NF i dag, efterfulgt af akut moderkagebiopsi.... er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.695 visninger
44 svar
0 synes godt om
29. september 2010

Omonigho

Kære Alle

Igennem dette indlæg håber jeg måske bare at kunne få lidt styr på alle de tanker der farer igennem mit hovede, efter en ganske forfærdelig og uendelig trist dag.

Jeg har de seneste dage haft en del smerter i underlivet, og derfor blev det besluttet, at min NF skulle rykkes lidt akut frem til i dag, istedet for fredag...egentlig bare for at berolige os, at alt er som det skal være.

Efter eget valg bliver jeg scannet på en privat klinik (frit valg) da jeg jo kender næsten hele personalet på sygehuset. Den søde sygeplejerske scanner og scanner og baby er så stor og fin og livlig, og terminen bliver endnu engang rykket, nu til den 5/4 2011, så nu er jeg 13+1. 

Nu går regneriet i gang, og så bliver sygeplejersken stille, og efter lidt tid kommer den værste besked:

Risikoen for kromosomfejl er 1 : 108

Jeg bliver simpelthen så chokeret, men når egentlig slet ikke at reagere, inden vi får tilbudt en akut moderkagebiopsi på Sønderborg Sygehus. Vi snakker om det på vejen, og er enige om at få foretaget biopsien, ved en så høj risiko.

Overlægen er fantastisk sød, og får os til at slappe af. Hun er meget dygtig og rutineret, og efter en god snak med hende, går hun i gang. Jeg synes biopsien var ret smertefuld, men det er nok også meget psyken, der spiller ind, og gør det hele enddnu værre.

Vi får svar om en lille uges tid. Hvis vi får et brev, er det godt nyt, hvis ikke, er det skidt, og vi vil blive ringet op af sygehuset. Tanken om, at skulle føde et så lille barn, ca i uge 16, hvis der skulle være noget galt, er nok noget af det mest skræmmende, jeg har været igennem til dags dato.

Man tænker, overvejer, spekulere, vejer for og imod....men hvor er det bare en forbandet svær situation, som kom fuldstændig bag på os...for som bekendt sker sådan noget KUN for naboen...

triste knus

fra 

Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

SoffiLine

til dig, kan ikke forestille mig hvordan du har det, men helt sikkert ikke sjovt.

for at alt er i den skønneste orden. Og håber positiv update.

Anmeld

29. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

vil bare sende dig et kæmpe kram! håber det bedste for dig og din familie

Anmeld

29. september 2010

Lillefe

herfra lyder slet ikke rat  for jer

Anmeld

29. september 2010

LinLin

Stort

Vil bare lige fortælle at jeg kender en der fik 1:20! - og hun fødte altså en helt normal dreng for 1 uge siden!

Anmeld

29. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha, stakkels dig, hvor må det være hårdt at gå rundt med ale de tanker... Jeg er nu sikker på at baby er sund og rask og helt perfekt! Men jeg krydser selvfølgelig fingre alligevel

Anmeld

29. september 2010

Mka

Tanker og stort til dig. Håber alt er som det skal være.

Anmeld

29. september 2010

Omonigho

Hvor er i søde allesammen. Det luner virkeligt.

Og hvor er det dejligt, også at høre om nogle, som havde en endnu højere risiko, og som har fået et raskt barn.

Anmeld

29. september 2010

isimaven

en stor krammer fra mig
sikke en forfærdelig situation :/
jeg måtte bare lige sende dig en krammer for jeg kunne ikke få mig selv til at lukke indlægget ned uden at kommentere.
Jeg vil dog sige atjeg også kender en der fik tallet 1:38 og fik en sund dreng så husk det er statistik...
håber I modtager hurtigt et brev med godt nyt!!
hilsen Rakel

Anmeld

29. september 2010

Lotte14

hesteloppen skriver:

Kære Alle

Igennem dette indlæg håber jeg måske bare at kunne få lidt styr på alle de tanker der farer igennem mit hovede, efter en ganske forfærdelig og uendelig trist dag.

Jeg har de seneste dage haft en del smerter i underlivet, og derfor blev det besluttet, at min NF skulle rykkes lidt akut frem til i dag, istedet for fredag...egentlig bare for at berolige os, at alt er som det skal være.

Efter eget valg bliver jeg scannet på en privat klinik (frit valg) da jeg jo kender næsten hele personalet på sygehuset. Den søde sygeplejerske scanner og scanner og baby er så stor og fin og livlig, og terminen bliver endnu engang rykket, nu til den 5/4 2011, så nu er jeg 13+1. 

Nu går regneriet i gang, og så bliver sygeplejersken stille, og efter lidt tid kommer den værste besked:

Risikoen for kromosomfejl er 1 : 108

Jeg bliver simpelthen så chokeret, men når egentlig slet ikke at reagere, inden vi får tilbudt en akut moderkagebiopsi på Sønderborg Sygehus. Vi snakker om det på vejen, og er enige om at få foretaget biopsien, ved en så høj risiko.

Overlægen er fantastisk sød, og får os til at slappe af. Hun er meget dygtig og rutineret, og efter en god snak med hende, går hun i gang. Jeg synes biopsien var ret smertefuld, men det er nok også meget psyken, der spiller ind, og gør det hele enddnu værre.

Vi får svar om en lille uges tid. Hvis vi får et brev, er det godt nyt, hvis ikke, er det skidt, og vi vil blive ringet op af sygehuset. Tanken om, at skulle føde et så lille barn, ca i uge 16, hvis der skulle være noget galt, er nok noget af det mest skræmmende, jeg har været igennem til dags dato.

Man tænker, overvejer, spekulere, vejer for og imod....men hvor er det bare en forbandet svær situation, som kom fuldstændig bag på os...for som bekendt sker sådan noget KUN for naboen...

triste knus

fra 

Julia

Kender det desværre godt selv. Jeg fik selv tallene 1:20 til NF scanningen. Jeg fik lavet en fostervandsprøve, og det er ikke så slemt som det kan lyde.

Jeg venter en sund og rask dreng.

Mit råd er: vær positiv og lad være med at gå og tænke for meget på det (ved godt det er rigtig svært).

til dig.

//Charlotte 24+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.