behov for luft (laaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

Vingummien

nutche skriver:

ja han er faktisk bedst 1 til 1. jeg prøver jævnligt at ta ham med lidt ud alene.

Er også rart med alene tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

Er også rart med alene tid

ja det er vigtigt i en flok så stor som vores

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Åh, for pokker da, Lone. Hvor er jeg ked af at høre det! Jeg kan desværre ikke sige andet end, at jeg tænker på dig og håbe I snart får vind i sejlene igen

Linda

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Lyder godt nok skidt med din søn....må jeg spørge hvorfor han ikke ventede et år med at komme i skole, lyder som om det ville gavne ham at vente til han er klar...

Det er jo desværre også sådan, at det er MEGET svært at få sine børn til at vente et år med skole efter de nye stramninger, hvor ungerne skal i skole i det år de fylder 6 Det er i hvert fald ikke i børnenes interesse...

Anmeld

29. september 2010

ekzunz

Det er jo desværre også sådan, at det er MEGET svært at få sine børn til at vente et år med skole efter de nye stramninger, hvor ungerne skal i skole i det år de fylder 6 Det er i hvert fald ikke i børnenes interesse...

Her var det altså ikke noget problem. Der skulle overhovedet ikke gøres noget ekstra. Børnehaven mente at han skulle vente,men vi var ikke sikre, så vi meldte ham ind og tog efterfølgende et møde med en lærer fra 0. klasse. Vi gav det lidt tid, men eftersom Lukas overhovedet ikke interesserede sig for at skrive eller noget som helst, sendte jeg skolen en mail om at han skulle vente.

Jeg troede nemlig også at det ville blive omstændigt, men det er det altså overhovedet ikke - heldigvis.

Så når Lukas bliver spurgt om han er startet i skole, svarer han "nej, for jeg var ikke helt færdig med at lege"

Anmeld

29. september 2010

Pige2009

Her var det altså ikke noget problem. Der skulle overhovedet ikke gøres noget ekstra. Børnehaven mente at han skulle vente,men vi var ikke sikre, så vi meldte ham ind og tog efterfølgende et møde med en lærer fra 0. klasse. Vi gav det lidt tid, men eftersom Lukas overhovedet ikke interesserede sig for at skrive eller noget som helst, sendte jeg skolen en mail om at han skulle vente.

Jeg troede nemlig også at det ville blive omstændigt, men det er det altså overhovedet ikke - heldigvis.

Så når Lukas bliver spurgt om han er startet i skole, svarer han "nej, for jeg var ikke helt færdig med at lege"

Det var da vildt dejligt at høre, for her i Odense er det temmelig omfattende. Selvfølgelig skal de vente, hvis de ikke er klar, og det er da bare super, at I har sagt til ham, at han ikke er færdig med at lege!

Anmeld

29. september 2010

JVIHJSH

nutche skriver:

har svært ved at rumme mer, så har behov for lidt luft. de fleste ting har jeg skrevet om før, så bær over med mig.

jeg var til møde idag. min mellemste søn som er 5½ trives ikke i skolen. han har meget temperament, enes ikke med de andre, er tit oppe at slåes. selv de store klager over ham, han er voldig, kradser, slår og er generelt meget vred. når man truer en stor, så får man hvad man ber om, så ofte kommer de efter ham. han sætter en kunstig facade op, han smiler og ler, men pludselig orker han ikke mere og bryder sammen i gråd. han er svær at trøste igen, og har generelt svært ved at forstå konsekvensen at det han gør.

han kan ikke modtage en kollektiv besked, han hører ikke efter, mister hurtigt interessen, og fagligt ligger han langt under middel. han har et problem med at udtale forskellige bogstaver, men der udover mente de også han havde problemer med hørelsen. han har ingen venner, og han er derfor meget ensom. en sætning de sagde var "det er okay at være på arbejde, men ingen kan holde til at være på overarbejde hele dagen"

det gør mig uendelig trist at min dejlige søn har så store problemer. men heldigvis er skolen indstillet på at hjælpe ham så hurtigt som muligt, så de vil prøve at få ham tilbage til børnehaven, så han har tid til at modnes, og derhenne vil de så søge om mere hjælp til ham.

min yngste har stadig maveproblemer, jeg har skrevet en hel tråd om det, så ikke mere her om det. men det fylder alt sammen, han er stadig ikke over det, og jeg prøver at få ny tid ved lægen snarest. han er nemlig ved at blive en trist dreng, dagplejemoren mener han har ondt når han skal af med afføring, og alt er som det plejer.

og som om det ikke var nok, så havde min ældste søn fundet et perfekt gemmested til alle de rugbrødsmadder han ikke ville spise, han gemte dem bag hans reol, hvilket gør at hans værelse sku gennem en større rengøring, og alle de små fluer som ikke længere kan finde mad der, nu er i resten af huset...aaaddd

og som toppen på kransekagen så har min bonus søn lige flækket albuen.....

