30% flere forældremyndighedssager i retten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2010

qp

Lisbeth85 skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article/33922080/?forside

Denne artikel viser da virkelig, hvor galt det er gået, efter reglerne er blevet ændret for 3 år siden. Min holdning er, at mændene har fået alt for meget magt, og de udnytter, at de kan bruge denne magt - også negativt 'fordi de kan'.

Det er hævntogter mere end det er beskyttelse af børnene, som kommer i klemme i systemet. Men det er ikke kun mændene, men også kvinderne selvfølgelig. Tror mange glemmer børnene midt i alt rodet. Min eks og jeg er ikke sammen mere, og vores baby kigger ud engang i oktober, men vi prøver at snakke om alt det, som skal ske, inden babyen er her. Derved undgår vi (forhåbentlig) ret mange konflikter. Desuden er han enig med mig om, at baby selvfølgelig skal bo hos mig, og så kan han besøge os 1-2 gange hver 14. dag 

Hvad er din holdning til dette emne / artiklen??

Dét er der jo ingenting nyt i, den nye lov fungerer jo slet ikke efter hvilke hensigter den blev grundlagt med - og for ca 2 mdr siden snakkede justitsministeren om, at den skulle laves om men, at dette nok kom til at tage 2 år!

Men det er jo godt, at det har mediernes fokus da det ligeledes og forhåbendligt kunne have en vis effekt på vores kære politikere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

thildemus

Missi skriver:

uhhh blir jeg så trist af at høre når nogen kvinder mener det sån

Lever med en mand som for 2.5 år siden som fik taget ALT fra sig - stats -forvirringen gav moren bopælsretten med fællesforældremyndighed, fordi deres ene søn kun var 8 mrd.

Til at starte med kunne han se dem 2 timer hver tirsdag og torsdag på legepladsen - og nu har han dem så fra torsdag til søndag den ene uge, og den anden onsdag eftermiddag til torsdag morgen - det er et stort rod.

Min kæreste har kæmpet for de drenge lige siden om en 7/7 ording, da han mener det er mest fair da man er to om at lave børn, men da moren har førsteret selvom den ny lov er kommet - de går ikke ind og kigge på hva der endelig er bedst for barnet - det skal lige siges at hans ældste søn på 5, fik 1 år tilbage i sin udvikling, og derved begyndte med ble igen og intet vil sige, fordi hans far blev reven væk fra ham - han går i spical børnehave i dag, og hans største ønske er at bo ved sin far, men moren er ligeglad og derved og statsforvaltningen.

Ved ikke om det er det rigtige at skrive i det her indlæg har ikke set hva de andre piger har skreven... men bed bare lige mærke i hva du skrev det.

Min tro på at der kommer flere sager er, at flok simpelhen gir for hurtig op ISÆR mænd....

Kram

Det lyder bestemt ikke sjovt for nogen af jer der er involveret - mindst af alt for børnene. Det lyder som et lidt ekstremt tilfælde når et barn på 5 år ikke vil tale og begynder at bruge ble igen. Det ville jeg da selv forsøge at tage op i sfv, det lyder da som om der er nogle ting der skal revurderes.

Mener aldrig at børn skal bruges som våben og er helt automatisk mod de forældre der gør dette (det betyder også, at jeg i nogen tilfælde ikke mener at nogen af forældrene opfører sig særligt hensigtsmæssigt).

Jeg er ikke selv fan af 7-7 med mindre der er et godt samarbejde, men jeg er jo ikke ekspert. Kan bare se at vores dreng ikke ville kunne trives under en sådanne ordning, slet ikke i hans alder.

Jeg er også nygerrig for at høre om du har læst sfv's begrundelse. Normalt er der jo en faglig vurdering bag deres afgørelser ... eller hvordan? Har endnu ikke selv modtaget min afgørelse.

Anmeld

30. september 2010

Missi

qp skriver:

Jeg tror ikke statsforvaltningen gør hvad moderen ønsker i jeres tilfælde, der må være en årsag til de ikke mener at forældrene skal dele børnene 7/7 - der må ligge en saglig begrundelse for dette? Sådan en er evt. beskrevet i et brev din kæreste må have modtaget i denne forbindelse?

Og jamen det er da ikke mest fair, at børnene skal deles 50/50 fordi begge parter har været med til, at lave dem...  Der kan være så mange årsager til man ikke skønner, at børnene skal deles lige over.

Mht. at hans 5 årige søn skal være gået 1 år tilbage i udviklingen, er begyndt at bruge ble igen og er havnet i en specialbørnehave fordi faderen er blevet revet væk fra ham, kan sagtens være en reaktion på bruddet mellem forældrene og den trygge  kærnefamilie han har levet i. Jeg tror nødvendigvis ikke det har noget med faderen at gøre i den forstand men mere det, at forældrene ikke er sammen mere.

