Hvor lang barsel har/havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor lang er / var din barsel/orlov?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.463 visninger
35 svar
1 synes godt om
28. juli 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det kunne være interessant at høre, hvor lang tid I i gennemsnit har haft barsel.

I må meget gerne uddybe, hvorfor I holdt netop den barsel, I gjorde.

Ville du gerne have haft længere barsel, men var det ikke muligt økonomisk eller ifht. dit job? Var det tilpas længde, og trængte du til at komme tilbage på job? Var det skønt eller dødkedeligt at være på barsel? Og bør fædre og mødre dele barselsorloven mellem sig, 50/50?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

Christinahr

Jeg havde syv månerds barsel (så stemte forkert), fordi jeg kedede mig hjemme og så passede det med jeg kunne begynde i skole. Min kæreste havde en uges barsel.

Ville gerne have haft min kæreste havde længere barsel.

Anmeld

28. juli 2008

Stumpen

Jeg har stemt 9-12 mdr, men var egentlig hjemme i 13, men den første månede var sommerferie fra seminariet...
Jeg havde 12 mdr. da min fødsels faldt sådan at jeg overstod et semester og hoppede på det næste et år efter..

Jeg hyggede mig under barslen..
Karsten havde 14 dage.. Næste gang vi skal have barn ville han gerne 2 måneder, men af økonomiske årsager lader det sig nok ikke gøre og af samme grund vil jeg nok også kun få 6 mdr. barsel -desværre!!
(H) Anja...

Anmeld

28. juli 2008

Honningblomst

Jeg har haft 15 mdr. ved den store, gik hjemme ved den mellemste indtil jeg fik nummer tre og ved nummer tre havde jeg barsel i 18 mdr. Jeg er glad for jeg havde så mange måneder...ville simpelthen ikke kunne sende mine børn afsted når de var under et år.
Knus Eva..

Anmeld

28. juli 2008

fam.4xc

Med Caroline holdte jeg 11 mdr og så rest ferie så jeg startede op præcis da hun blev 1 år... der arbejdede jeg så bare aftenvagt så hun var ik i inst før hun blev 2 år.... Med Cast skal jeg starte når hun er 11 mdr, og der starter jeg så dagvagt så alle mand skal ud af døren kl 06.30 :S frygter det allerede :'( Men det er 3 dage til kl 15, en til kl 13 og så en fridag så det skal bare funke :) Far har holdt 14 dage med dem begge, vi ville gerne begge ha han holdte mere, men ren økonomisk er det bare slet ik en mulighed for os, da det er ham der henter pengene hjem.... Jeg ville gerne ha længere barsel for nyder det, men tror også jeg har meget godt af at komme afsted og vi får startet en hverdag op igen.. Kram Camilla

Anmeld

28. juli 2008

Plysbjørnen

Jeg havde barsel i 10½ måned må det blive til... og det bliver det også med den næste...

Betina

Anmeld

28. juli 2008

Astrid P

Jeg har ikke rigtigt holdt barsel, men været deltidsstuderende. Da Smilla var 6 uger startede jeg i skole 2 dage om ugen hvor jeg havde hende med. Da hun var 3 månder gammel skulle jeg i praktik i en måned, så der havde min mand barsel. Han holdt 3 måneder fri sammen med hende og det er han simpelthen så glad for at han fik mulighed for, så det gør han helt sikkert også næste gang hvis det på nogen måde er muligt. Efter hans barsel var hun blevet for stor til at have med til undervisningen, så da passede min vidunderlige veninde hende når jeg var i skole, hvilket var ca en gang om ugen, resten tog jeg som selvstudie.
Nu er Smilla så et år og 10 dage, og hun skal starte i vuggestue om en uge...

Anmeld

28. juli 2008

Tynen

Jeg havde 11 mdr.
Kunne sagtens have brugt mere.

Synes jeg har haft for meget tid til at tænke over mit liv mens jeg gik derhjemme.
Tror jeg har hygget mig lidt for meget, for kan slet ikke finde gnisten mht. mit arbejde.

Hvis det stod til mig var jeg hjemmegående - Desværre kan vi ikke finde råd til det.

Anmeld

28. juli 2008

Lise

Jeg havde ca. 9 mdr. Eller...officielt var jeg hele tiden studerende, men holdt barsel fra mine fritidsjobs - og det gjorde jeg vist 49 uger, eller deromkring. Da min søn var 8½ mdr kom han i vuggestue, og jeg begyndte at læse til eksamen, og da han var 10½ mdr begyndte jeg at arbejde fuld tid.

Jeg var ved at blive vanvittig over at gå hjemme, så jeg var meget glad for at komme på job igen. Når vi forhåbentlig skal have én mere, kunne jeg godt tænke mig, hvis det er en mulighed rent økonomisk (hvilket det ikke var denne gang) at jeg tog det første halve års barsel, og min kæreste tog resten. Det var ikke mig at trisse rundt derhjemme og være husmor - der gik lidt for meget tøjvask, rengøring, grødkogning og bare baby generelt i den .. :$

Anmeld

28. juli 2008

Kvindemin

Jeg har haft 9 mdr.
Celina starter i dp på fredag, og jeg starter næste torsdag :) :$ :(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.