SussieThyssen skriver:

Ja så kan jeg jo godt se at den går ikke Granberg...LOL
Tja...så må du simpelthen nok vise dig som en bestemt maddam og få tisset dit territorium af.
Man skal ikke finde sig i alt sødeste, og selvom man gerne vil være en sød svigerdatter, så ER der altså grænser.
Jeg har i tidens løb også måttet tisse mine territorier af over for diverse svigermødre, tanter og lignende, men sjovt nok så har de vist kun respekteret mig mere.
Jeg har brugt lidt psykologi og har sluppet godt igennem det.
Og i det mindste har jeg fået fred for indblanding og irriterende arrangementer. At de så har været lidt gnavne lige straks, er der ikke noget at gøre ved.
Dit hjem er DIN borg, og det gælder også din tid og din planlægning.
Så næste gange de forsøger et lignende stunt med dig, så er det definitivt "Nej", og det skal du sige til din kæreste, så han ikke får sagt ja på forhånd.

tak, ja jeg må være bitchy, har også sagt til kæresten han bliver nød til at ta en snak med sine forældre, for fandt ud af i samtalen hvor jeg endte i stort tudebrøl, at det jo også handler om, jeg ikke følte mig værdsat og at jeg var laverestående fordi de 3 der var indblandet i hund, havde andet at bruge tid på, svigerforældrene som skulle på ferie, svoger som skulle på hyggetur, og kæresten som havde lovet at passe hund, tog på job, og så stod jeg der, med mine planer om morskab og fik det ødelagt, fordi dem som har hunden skulle more sig, og synes jeg jo bestemt ikke fair, og slet ikke at der ingen forståelse var, når jeg så prøvede at finde en løsning.
Så ja det skal dælme være løgn, så nu bliver han sendt afsted til en snak, og skal vi være behjælpelig med hund fremover, så har de sgu at respektere mig, mit hjem og mine grænser, og ikke mindst min tid og mine behov, som jo er lige så meget værd som de andres 
Anmeld