svigermekanikkens hund- what to do? langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Næste gang det sker så siger du NEJ til at passe hunden.  Det har man altid ret til.

Hvis de bliver påståelig så kan du jo bare fortælle dem at der findes udemærket hundepensioner over hele landet som de kan bruge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Kløver

SussieThyssen skriver:

Ja så kan jeg jo godt se at den går ikke Granberg...LOL

Tja...så må du simpelthen nok vise dig som en bestemt maddam og få tisset dit territorium af.
Man skal ikke finde sig i alt sødeste, og selvom man gerne vil være en sød svigerdatter, så ER der altså grænser.
Jeg har i tidens løb også måttet tisse mine territorier af over for diverse svigermødre, tanter og lignende, men sjovt nok så har de vist kun respekteret mig mere.
Jeg har brugt lidt psykologi og har sluppet godt igennem det.
Og i det mindste har jeg fået fred for indblanding og irriterende arrangementer. At de så har været lidt gnavne lige straks, er der ikke noget at gøre ved.
Dit hjem er DIN borg, og det gælder også din tid og din planlægning.
Så næste gange de forsøger et lignende stunt med dig, så er det definitivt "Nej", og det skal du sige til din kæreste, så han ikke får sagt ja på forhånd.

tak, ja jeg må være bitchy, har også sagt til kæresten han bliver nød til at ta en snak med sine forældre, for fandt ud af i samtalen hvor jeg endte i stort tudebrøl, at det jo også handler om, jeg ikke følte mig værdsat og at jeg var laverestående fordi de 3 der var indblandet i hund, havde andet at bruge tid på, svigerforældrene som skulle på ferie, svoger som skulle på hyggetur, og kæresten som havde lovet at passe hund, tog på job, og så stod jeg der, med mine planer om morskab og fik det ødelagt, fordi dem som har hunden skulle more sig, og synes jeg jo bestemt ikke fair, og slet ikke at der ingen forståelse var, når jeg så prøvede at finde en løsning.

Så ja det skal dælme være løgn, så nu bliver han sendt afsted til en snak, og skal vi være behjælpelig med hund fremover, så har de sgu at respektere mig, mit hjem og mine grænser, og ikke mindst min tid og mine behov, som jo er lige så meget værd som de andres

Anmeld

28. september 2010

Kløver

Malene&Frederikke skriver:

ENIG

Deres hund, "deres problem"! Og egentlig - synes jeg måske også det er synd for hunden - den aner vel nærmest ikke hvor den reelt hører til, eller har jeg misforstået noget?

Ret ryggen, kig bestemt på dem og sig: "NEJ" Deres opførsel er uacceptabel ... men går den, så går den - og den har gået hver gang, fordi i ikke har sagt nej, desværre. Og så er det muligt at de bliver snothamrende fornærmet over at i siger nej - i er jo trods alt den nemme løsning. Men så må de liiiige tage sig sammen og finde en hundepension eller noget.

Bare fordi de har hjulpet jer, så står i ikke i evig "hjælpe-gæld" til dem. Man skal hjælpe andre af lyst, ikke fordi man er tvunget til det - og man kan IKKE forvente at andre kan hjælpe en tilbage i samme omfang som man har hjulpet. Det virker som om at de får passet hunden grundet jeres dårlige samvittighed over den hjælp de har givet jer.

På med NEJ-hatten - og hav en god dag

Jeg er helt enig, jeg er bare nød til at få den banket ind i knolden på kæresten også, vil da gerne hjæpe familien, men der er dælme grænser når hjælpen, går ud over en selv, og bliver påtvunget

Anmeld

28. september 2010

JVIHJSH

Ej undskyld men en eller anden gang så tag på en weekend ferie alene. Så må de fandeme selv finde ud af hvordan de passer hunden. Og hvis kæresten har sagt ja, eller ignoreret dit nej, så er det hans problem 

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Maja84 skriver:

tak, ja jeg må være bitchy, har også sagt til kæresten han bliver nød til at ta en snak med sine forældre, for fandt ud af i samtalen hvor jeg endte i stort tudebrøl, at det jo også handler om, jeg ikke følte mig værdsat og at jeg var laverestående fordi de 3 der var indblandet i hund, havde andet at bruge tid på, svigerforældrene som skulle på ferie, svoger som skulle på hyggetur, og kæresten som havde lovet at passe hund, tog på job, og så stod jeg der, med mine planer om morskab og fik det ødelagt, fordi dem som har hunden skulle more sig, og synes jeg jo bestemt ikke fair, og slet ikke at der ingen forståelse var, når jeg så prøvede at finde en løsning.

Så ja det skal dælme være løgn, så nu bliver han sendt afsted til en snak, og skal vi være behjælpelig med hund fremover, så har de sgu at respektere mig, mit hjem og mine grænser, og ikke mindst min tid og mine behov, som jo er lige så meget værd som de andres

You go girl!!
Og så får du lige en krammer oven i.

Anmeld

28. september 2010

Kløver

SussieThyssen skriver:

You go girl!!
Og så får du lige en krammer oven i.

mange tak, den var tiltrængt, får dælme brug for al styrke hehe

Anmeld

28. september 2010

SussieThyssen

Maja84 skriver:

mange tak, den var tiltrængt, får dælme brug for al styrke hehe

Vil da gerne have en update for hvordan du synes det er gået.

Anmeld

28. september 2010

Kløver

SussieThyssen skriver:

Vil da gerne have en update for hvordan du synes det er gået.

skriver når jeg ved noget, håber mandne vil snakke med hans forældre en af de allernærmeste dage, så vi kan få lidt afklaring på det, og jeg kan få lidt ro i sjælen

Anmeld

29. september 2010

Kats

Maja84 skriver:

skriver når jeg ved noget, håber mandne vil snakke med hans forældre en af de allernærmeste dage, så vi kan få lidt afklaring på det, og jeg kan få lidt ro i sjælen

Ikke spor rimeligt !!
Men jeg kan sagtens følge dig, mht. at det jo ikke skal gå ud over hunden, at din svigerfamilie er nogle (ja undskyld udtrykket) Klaphatte, hvad angår planlægning og respekt for andres planer!

Iøvrigt vil jeg bare tilføje, at jeg synes det var ret flot af dig, at du tilbød dem at I kunne være "faste passere"
Det synes jeg da godt, at de kunne have værdsat!

Anmeld

29. september 2010

Kløver

18januar/kats skriver:

Ikke spor rimeligt !!
Men jeg kan sagtens følge dig, mht. at det jo ikke skal gå ud over hunden, at din svigerfamilie er nogle (ja undskyld udtrykket) Klaphatte, hvad angår planlægning og respekt for andres planer!

Iøvrigt vil jeg bare tilføje, at jeg synes det var ret flot af dig, at du tilbød dem at I kunne være "faste passere"
Det synes jeg da godt, at de kunne have værdsat!

tak, ja havde været nemmere for os at være faste passere, men ja manden er sat på sagen, så han får besked på, når han er stået op, at han han skal ringe og snakke med sin mor, inden han tager på arbejde, så vi kan få løst problematikken. Noget lå jo så også hos ham, og han har heldigvis undskyldt, og lovet at snakke md mig om det i fremtiden, så jeg ikke bare bliver ufrivilligt hundepasser

håber så han kan få svigermekanikken med på pasningsideen så vi undgår problemerne i fremtiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.