Nu har jeg læst denne tråd, og uhhh den indre jurist kan bare ikke lade være med at stikke sit fjæs frem.
Dem der kun har een fælleskonto skal være klar over at hvis jeres partner dør, ex. i en bilulykke, så lukker banken OMGÅENDE for kontoen, og den bliver ikke åbnet igen før at hele jeres afdødes kærestes bo er skiftet!!
Det er et KÆMPE problem for den efterladte, idet alle dankort og alle pbs overførsler og det hele bliver spærret og lukket fra det ene øjeblik til det andet! De fleste tror at "jamen det er jo også min konto, så jeg kan vel bruge halvdelen", men NEJ!!!
Derfor er det ALTID det mest fornuftige at have sin egen seperate lønkonto, da denne jo så altid er tilgængelig!! Man kan jo evt. bare overføre alle penge fra den konto til en fælles. Dette kan man jo så stoppe med at gøre i tilfælde af at ens mand dør, og så har man da i det mindste penge på kontoen til den næste første. Men man skal være klar over at alle fælles budget, opsparingskontoer osv. bliver spærret lige så snart at den ene parts dødscertifikat bliver anmeldt til politiet!
Lige lidt dyster "fornuft-jura" snak herfra. Evt. så skriv en mail til jeres bank og spørg dem hvad de anbefaler!
KNUS
Anmeld