åhhh det var skønt at få luft for alle mine tanker... er der andre der har dage hvor de føler det hele bare vælter??

Jeg vil slet ikke bekymre dig eller noget i den stil, men jeg synes det godt kunne lyde lidt som om din søn har en eller anden grad af autisme... (Men et barn i min familie er lige blevet diagnoseret med autisme så det kan også være jeg bare ser det alle steder)

Anmeld

29. september 2010

Faith

Kære Lone!

Du får lige et kæmpe herfra. Det lyder som om du har alt alt for meget at slås med. Håber virkelig at det snart lysner for dig og din familie, og at vi ser dig i mødregruppen igen.

Knus Mia.

Anmeld

30. september 2010

FruEllingsen

nutche skriver:

har svært ved at rumme mer, så har behov for lidt luft. de fleste ting har jeg skrevet om før, så bær over med mig.

jeg var til møde idag. min mellemste søn som er 5½ trives ikke i skolen. han har meget temperament, enes ikke med de andre, er tit oppe at slåes. selv de store klager over ham, han er voldig, kradser, slår og er generelt meget vred. når man truer en stor, så får man hvad man ber om, så ofte kommer de efter ham. han sætter en kunstig facade op, han smiler og ler, men pludselig orker han ikke mere og bryder sammen i gråd. han er svær at trøste igen, og har generelt svært ved at forstå konsekvensen at det han gør.

han kan ikke modtage en kollektiv besked, han hører ikke efter, mister hurtigt interessen, og fagligt ligger han langt under middel. han har et problem med at udtale forskellige bogstaver, men der udover mente de også han havde problemer med hørelsen. han har ingen venner, og han er derfor meget ensom. en sætning de sagde var "det er okay at være på arbejde, men ingen kan holde til at være på overarbejde hele dagen"

det gør mig uendelig trist at min dejlige søn har så store problemer. men heldigvis er skolen indstillet på at hjælpe ham så hurtigt som muligt, så de vil prøve at få ham tilbage til børnehaven, så han har tid til at modnes, og derhenne vil de så søge om mere hjælp til ham.

min yngste har stadig maveproblemer, jeg har skrevet en hel tråd om det, så ikke mere her om det. men det fylder alt sammen, han er stadig ikke over det, og jeg prøver at få ny tid ved lægen snarest. han er nemlig ved at blive en trist dreng, dagplejemoren mener han har ondt når han skal af med afføring, og alt er som det plejer.

og som om det ikke var nok, så havde min ældste søn fundet et perfekt gemmested til alle de rugbrødsmadder han ikke ville spise, han gemte dem bag hans reol, hvilket gør at hans værelse sku gennem en større rengøring, og alle de små fluer som ikke længere kan finde mad der, nu er i resten af huset...aaaddd

og som toppen på kransekagen så har min bonus søn lige flækket albuen.....

åhhh det var skønt at få luft for alle mine tanker... er der andre der har dage hvor de føler det hele bare vælter??

Åhh kære Lone.

Kan godt forstå at du har brug for luft. Sikke en masse ting i skal slogse med på en gang.

Synes det er godt at der bliver grebet ind omkring din søn. Men hvor må det være hårdt som mor at vide han bare slet ikke trives i skolen. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i, men du får i hvert fald en KÆMPE kram for det har du vist brug for.

Håber også snart lillemandens mave bliver normal igen. det er godt nok længe han har slogset med det nu.

Håber snart det hele går jeres vej. Det fortjener i!!!

Anmeld

30. september 2010

klmf

Ville ikke smutte igen uden at skrive, hvor jeg dog føler med dig Blev helt ked af det indvendig da du beskrev din søn - for du ser jo en dejlig dreng, der har det svært. Åh dog.... Håber meget at en retur til børnhaven kan give ham ro!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.