Hvor lang barsel har/havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2008

Helman

Min barsel ender her den 15. august!

Så har jeg gået hjemme siden 15. september 2007, hvoraf 10½ måned er barsel, resten var restferie som skulle afholdes inden jeg gik fra!

Jeg har ikke holdt alt min orlov, idet min kæreste har holdt nogle af ugerne, således at jeg havde ham hjemme hele den første måned og igen, nu her hvor der er sommerferie og min dreng skal indkøres i dagpleje!

Men må indrømme at jeg mest har lyst til at gå længere herhjemme, hvis økonomien havde været til det!

Vh Helman

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2008

Smølf

Jeg havde 14 mdr med Sebastian... De 7 første slappede vi af, ammede og alt det der. De næste 6 læste jeg et semester hjemmefra og gik til eksamen. Så jeg læste hver gang han sov og kom på den måde kun et halvt år bagud med studiet. Sebastian begyndte i privat dagpleje da han var 14 mdr og jeg startede semester igen. Devsærre blev vores DP mor syg midt i semesteret og vi kunne ikke få en VS plads, så jeg måtte melde semesteret fra igen og gå hjemme til han var 19! mdr. Jeg må indrømme, at jeg slet ikke er til at gå hjemme. Efter 6 mdr kriblede det i mig for at komme i gang igen, og jeg var knust da jeg fandt ud af at jeg skulle tilbage på barsel.:'( Jeg mangler simpelthen det faglige i min hverdag, når jeg bare går hjemme. Mangler at vise, at jeg kan andet end at amme, skifte ble og bage boller på 47 forskellige måder... Så næste gang håber jeg på kortere barsel... Er bare ikke den hjemmegåede type:$. Kh Netapige

Anmeld

3. august 2008

jonathan150607

Havde som sådan ikke barsel.

Holdt blot min sommerferie mellem 2 semestre og så tog kæresten resten af barslen indtil Jonathan skulle i dp.

Anmeld

4. februar 2011

Mia&Allan

Åh havde lige troet der måske var andre der stod i samme situation som jeg gør nu, som jeg kunne læne mig lidt op af, men ser ud til jeg er blandt de få som sender bebs afsted i så tidlig en alder som 5½mdr....

Anmeld

4. februar 2011

Loa

Jeg har haft knap 8 måneder, og har faktisk selv valgt at forkorte den for skulle oprindelig have haft 10 måneder, men er simpelthen ved at gå til af at gå hjemme, så jeg har valgt at starte før på arbejde..... 

Hehe, jeg fornemmer lidt jeg nok er den eneste der kunne finde på dette, da alle andre herinde jeg har læst om gerne gik hjemme 1-2 år med deres små..... Men det er altså ikke lige mig....  

Anmeld

4. februar 2011

Brams

Karoline skriver:

Det kunne være interessant at høre, hvor lang tid I i gennemsnit har haft barsel.

I må meget gerne uddybe, hvorfor I holdt netop den barsel, I gjorde.

Ville du gerne have haft længere barsel, men var det ikke muligt økonomisk eller ifht. dit job? Var det tilpas længde, og trængte du til at komme tilbage på job? Var det skønt eller dødkedeligt at være på barsel? Og bør fædre og mødre dele barselsorloven mellem sig, 50/50?

Jeg holdt 11 måneders barsel og nød det i fulde drag. Havde en pragtfuld mødregruppe (som jeg stadig ser rigtig tit). Jeg havde gerne, hvis økonomien havde været til det, taget mere barsel/orlov. Måske endda indtil hun skulle have været startet i BH

Jeg kunne have tudet, da jeg skulle starte på arbejde igen og derfor aflevere hende i DP

Men det gik nogenlunde over, og selv om jeg savner hende alle timerne jeg er på arbejde, kan jeg dog godt se fordelen i at kunne drikke en kop kaffe og spise frokost uden at blive afbrudt

Synes bestemt at fædrerne skal have lov til at have barsel hvis de ønsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.