Hvor lang barsel har/havde du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg havde 7 mdr, så var der semesterstart og jeg blev nødt til det. Ellers ville det ikke passe med su.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2008

famjørgensen

Jeg når at gå hjemme på barsel i 12 mdr (- 1 uge) og har derefter 4 ugers sommerferie. Plan A var at jeg skulle begynde på arbejde den 1/9 men pga operation og sygemelding bliver det først midten af nov. Så reelt kommer jeg til at gå hjemme i 1 år og 2½ mdr. (Da jeg gik fra 8 uger før fødsels, efter overenskomstens muligheder)

Manden holdt 1 uges orlov

Anmeld

28. juli 2008

charlottekri

jeg holder lidt under 8 mdr, men ville gerne have holdt et år, for det passede med at jeg skulle på skole (troede jeg...) men min barsel gik kun til 28. november (min datter er født 11. januar 08 og jeg skal begynde i skole i starten af januar 09) og det dur ikke at gå en måned hvor jeg ikke tjener noget (min mands indkomst er også lidt lav i den tid) og det virker lidt tyndt at skulle på arbejde i en måned bare... derfor besluttede jeg at begynde på arbejde 1. september (hvor der er et par stykker der holder pga barsel og jobskifte. der må være noget i vandet på arbejde for 4 ud af 6 piger er enten på barsel eller er gravide.... :))

Anmeld

28. juli 2008

D.B.L

Jeg var på barsel i 13 måneder.

Jeg nød hvert sekund! Har aldrig været så glad og hvilt så meget i mig selv som det år hjemme.

Ville ønske vi havde råd til at jeg kunne gå hjemme, eller gå ned i tid. Har 29 timer nu, ville være fedt med 20 i stedet.

Nåste gang ved jeg endnu ikke hvordan kommer til at foregå, men et år vil jeg rigtig gerne have

Anmeld

28. juli 2008

finkedinke

Første barsel var jeg hjemme i 16 måneder, jeg kunne have gået hjemme meget længere. Jeg elskede det.
Derefter havde jeg job som aftenvagt, det gav en masse hverdagsfridage og mulighed for at have min datter meget hjemme.

Anden barsel gik jeg hjemme 15 mdr. men startede på nyt job som dagplejer og havde selv min datter i dagpleje. Jeg fik længere tid sammen med hende. Og min store datter der gik i børnehave kunne stadig have en masse fridage bare sammen med mig og dagplejebørnene.

Min tredie og kommende barsel til januar er desværre et spørgsmål om økonomi. Vi har nu villa, volvo og vovhund :D Så jeg skal kun have 8 mdrs barsel. Men jeg er stadig dagplejer og skal endnu engang have mit eget barn i dagpleje. Det hjælper jo på det.
Ifølge vores tilsynsførende pædagog bør man ikke starte med eget barn før barnet er omkring 8 mdr. Fordi barnet endnu ikke er bange for at dele mor, og samtidig stor nok til at kunne fungere godt i en dagpleje.
Jeg har netop haft et barn på 6 mdr i dagpleje, og for søren hvor er de små at sende afsted. Jeg er dog godt klar over at nogle ikke har andet valg.
Jeg bliver lige nødt til at understrege at jeg ikke blev dagplejer udelukkende for at kunne passe mit eget barn. Men jeg vil da heller ikke lægge skjul på at det var med på positiv-listen da jeg søgte jobbet.
Berith

Anmeld

28. juli 2008

Millepus

Jeg har kun 13 uger, hvoraf 5 uger er betalt (70%) 2 uger er ferie og resten er for egen regning. Jeg ville oenske jeg kunne holde mere, men efter 12 uger skal jeg selv til at betale sygeforsikring og mit job bliver slaaet op.
Men her i USA er der mange der kun har 6 ugers barsel, saa jeg er bare glad for at jeg har mulighed for at holde 13 uger

Camilla

Anmeld

28. juli 2008

finkedinke

Hej Camilla
Hvad gør man i USA efter den korte barsel, kommer børnene i en vuggestue, dagpleje, eller hyrer man en privat børnepasser i dit/hendes eget hjem?
Når du skriver at dit job bliver slået op, vil det dermed sige at du mister det ved en længere barsel?
Jeg kender ikke meget til den side af USA og vil gerne høre noget mere om forholdene.
Berith

Anmeld

28. juli 2008

Gustavsmor

Jeg havde 8 mdr. barsel, og det var på grund af et nyt job som jeg fandt under min barsel. Det var nu rart nok at komme igang igen og komme ud og møde voksne mennesker. For Gustav var det også et godt tidspunkt, han nyder at være i dagpleje nu. Var dog noget mor-syg i starten, men det er blevet meget bedre heldigvis.

Knus Berrit

Anmeld

28. juli 2008

Kaufie

Jeg havde 8 mdr, hvilket faktisk har passet både drengen og jeg perfekt - selvom jeg var tudemarie i ugen op til opstart i dp....

Da jeg gik på barsel havde jeg selv lige afsluttet et barselsvikariat - og opgivet at finde et job med stor mave på. Så jeg var ledig i 2 mdr før jeg gik på barsel. Dog gik jeg kun 1 md og tænkte på hvor hårdt det ville blive at skulle søge job mens jeg havde William løbende omkring mig - for allerede inden han kom til verden, ringede min chef og tilbød mig fast job når jeg var færdig med det barselssjov.

Pga virksomhedens arbejdsområde (haveartikler) ville de så gerne have at jeg startede 1 marts, inden sæsonen (foråret) for alvor satte igang. Jeg var dog mildt sagt meget ked af at skulle starte William op i dp allerede som 6½ md, så jeg fik lov at vente til 1. april, så han næsten var 8 mdr før vi skulle være adskilt i maaange timer hver dag.

Anmeld

28. juli 2008

MorCamilla

Jeg havde 16 måneder - pga af den for tidlige fødsel... Men gå stadig hjemme hos ham :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.