Uha blir et langt indlæg det her hihi og snakker ikke ud fra jeg bor med manden, men udfra hvordan jeg ser det hele og ved hva der er sket.

Faren har ingen begrundelser for hvorfor de ikke kan dele lige over, de har udtagelser fra børnehaver og en tidligere dagpleje hvor de råder til en mere stabil hverdag med begge forældre lige meget, altså forslag til en 7/7 ordning - moren siger så nej, da HUN først vil gå med til det når de skal begynde i skole, en begrundelse kan hun ikke give.

Med hensyn til deres dreng på 5, som på det tidspunkt var lidt over 2 år da det gik galt, havde han faktisk kun haft en hverdag sammen med sin far - far stod op med han, afleverede, hentede, lavede mad, tog ham med i bad osv osv osv osv - mens moren indtil hun fik nr 2 som er lidt under 2 år yngre, ikke deltog ret meget i drengens liv, og sån set heller ikke efter de fik den yngeste. - jeg har været vidne til alt det her mens det har stået på..

Jeg kan ikke se at der er andre grunde til han stoppede sin udvikling end fordi han mistede sin far på så droft en måde. Han har ikke den største lyst til at være ved sin mor, og hvergang han blir hentet, om det så er af mig eller faren, så virker han lettet, og udtykker at det er så godt han skal hjem til far. Så min vudering, og vores advokat vil være at han kommer mere hjem til far, får en stabil hverdag med begge forældre som jeg har skreven tidligere er bleven forslået af psykolog OG børnehave - men da moren strider imod tager det længre tid for statforvaltingen at beslutte sig..

Der er det igen børene må lide for at forældrene ikke kan enes eller finde ud af det.. nogen forældre blir for egoistiske og tænker ikke på deres børn i første række, men på deres egne behov.

Fik jeg det hele med? hihi tror jeg nok

kram

Anmeld

30. september 2010

Missi

thildemus skriver:

Det lyder bestemt ikke sjovt for nogen af jer der er involveret - mindst af alt for børnene. Det lyder som et lidt ekstremt tilfælde når et barn på 5 år ikke vil tale og begynder at bruge ble igen. Det ville jeg da selv forsøge at tage op i sfv, det lyder da som om der er nogle ting der skal revurderes.

Mener aldrig at børn skal bruges som våben og er helt automatisk mod de forældre der gør dette (det betyder også, at jeg i nogen tilfælde ikke mener at nogen af forældrene opfører sig særligt hensigtsmæssigt).

Jeg er ikke selv fan af 7-7 med mindre der er et godt samarbejde, men jeg er jo ikke ekspert. Kan bare se at vores dreng ikke ville kunne trives under en sådanne ordning, slet ikke i hans alder.

Jeg er også nygerrig for at høre om du har læst sfv's begrundelse. Normalt er der jo en faglig vurdering bag deres afgørelser ... eller hvordan? Har endnu ikke selv modtaget min afgørelse.

Deres dreng var lidt over to da de fra hinanden, og stoppede udviklingen der - begyndte til børne-psykolog og sener i spical børnehave da han udviklede noget inde for ADHD - lige præcis kan jeg dælme ikke forklare på skrift hehe

kram

Anmeld

30. september 2010

qp

Missi skriver:

Uha blir et langt indlæg det her hihi og snakker ikke ud fra jeg bor med manden, men udfra hvordan jeg ser det hele og ved hva der er sket.

Faren har ingen begrundelser for hvorfor de ikke kan dele lige over, de har udtagelser fra børnehaver og en tidligere dagpleje hvor de råder til en mere stabil hverdag med begge forældre lige meget, altså forslag til en 7/7 ordning - moren siger så nej, da HUN først vil gå med til det når de skal begynde i skole, en begrundelse kan hun ikke give.

Med hensyn til deres dreng på 5, som på det tidspunkt var lidt over 2 år da det gik galt, havde han faktisk kun haft en hverdag sammen med sin far - far stod op med han, afleverede, hentede, lavede mad, tog ham med i bad osv osv osv osv - mens moren indtil hun fik nr 2 som er lidt under 2 år yngre, ikke deltog ret meget i drengens liv, og sån set heller ikke efter de fik den yngeste. - jeg har været vidne til alt det her mens det har stået på..

