svigermekanikkens hund- what to do? langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
36 svar
0 synes godt om
28. september 2010

Kløver

ja skriver lidt i frustration, og håber på nogle gode råd fra jer skønne kvinder(og mænd) herindefra

Min svoger (min kærestes bror) fik i sin tid en hund (labrador) den er så mere og mere blevet mine svigerforældres hund, og bor der det meste af tiden, de kan dog ikke blive enige om hvis hund det er, den ene øjeblik er den svogers hund, det næste svigerforældres hund, og så er den dele hund. det er et stort rod.

Mit problem er så, at svigerforældrene ofte tager på udenlandsrejser på ferie, og gør så, at svoger skal passe/have hunden. Men men men, hver evig eneste gang, skal han et eller andet i sidste øjeblik, for han havde da glem de skulle på ferie, på tur med kammerater, arbejde osv osv, senest skulle han på jagt i sverige. Hver gang ender det med vi så må passe hunden, og det vil vi da også gerne, men ja nogle gange føler jeg slet ikke vi kan tillade os at sige fra, og synes også det er for dårligt, vi på den måde, det sker på altid får det at vide ca 1 uge inden de tager afsted, nogle gange 2 uger før hvis vi er heldige.

Sidst, stod jeg og skulle til privat scanning fredag og ud at spise med mine søskende bagefter, da de skulle med. lørdag og søndag, skulle jeg være barnepige for en lille dreng på ca 1½ år. 1 uge før, fandt jeg pludselig ud af vi så skulle passe hund, og var dælme sur, for passede mig virkelig dårligt, da de andre ting var noget jeg havde planlagt flere måneder før.

Jeg stod så pludselig og skulle til scanning, og hente hund og ud at spise fredag, skulle aflevere hund lørdag, og hente hunden igen søndag og have dne til mandag. endte også med at gå i panik onsdag og torsdag og var helt nedbrudt og grædefærdig over den her pludselige stressende weekend, alt sammen fordi svoger skulle more sig i sverige på jagt.

jeg tog problemet op med svigerforældrene, fortalte hvad jeg følete, og ja blev bare afvist med et, jamen svogr ændrer sig jo ikke, og sådan er det jo bare og der kan ikke findes en løsning, tilbød ellers at vi så skulle være faste hundepassere så vi kunne blive sprugt først, og dermed bedre planlægge, men nej det skulle vi da ikke, men prøvede jo at forklare vi altid endte med at få hunden alligevel, så vi ville da hellere vide det i god tid, og ja endte bare med at blive afvist med at det jo var svogers ansvar og nu får vi jo snart baby, og så skulle vi jo alligevel ikke passe hund... suk ja som om det holder !!!!!

Er så frustreret, svigermor fik afsluttet med at ingen jo havde lidt unødvendig overlast, sleovm jeg havde forklaret hende hvor ked jeg ahvde været før weekenden, og følte jo det ødelagde en weekend jeg havde glædet mig til rigtig længe. stod jo selv med hunden om aftenen da manden var på job, så ja det var jo mig det gik ud over, så synes bare den kommentar var rigtig sårende og uretfærdig. Følte jo virkelig at det gik ud oevr mig at alle andre skulle ud og more sig, de skulle sydpå, og svoger på jagttur, og så sad jeg tilbage med problemet.

nogle gode råd, ved virkelig ikke hvad jeg gøre, og føler mig fanget imellem kæresten, svigermor, og svoger, og ved bare ikke længere hvad jeg gøre, og synes bare slet ikke det er fair. er så ked af det er mig det går ud over hver gang, fordi vi aldrig ved noget før sidste øjeblik, så synes sgu det er rigtig rigtig trels, og sårende at de ikke engang vil prøve at løse problemet

håber virkelig i kan hjælpe med nogle guldkorn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Nemesis

hvad med at prøve at sige nej næste gang? Side Desværre det kan vi ikke, vi skal på weekend eller noget helt fjerde eller bare sige nej uden en forklaring!

Hvis det er svogers hund må HAN jo ændre i planerne!

Ellers må det blive din kærestes opgave at hente, bringe og passe hund således at det ikke stresser dig.

Nu har du jo forsøgt at snakke med dem, så du kan jo ikke gøre så meget anden end at sige fra.

