Første barsel var jeg hjemme i 16 måneder, jeg kunne have gået hjemme meget længere. Jeg elskede det.
Derefter havde jeg job som aftenvagt, det gav en masse hverdagsfridage og mulighed for at have min datter meget hjemme.
Anden barsel gik jeg hjemme 15 mdr. men startede på nyt job som dagplejer og havde selv min datter i dagpleje. Jeg fik længere tid sammen med hende. Og min store datter der gik i børnehave kunne stadig have en masse fridage bare sammen med mig og dagplejebørnene.
Min tredie og kommende barsel til januar er desværre et spørgsmål om økonomi. Vi har nu villa, volvo og vovhund :D Så jeg skal kun have 8 mdrs barsel. Men jeg er stadig dagplejer og skal endnu engang have mit eget barn i dagpleje. Det hjælper jo på det.
Ifølge vores tilsynsførende pædagog bør man ikke starte med eget barn før barnet er omkring 8 mdr. Fordi barnet endnu ikke er bange for at dele mor, og samtidig stor nok til at kunne fungere godt i en dagpleje.
Jeg har netop haft et barn på 6 mdr i dagpleje, og for søren hvor er de små at sende afsted. Jeg er dog godt klar over at nogle ikke har andet valg.
Jeg bliver lige nødt til at understrege at jeg ikke blev dagplejer udelukkende for at kunne passe mit eget barn. Men jeg vil da heller ikke lægge skjul på at det var med på positiv-listen da jeg søgte jobbet.
Berith
Anmeld