Hvor lang barsel har/havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2008

Lulle25

Jeg går stadig hjemme hos Mathilde og har i alt haft 1 år og1 mdr pt.men starter først på arbejde d. 13 okt så der har jeg haft ca 16 mdr, det havde jeg også ved Cecilie og jeg nyder bare mine børn, denne tid er godt givet ud og man får den jo aldrig tilbage;). Min kæreste har dog kun holdt 2 dages barsel, så kunne da godt have ønsket han holdte lidt mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2008

Millepus

finkedinke skriver:

Hej Camilla
Hvad gør man i USA efter den korte barsel, kommer børnene i en vuggestue, dagpleje, eller hyrer man en privat børnepasser i dit/hendes eget hjem?
Når du skriver at dit job bliver slået op, vil det dermed sige at du mister det ved en længere barsel?
Jeg kender ikke meget til den side af USA og vil gerne høre noget mere om forholdene.
Berith

Hej Berith

Jeg tror det er meget forskelligt, hvad folk goer med deres barn efter endt barsel. Jeg er saa heldig at mit arbejde har en vuggestue/boernehave der, saa jeg har mulighed for at gaa over at amme i loebet af dagen. Med hensyn til at min stilling bliver slaaet op, saa vil jeg miste mit arbejde, hvis jeg ville holde laenger barsel og de kan finde en. Heldigvis er der stor mangel paa fysioterapeuter her, saa jeg er ikke bekymret for det. Men da de ikke betaler min sygeforsikring efter 12 uger og jeg skal betale 700 kr om ugen for at beholde den paa samme tid, hvor jeg ikke har nogen indkomst, saa det har vi desvaerre ikke raad til.
Saa lige i oejeblikket vil jeg oenske at vi bor i DK, og jeg ku faa lov til at blive hjemme noget laengere.

Camilla

Anmeld

29. juli 2008

linemus

Jeg har begge gange været studerende og derfor får ca. 12 mdrs. barsel. Fødslerne har ligget så heldigt at det har passet med semester start/slut hver gang, så barsel har været hhv. 12 mdr. + 2 mdrs. sommerferie inden fødsel og 14 mdr. + 3 mdr. inden fødsel.

Kunne sagtens gå hjemme længere tid. Altid.

- Line

Anmeld

30. juli 2008

Karina

Med Magnus havde jeg 24 uger + ferie derefter.

Med pigerne brugte jeg alt barsel - og startede ud med en ugentlig fridag (ferie) det var dejligt.

Men nu er den ferie brugt sådan. Så fra 1 september starter jeg med at bruge det sidste barsel som jeg har fra Magnus på en ugentlig barselsdag. Fri hver mandag. I skole i arbejdstiden tirsdag. Udbetalt vil det give mig 680 kr. mindre om måneden, men jeg mangler få en lønregulering fra sidste skolefag jeg bestod, så det bliver endnu mindre differencen bliver.
Min barselsfridage udløber så 27/6-2010 - så der er laang tid til

Karina

Anmeld

30. juli 2008

Lullaby

Med Izabella holdt jeg et år men med Yazmin ikke noget sådan officielt. Hun blev født den 30/4 hvor jeg også fik læseferie og så starter jeg først til September så uofficielt ½ år med hende... ;)

Anmeld

30. juli 2008

Becks

Millepus skriver:

finkedinke skriver:

Hej Camilla
Hvad gør man i USA efter den korte barsel, kommer børnene i en vuggestue, dagpleje, eller hyrer man en privat børnepasser i dit/hendes eget hjem?
Når du skriver at dit job bliver slået op, vil det dermed sige at du mister det ved en længere barsel?
Jeg kender ikke meget til den side af USA og vil gerne høre noget mere om forholdene.
Berith

Hej Berith

Jeg tror det er meget forskelligt, hvad folk goer med deres barn efter endt barsel. Jeg er saa heldig at mit arbejde har en vuggestue/boernehave der, saa jeg har mulighed for at gaa over at amme i loebet af dagen. Med hensyn til at min stilling bliver slaaet op, saa vil jeg miste mit arbejde, hvis jeg ville holde laenger barsel og de kan finde en. Heldigvis er der stor mangel paa fysioterapeuter her, saa jeg er ikke bekymret for det. Men da de ikke betaler min sygeforsikring efter 12 uger og jeg skal betale 700 kr om ugen for at beholde den paa samme tid, hvor jeg ikke har nogen indkomst, saa det har vi desvaerre ikke raad til.
Saa lige i oejeblikket vil jeg oenske at vi bor i DK, og jeg ku faa lov til at blive hjemme noget laengere.

Camilla

Hvor i USA bor du?
Er bare nysgerrig, da min mor også bor i USA (Washington DC)

Knus(H)

Anmeld

31. juli 2008

Millepus

Jeg bor i New Hampshire. Det er paa oestkysten, ca. en time nord for Boston.

Beck skriver:

Millepus skriver:

finkedinke skriver:

Hej Camilla
Berith

Hej Berith

Camilla

Hvor i USA bor du?
Er bare nysgerrig, da min mor også bor i USA (Washington DC)

Knus(H)

Anmeld

31. juli 2008

Munder

Jeg havde barsel i 7 måneder, og så tog manden over i 4 måneder. Det var en genial løsning for os, og manden har været rigtig glad for tiden sammen med Andrea. (selvom det var lidt mærkeligt at tage afsted fra dem i starten:$)

Det var egentlig til at starte med en økonomisk beslutning, da han får fuld løn under hele barslen, hvor jeg røg på dagpenge efter de første 24 uger. Men men, hvor var det godt.(C)

Hvis vi får flere, skal barslen deles lige;)

(H)
Dorte

Anmeld

31. juli 2008

st

Jeg havde et semesters barsel. Slet ikke nok hvis du spørger mig, men jeg startede op på mit studie efter kun ½ år, for ikke helt at miste gejsten. Det var jeg nemlig bange for at jeg ville gøre. I og med at jeg startede studie og ikke fuldtidsjob, havde jeg reelt længere barsel. Jeg havde mange hjemmedage, og læste om aftenen og natten i en periode. Det var hårdt, men det har betydet at jeg er færdig med min uddannelse. Jeg gennemførte, hvilket jeg ikke tror jeg havde gjort, hvis ikke det havde været for at jeg hurtigt kom i gang igen.

st, som glæder sig til en god lang barselsordning på et år næste gang.

Anmeld

31. juli 2008

3rollinger

Jeg havde 7 mdr med min den foerste og 5 mdr med nummer to. Og det er fordi at i Spanien har man kun 16 ugers barsel. Med den foerste to jeg 3 mdr orlov og med den anden kom ferien lige efter. Meget utilfredsstillende, men det var hvad der var :(

st

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.