NF i dag, efterfulgt af akut moderkagebiopsi.... er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2010

mortilflere

Er i sikker på  i ik vil ha det hvis det fejler noget ??

Jeg stiller ikke spørgsmål til jeres valg , men hvis du vil snakke med en der har fået andet end det forventet , så er jeg her

Alberte er ikke mongol , men handicapet uden diganose 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2010

JustMe

Sikken dag og sikken ventetid. Det er svært ikke at tage sorgerne på forskud, men det er heldigvis kun en risiko vurdering, som ikke altid er 100% skudsikker. Jeg har læst om én, der fik resultatet 1:1,25 (ja, kommaet skal være der), og de fik så vidt jeg husker et rigtig godt resultat af biopsien som viste et sundt barn til trods

Anmeld

30. september 2010

Muffinmus

Jeg ved godt i har det skidt med alt det der sker lige nu, om mulige og umulige beslutninger. Men vl da lige tilføje at i de terminsgrupper jeg har været i rundt omkring på de her 3 års tid, har der ikke været EN eneste der har fået en dårlig nyhed EFTER biopsien:-)

Og vil skyde på vi snakker 10-15 tilfælde der alle har fået under 300 i risikovudering.

:-)

Anmeld

30. september 2010

<3

30. september 2010

Frk. Himmelblå

Nårh..

Men vil lige minde dig om, at du med den risiko stadig vil kunne føde 107 raske og sunde børn, før nr. 108 ville komme ud med kromosomfejl!

Risikoen ER faktisk stadig lav. Men kan da godt forstå, det sætter tankerne i gang!

Det skal nu nok gå, er jeg sikker på.

Anmeld

30. september 2010

Karo

hesteloppen skriver:

Kære Alle

Igennem dette indlæg håber jeg måske bare at kunne få lidt styr på alle de tanker der farer igennem mit hovede, efter en ganske forfærdelig og uendelig trist dag.

Jeg har de seneste dage haft en del smerter i underlivet, og derfor blev det besluttet, at min NF skulle rykkes lidt akut frem til i dag, istedet for fredag...egentlig bare for at berolige os, at alt er som det skal være.

Efter eget valg bliver jeg scannet på en privat klinik (frit valg) da jeg jo kender næsten hele personalet på sygehuset. Den søde sygeplejerske scanner og scanner og baby er så stor og fin og livlig, og terminen bliver endnu engang rykket, nu til den 5/4 2011, så nu er jeg 13+1. 

Nu går regneriet i gang, og så bliver sygeplejersken stille, og efter lidt tid kommer den værste besked:

Risikoen for kromosomfejl er 1 : 108

Jeg bliver simpelthen så chokeret, men når egentlig slet ikke at reagere, inden vi får tilbudt en akut moderkagebiopsi på Sønderborg Sygehus. Vi snakker om det på vejen, og er enige om at få foretaget biopsien, ved en så høj risiko.

Overlægen er fantastisk sød, og får os til at slappe af. Hun er meget dygtig og rutineret, og efter en god snak med hende, går hun i gang. Jeg synes biopsien var ret smertefuld, men det er nok også meget psyken, der spiller ind, og gør det hele enddnu værre.

Vi får svar om en lille uges tid. Hvis vi får et brev, er det godt nyt, hvis ikke, er det skidt, og vi vil blive ringet op af sygehuset. Tanken om, at skulle føde et så lille barn, ca i uge 16, hvis der skulle være noget galt, er nok noget af det mest skræmmende, jeg har været igennem til dags dato.

Man tænker, overvejer, spekulere, vejer for og imod....men hvor er det bare en forbandet svær situation, som kom fuldstændig bag på os...for som bekendt sker sådan noget KUN for naboen...

triste knus

fra 

Julia

Hej Julia

For lidt over et år siden prøvede jeg præcis det samme En time efter jeg var ankommet til hospitalet og glæde mig til at se den lille, lå jeg på en seng og fik lavet en modekagebiopsi. Det værste er vente tiden. Jeg fik to svar. Det første efter en uge (som er svar på downs) og det sidste svar efter 2 1/2 uge (svar på resten af kromosomerne). Heldigvis modtog jeg 2 breve med positive svar om at vi ventede et sund og rask barn

Jeg krydser fingere for at du får det samme svar

Katja

Anmeld

30. september 2010

Brams

Kan slet ikke sætte mig ind i hvor svært og hårdt det må være, men du skal have et stortog en masse tanker herfra.

for at alt viser sig at være ok.

Anmeld

30. september 2010

ludo2505

Jeg fik risikovurderingen 1:28 og blev også meget bange....

Ventetiden var forfærdelig og jeg føler med dig

Til gengæld er det den STØRSTE lykke følelse når beskeden om at alt er i den skønneste orden kommer - den oplever du også bare vent og se

Anmeld

30. september 2010

misslea

Uuhhh kære du.... du får lige et kæmpe stort fra mig!!

Jeg er bestemt helt sikker på, at jeres lille bebs har det helt fint, og jeg vil  aaaalt hvad jeg kan for jer!!!

Rigtig meget held og lykke....

fra Lea

Anmeld

30. september 2010

Kløver

Kære Alle

Igennem dette indlæg håber jeg måske bare at kunne få lidt styr på alle de tanker der farer igennem mit hovede, efter en ganske forfærdelig og uendelig trist dag.

Jeg har de seneste dage haft en del smerter i underlivet, og derfor blev det besluttet, at min NF skulle rykkes lidt akut frem til i dag, istedet for fredag...egentlig bare for at berolige os, at alt er som det skal være.

Efter eget valg bliver jeg scannet på en privat klinik (frit valg) da jeg jo kender næsten hele personalet på sygehuset. Den søde sygeplejerske scanner og scanner og baby er så stor og fin og livlig, og terminen bliver endnu engang rykket, nu til den 5/4 2011, så nu er jeg 13+1. 

Nu går regneriet i gang, og så bliver sygeplejersken stille, og efter lidt tid kommer den værste besked:

Risikoen for kromosomfejl er 1 : 108

Jeg bliver simpelthen så chokeret, men når egentlig slet ikke at reagere, inden vi får tilbudt en akut moderkagebiopsi på Sønderborg Sygehus. Vi snakker om det på vejen, og er enige om at få foretaget biopsien, ved en så høj risiko.

Overlægen er fantastisk sød, og får os til at slappe af. Hun er meget dygtig og rutineret, og efter en god snak med hende, går hun i gang. Jeg synes biopsien var ret smertefuld, men det er nok også meget psyken, der spiller ind, og gør det hele enddnu værre.

Vi får svar om en lille uges tid. Hvis vi får et brev, er det godt nyt, hvis ikke, er det skidt, og vi vil blive ringet op af sygehuset. Tanken om, at skulle føde et så lille barn, ca i uge 16, hvis der skulle være noget galt, er nok noget af det mest skræmmende, jeg har været igennem til dags dato.

Man tænker, overvejer, spekulere, vejer for og imod....men hvor er det bare en forbandet svær situation, som kom fuldstændig bag på os...for som bekendt sker sådan noget KUN for naboen...

triste knus

fra 

Julia

åh, sender en kæmpe krammer, og håber alt er fint Hvis ikke håber jeg i får dne støtte og vejledning i har brug for, for at tage de rigtige valg for jer, men ja krydser alt, for at det hele bare er super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.