for alle de fædre, der er gode forældre, men som i mange år har haft svært ved at gøre deres forældre-ret gældende i statsamterne. Desværre er det så blevet sådan, at børnene tit bliver kasteskytset, men jeg synes generelt det er rigtigt godt at vores mænd også gerne vil have samvær med børnene!! Det er da et positivt udgangspunkt, men der trænger til at komme nogle andre regler på det her område, for jeg synes det er forældrenes ret, der kommer før børnenes behov. Sad, but true...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2010

Missi

lotchen skriver:

Kunne ikke være mere enig! Har læst flere familievejlederes professionelle syn på dette og der gælder det, at 7/7-ordninger allertidligst må komme på tale, når børnene er et stykke oppe i teenage-årene. De bliver rodløse og forvirrede af det.

Synes generelt (der er jo ingen regler uden undtagelser), at 7/7-ordningen er til for at tilfredsstille forældrenes behov for millimeterdemokrati og ikke for at tilgodese de mindre børns behov.

Min svigerfar kæmpede for 26 år siden en kamp for at få sine børn, hvilket endte med at retten splittede et søskendepar ad, så min kæreste kom til at bo ved sin far og søsteren ved min svigermor. Jeg siger tit til ham, at det var godt han kæmpede for dem, for han var med til at bane vejen for alle de fædre, der er gode forældre, men som i mange år har haft svært ved at gøre deres forældre-ret gældende i statsamterne. Desværre er det så blevet sådan, at børnene tit bliver kasteskytset, men jeg synes generelt det er rigtigt godt at vores mænd også gerne vil have samvær med børnene!! Det er da et positivt udgangspunkt, men der trænger til at komme nogle andre regler på det her område, for jeg synes det er forældrenes ret, der kommer før børnenes behov. Sad, but true...

hvordan havde børene det med at blive splittet fra hinanden? har nemlig os været på tale her hjemme, altså at ham på 5 skal være ved os mest, og ham på 3 ved sin mor - ja du ved hva mener ss

Anmeld

1. oktober 2010

klmf

Missi skriver:

hvordan havde børene det med at blive splittet fra hinanden? har nemlig os været på tale her hjemme, altså at ham på 5 skal være ved os mest, og ham på 3 ved sin mor - ja du ved hva mener ss

Det havde de det rigtig godt med. De gjorde det selvfølgelig sådan, så de var sammen hver weekend enten hos mor eller far. Da min kæreste så blev større og fik knallert, så tog han selv ud og besøgte sin mor når han havde lyst og så tror jeg også at forældrene løsnede lidt op på skemaerne så ungerne selv kunne byde ind på hvilke weekender de ville være hos hvem. De har et rigtig godt forhold til hinanden i dag og man kan bestemt ikke mærke, de ikke har boet 'rigtigt' sammen som små, de har MASSER af fælles minder! Og forskellige ar rundt om på kroppen, der vidner om en aktiv barndom, he he...  

Anmeld

1. oktober 2010

Missi

lotchen skriver:

Det havde de det rigtig godt med. De gjorde det selvfølgelig sådan, så de var sammen hver weekend enten hos mor eller far. Da min kæreste så blev større og fik knallert, så tog han selv ud og besøgte sin mor når han havde lyst og så tror jeg også at forældrene løsnede lidt op på skemaerne så ungerne selv kunne byde ind på hvilke weekender de ville være hos hvem. De har et rigtig godt forhold til hinanden i dag og man kan bestemt ikke mærke, de ikke har boet 'rigtigt' sammen som små, de har MASSER af fælles minder! Og forskellige ar rundt om på kroppen, der vidner om en aktiv barndom, he he...  

Det du skriver - ja ved godt det kun er en fortælling - men bekraftiger bare mig og min holdning i at det vil være den alle bedste løsning i det her tilfælde. - måske jeg skulle "blande" mig lidt mere end jeg gør nu. vi har pt en sag kørende, men er jo ikke en hindring for at snakke lidt bedre om tingene...

Tak for det indput super at høre at det er gået godt for nogen..

Anmeld

1. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977

Hævn? Jeg tror mere at det handler om at fædre også vil have deres børn. Hvis min kæreste og jeg går fra hinanden, tror jeg også vi vil ende i statestikken. Ikke pga. hævn, men fordi min kæreste selvfølgelig også elsker sin søn og også vil være der 110%. Og han er fuld ud i stand til at varetage vores søns interesser, ligesom jeg er.

Men jeg tror at sfv skal få lidt mere fart på, og sagerne ikke bør trække sådan ud. Og at der skal sætters mere ind på tvungen samarbejde.

Anmeld

1. oktober 2010

qp

Missi skriver:

jo jo jeg kan saktens se hva du mener, og jeg er skam enig med dig i det meste- men den 5årige dreng har mere brug for far end sin mor. Feks. Faaaaar, hvis nu mor døde vil jeg kunne bo ved dig ALTID - hvor får en dreng på 5 år det, han høre intet fra os her hjemme, tværtimod-  syntes ikke at det er moren der så skal ha dem til hverdag - hun er psykisk ustabil, og har svært ved at overskue dem... men hun vil ikke lade os hjælpe hende...

Jamen sådan er børn jo og sådan ville han også sige til din mor hvis han boede hos sin far.... Det er jo et rigtig godt sundhedstegn, hvis du spørger mig....

Anmeld

1. oktober 2010

Missi

qp skriver:

Jamen sådan er børn jo og sådan ville han også sige til din mor hvis han boede hos sin far.... Det er jo et rigtig godt sundhedstegn, hvis du spørger mig....

Sorry - nej det er ikke et sundheds tegn - men jeg lever os i det, og har jo heller ikke udbybet det 110%

Anmeld

1. oktober 2010

Missi

Jeanne skriver:

Hævn? Jeg tror mere at det handler om at fædre også vil have deres børn. Hvis min kæreste og jeg går fra hinanden, tror jeg også vi vil ende i statestikken. Ikke pga. hævn, men fordi min kæreste selvfølgelig også elsker sin søn og også vil være der 110%. Og han er fuld ud i stand til at varetage vores søns interesser, ligesom jeg er.

Men jeg tror at sfv skal få lidt mere fart på, og sagerne ikke bør trække sådan ud. Og at der skal sætters mere ind på tvungen samarbejde.

HELT enig

Anmeld

1. oktober 2010

qp

Missi skriver:

Sorry - nej det er ikke et sundheds tegn - men jeg lever os i det, og har jo heller ikke udbybet det 110%

Der ér da en ganske normal reaktion???

Hvorfor mener du ikke det er normalt?

Anmeld

1. oktober 2010

thildemus

Jeanne skriver:

Tro mig, der er fokus på tvungen samarbejde som det er i dag. Det betyder, at der er nogle få tilfælde er børn der står værre end nogensinde - netop fordi det nærmest er umuligt at sige: "De kan bare ikke samarbejde".

I langt de fleste tilfælde giver det mening med fællesforældremyndighed og samarbejde omkring de børn som vi jo alle elsker højt. Men tvungen samarbejde i ALLE tilfælde er ikke vejen frem efter min mening.

Hvis du kunne opleve systemet indefra en meget ekstrem sag, ville du ikke være i tvivl om, at den nye forældreansvarslov ikke er specielt hensigtsmæssig - især på grund af kravet om tvungen samarbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.