hesteloppen skriver:
Kære Alle
Igennem dette indlæg håber jeg måske bare at kunne få lidt styr på alle de tanker der farer igennem mit hovede, efter en ganske forfærdelig og uendelig trist dag.
Jeg har de seneste dage haft en del smerter i underlivet, og derfor blev det besluttet, at min NF skulle rykkes lidt akut frem til i dag, istedet for fredag...egentlig bare for at berolige os, at alt er som det skal være.
Efter eget valg bliver jeg scannet på en privat klinik (frit valg) da jeg jo kender næsten hele personalet på sygehuset. Den søde sygeplejerske scanner og scanner og baby er så stor og fin og livlig, og terminen bliver endnu engang rykket, nu til den 5/4 2011, så nu er jeg 13+1.
Nu går regneriet i gang, og så bliver sygeplejersken stille, og efter lidt tid kommer den værste besked:
Risikoen for kromosomfejl er 1 : 108
Jeg bliver simpelthen så chokeret, men når egentlig slet ikke at reagere, inden vi får tilbudt en akut moderkagebiopsi på Sønderborg Sygehus. Vi snakker om det på vejen, og er enige om at få foretaget biopsien, ved en så høj risiko.
Overlægen er fantastisk sød, og får os til at slappe af. Hun er meget dygtig og rutineret, og efter en god snak med hende, går hun i gang. Jeg synes biopsien var ret smertefuld, men det er nok også meget psyken, der spiller ind, og gør det hele enddnu værre.
Vi får svar om en lille uges tid. Hvis vi får et brev, er det godt nyt, hvis ikke, er det skidt, og vi vil blive ringet op af sygehuset. Tanken om, at skulle føde et så lille barn, ca i uge 16, hvis der skulle være noget galt, er nok noget af det mest skræmmende, jeg har været igennem til dags dato.
Man tænker, overvejer, spekulere, vejer for og imod....men hvor er det bare en forbandet svær situation, som kom fuldstændig bag på os...for som bekendt sker sådan noget KUN for naboen...
triste knus
fra
Julia
En time efter jeg var ankommet til hospitalet og glæde mig til at se den lille, lå jeg på en seng og fik lavet en modekagebiopsi. Det værste er vente tiden. Jeg fik to svar. Det første efter en uge (som er svar på downs) og det sidste svar efter 2 1/2 uge (svar på resten af kromosomerne). Heldigvis modtog jeg 2 breve med positive svar om at vi ventede et sund og rask barn