Jeg kan ikke se at der er andre grunde til han stoppede sin udvikling end fordi han mistede sin far på så droft en måde. Han har ikke den største lyst til at være ved sin mor, og hvergang han blir hentet, om det så er af mig eller faren, så virker han lettet, og udtykker at det er så godt han skal hjem til far. Så min vudering, og vores advokat vil være at han kommer mere hjem til far, får en stabil hverdag med begge forældre som jeg har skreven tidligere er bleven forslået af psykolog OG børnehave - men da moren strider imod tager det længre tid for statforvaltingen at beslutte sig..

Der er det igen børene må lide for at forældrene ikke kan enes eller finde ud af det.. nogen forældre blir for egoistiske og tænker ikke på deres børn i første række, men på deres egne behov.

Fik jeg det hele med? hihi tror jeg nok

kram

Ja jeg er så af den holdning at "delebørn ikke er helebørn", de bliver da stressede af al den flytning og hvis man vægter stabilitet - ja så må jeg være enig i, at løsningen ikke er 7/7. Jeg mener absolut ikke, at så små børn har godt af at bo på sådan en måde og er enlig af den holdning ifht. delebørn at der ikke bliver lagt vægt på barnets tarv men forældrenes.

Fordi forældrene er gået hver til sit, hvad giver dem så ret til at flå sådan i deres børn? Det er efter min overbevisning slet slet ikke hensigtsmessigt for mindre børn, men måske mere egnet til de større børn.

Anmeld

30. september 2010

Missi

qp skriver:

Ja jeg er så af den holdning at "delebørn ikke er helebørn", de bliver da stressede af al den flytning og hvis man vægter stabilitet - ja så må jeg være enig i, at løsningen ikke er 7/7. Jeg mener absolut ikke, at så små børn har godt af at bo på sådan en måde og er enlig af den holdning ifht. delebørn at der ikke bliver lagt vægt på barnets tarv men forældrenes.

Fordi forældrene er gået hver til sit, hvad giver dem så ret til at flå sådan i deres børn? Det er efter min overbevisning slet slet ikke hensigtsmessigt for mindre børn, men måske mere egnet til de større børn.

Jamen der er jo ingen måde det så ikke kan blive forvirrende på når begge børn har brug for forældrene lige meget, og der sidder en far som gerne vil have de børn noget mere... ? men man kan jo heller ikke være enig om alt..

Anmeld

30. september 2010

Phoenix

qp skriver:

Helt enig

Anmeld

1. oktober 2010

qp

Missi skriver:

Jamen der er jo ingen måde det så ikke kan blive forvirrende på når begge børn har brug for forældrene lige meget, og der sidder en far som gerne vil have de børn noget mere... ? men man kan jo heller ikke være enig om alt..

Jeg kan sagtens forstå faderen vil se mere til sine børn men han er jo også nødt til, at tænke på hvilken situation børnene befinder sig i - ligefrem, at foreslå 7/7 ordning er jo ikke just, at have fokus på børnenes behov men ens eget.

Når der er en dreng der har udviklingsproblemer og ikke agerer normalt i hverdagen ville hver 2 weekend da være, at foretrække. Det vil jo dermed stadig fastholde børnene i en stabil hverdag som de har hos moderen men give dem forudsigelighed mht. hvor tit de er hjemme hos faderen.

Jeg ved godt du ikke er enig med mig og det er nok hellere ikke nemt for dig, at se objektivt på sagen når du lever sammen med manden

Anmeld

1. oktober 2010

thildemus

qp skriver:

Jeg kan sagtens forstå faderen vil se mere til sine børn men han er jo også nødt til, at tænke på hvilken situation børnene befinder sig i - ligefrem, at foreslå 7/7 ordning er jo ikke just, at have fokus på børnenes behov men ens eget.

Når der er en dreng der har udviklingsproblemer og ikke agerer normalt i hverdagen ville hver 2 weekend da være, at foretrække. Det vil jo dermed stadig fastholde børnene i en stabil hverdag som de har hos moderen men give dem forudsigelighed mht. hvor tit de er hjemme hos faderen.

Jeg ved godt du ikke er enig med mig og det er nok hellere ikke nemt for dig, at se objektivt på sagen når du lever sammen med manden

Jeg må erklære mig enig med qp.

Anmeld

1. oktober 2010

Missi

jo jo jeg kan saktens se hva du mener, og jeg er skam enig med dig i det meste- men den 5årige dreng har mere brug for far end sin mor. Feks. Faaaaar, hvis nu mor døde vil jeg kunne bo ved dig ALTID - hvor får en dreng på 5 år det, han høre intet fra os her hjemme, tværtimod-  syntes ikke at det er moren der så skal ha dem til hverdag - hun er psykisk ustabil, og har svært ved at overskue dem... men hun vil ikke lade os hjælpe hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.