Pøj pøj

Sisse

Anmeld

28. september 2010

AnneBJ

ladydan1 skriver:

hvad med at prøve at sige nej næste gang? Side Desværre det kan vi ikke, vi skal på weekend eller noget helt fjerde eller bare sige nej uden en forklaring!

Ellers må det blive din kærestes opgave at hente, bringe og passe hund således at det ikke stresser dig.

Nu har du jo forsøgt at snakke med dem, så du kan jo ikke gøre så meget anden end at sige fra.

Pøj pøj

Sisse

Enig!

Anmeld

28. september 2010

Kløver

ladydan1 skriver:

Pøj pøj

Sisse

tak for rådet, ville jeg dælme også gerne, skulle slet ikke  ahve passet hund den weekend, men ja det var selvfølgelig kæresten der sagde ja, inden jeg overhovedet blev spurgt og ja de spørger ham, for han kan ik li at sige nej, fordi de har hjulpet meget i huset, og er også sødt af dem, men vi forlanger jo heller ikke de afsætter alt andet for at komme og hjælpe, vi vil gerne hjælpe, bare vide det i god tid, men ja er åbenbart for meget at forlange.

hm måske jeg skal bede min kæreste om at vi genoptager problemet næste gang vi er samlet, så svoger drages med ind i det. Kunne jo håbe det kunne give noget, selvom jeg tvivler lidt

Anmeld

28. september 2010

Jones

Du skal lære at sige nej - så er den ikke længere

Anmeld

28. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

JUST SAY NO!!! Og hvis manden siger ja uden at spørge dig, ja så er hunden HANS ansvar. Ellers findes der jo andre muligheder. Mon ikke der er en sød lille kennel et sted i nærheden

Anmeld

28. september 2010

Kløver

Jones skriver:

Du skal lære at sige nej - så er den ikke længere

hvad hvis et nej ikke bliver accepteret Jeg siger nej og alligevel ender vi med at passe hund, fordi sådan er dte bare, og kæresten siger enten ja eller også siger han intet og er bare enig ja er jo lidt et rod mellem 3 instanser (kæresten, svigerforældre og svoger)

Anmeld

28. september 2010

Nemesis

Maja84 skriver:

tak for rådet, ville jeg dælme også gerne, skulle slet ikke  ahve passet hund den weekend, men ja det var selvfølgelig kæresten der sagde ja, inden jeg overhovedet blev spurgt og ja de spørger ham, for han kan ik li at sige nej, fordi de har hjulpet meget i huset, og er også sødt af dem, men vi forlanger jo heller ikke de afsætter alt andet for at komme og hjælpe, vi vil gerne hjælpe, bare vide det i god tid, men ja er åbenbart for meget at forlange.

hm måske jeg skal bede min kæreste om at vi genoptager problemet næste gang vi er samlet, så svoger drages med ind i det. Kunne jo håbe det kunne give noget, selvom jeg tvivler lidt

ja det var da en god ide og ellers så må du jo gøre ham opmærksom på at hvis HAN siger ja, så er det HAM der står for hunden! 

Fortæl ham at det stresser dig når planerne pludselig bliver lavet om og at det bare ikke altid passer ind i jeres planer at passe hund.

:-) Sisse

Anmeld

28. september 2010

Kløver

tak for svar om at sige nej, hvis det var så enkelt var jeg glad og uden problem, og ja hvis kæresten siger ja, hænger jeg jo på hunden også, jeg kan jo feks ikke lade være med også at fodre den eller sørge for den hvis han tager på job, det ville jo være synd for hunden, og lidt svært at ignorere 2 hunde der leget rundt inde i stuen.

Så ja, det at sige nej, er ikke så nemt, da nej´et ikke bliver accepteret

Anmeld

28. september 2010

Jones

Maja84 skriver:

hvad hvis et nej ikke bliver accepteret Jeg siger nej og alligevel ender vi med at passe hund, fordi sådan er dte bare, og kæresten siger enten ja eller også siger han intet og er bare enig ja er jo lidt et rod mellem 3 instanser (kæresten, svigerforældre og svoger)

Hvis de ikke accepterer dit nej er det fordi de ikke har respekt for dig. Nu kender jeg dig ikke, men du kunne måske sige nej med lidt mere selvtillid og pondus næste gang? I sidste ende kan du jo være tvunget til bare at lade være med at åbne når de står derude med hunden og vil ind. Det lyder fuldstændig sindsygt det de har gang i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.