behov for luft (laaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

mor_sabina

nutche skriver:

tro mig, de vil også holde ekstra øje med ham nu. vi håber på svar imorgen eller senest fredag. om børnehaven vil tage ham tilbage.

Synes det ville være rigtig positivt at få et god start på skolen, det betyder jo alverden. Så håber det er vejen frem for jer, og at han så får noget hjælp hvis han skulle have brug for større indsats.

Held go lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

pipsen

kender lidt til, når ens barn har det svært. Mit råd til dig vil være selv at tage affære. Lyder som en god ide at lade ham være i børnehave lidt længere. Men overlad ikke tingene til det offentlige system, men undersøg dine muligheder for selv at hjælpe ham.

Vores dreng har både haft maveproblemer samt haft nogle af de adfærdsmæssige problemer dine drenge har. Maveproblemer kan sommetider løses af en kraniosakral terapeut. Hvis du er interesseret, så skriv til mig, og jeg kan fortælle, hvem vi brugte.

I forhold til stress, hjalp hun også vores dreng en hel masse. Hun kunne ikke afhjælpe de underliggende problemer, dem tager vi hånd om på anden måde. Men hun fjernede en masse stress i kroppen på ham, så selv børnehaven dagen efter han havde været afsted, bemærkede, at han var langt mere afslappet. Børn har det med at fornemme, hvad der er godt for dem, og selv om vores dreng på det tidspunkt havde svært ved at kommunikere, fandt han hurtigt ud af at sige, når han har brug for at komme afsted.

Anmeld

29. september 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

Meget tor aldersforskel. Men den du fortæller om at slå osv. Det er ligesom at høre en der fortæller om Emil. Menhan er kun 2.

Kender alt til samtalerne osv, og det er så hårdt. Jeg føler mig tit som en dårlig mor. Men husker samtidig på at jeg gør alt jeg kan for ham, og at der er en grund til at han gør det.

Nu du siger det med sprog, trods hans alder, måske det er hans måde at komme ud med sin vrede.

Lyder som en god ide at tage ham tilbage til børnehaven og se lidt på det hele og prøve igen.

Men du er i hvert fald ikke alene, selvom forskellen på alderen er så stor, så er det hårdt med de samtaler. Her prøver de i vuggestuen også at gøre en masse for Emil.

tak for din forståelse

de mener også at han simpelthen ikke er i stand til at sætte ord på sine følelser. så det skal vi prøve at hjælpe ham med. han kan heller ikke finde ud af hvordan han skal komme med i de andres leg, hvilket igen gør at han slår og skubber for at opnå opmærksomhed... så ja, bestemt meget lig en 2 årig

Anmeld

29. september 2010

Vingummien

nutche skriver:

tak for din forståelse

de mener også at han simpelthen ikke er i stand til at sætte ord på sine følelser. så det skal vi prøve at hjælpe ham med. han kan heller ikke finde ud af hvordan han skal komme med i de andres leg, hvilket igen gør at han slår og skubber for at opnå opmærksomhed... så ja, bestemt meget lig en 2 årig

Har i så kigget på ang, det med leg. Om det er fordi han er baud i den måde de leget på. Eller evt er lidt foran i den måde de leger på i den alder?

Ved Emil er problemet sprog og at han rent lege messigt er langt foran sin alder. Og det gir jo også en masse konflikter

Anmeld

29. september 2010

Lone Jakobsen

pipsen skriver:

kender lidt til, når ens barn har det svært. Mit råd til dig vil være selv at tage affære. Lyder som en god ide at lade ham være i børnehave lidt længere. Men overlad ikke tingene til det offentlige system, men undersøg dine muligheder for selv at hjælpe ham.

Vores dreng har både haft maveproblemer samt haft nogle af de adfærdsmæssige problemer dine drenge har. Maveproblemer kan sommetider løses af en kraniosakral terapeut. Hvis du er interesseret, så skriv til mig, og jeg kan fortælle, hvem vi brugte.

I forhold til stress, hjalp hun også vores dreng en hel masse. Hun kunne ikke afhjælpe de underliggende problemer, dem tager vi hånd om på anden måde. Men hun fjernede en masse stress i kroppen på ham, så selv børnehaven dagen efter han havde været afsted, bemærkede, at han var langt mere afslappet. Børn har det med at fornemme, hvad der er godt for dem, og selv om vores dreng på det tidspunkt havde svært ved at kommunikere, fandt han hurtigt ud af at sige, når han har brug for at komme afsted.

tak for dit råd. min yngste er kun 1 år, så jeg er ikke helt parat til at gribe til alternative løsninger endnu.

men super at det har haft en posetiv indvirkning på jeres søn

Anmeld

29. september 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

Har i så kigget på ang, det med leg. Om det er fordi han er baud i den måde de leget på. Eller evt er lidt foran i den måde de leger på i den alder?

Ved Emil er problemet sprog og at han rent lege messigt er langt foran sin alder. Og det gir jo også en masse konflikter

tja... han mangler noget i de sociale. det er også et problem her hjemme. men om det skyldes manglede modenhed skal jeg ikke ku sige.

på trods af at han er min 3. i rækken af 4, så har jeg aldrig stået med et problem som det her før. han er desværre en dreng som har og altid har haft, meget at slåes med. så vi havde nok forventet at han ville støde ind i nogle problemer på et tidspunkt. vi kender bare ikke løsningen endnu.

Anmeld

29. september 2010

Vingummien

nutche skriver:

tja... han mangler noget i de sociale. det er også et problem her hjemme. men om det skyldes manglede modenhed skal jeg ikke ku sige.

på trods af at han er min 3. i rækken af 4, så har jeg aldrig stået med et problem som det her før. han er desværre en dreng som har og altid har haft, meget at slåes med. så vi havde nok forventet at han ville støde ind i nogle problemer på et tidspunkt. vi kender bare ikke løsningen endnu.

Det skal nok komme, det er jeg sikker på.

Anmeld

29. september 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

Det skal nok komme, det er jeg sikker på.

takker det håber jeg

Anmeld

29. september 2010

Vingummien

nutche skriver:

takker det håber jeg

Måske i skulle prøve at tage afsted en weekend kun ham og jer. Og få de andre passet, hvis det kan lade sig gøre. Bare lige en tanke jeg fik

Anmeld

29. september 2010

Lone Jakobsen

Tulipan skriver:

Måske i skulle prøve at tage afsted en weekend kun ham og jer. Og få de andre passet, hvis det kan lade sig gøre. Bare lige en tanke jeg fik

ja han er faktisk bedst 1 til 1. jeg prøver jævnligt at ta ham med lidt ud alene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.