SussieThyssen skriver:

Ja så kan jeg jo godt se at den går ikke Granberg...LOL
Tja...så må du simpelthen nok vise dig som en bestemt maddam og få tisset dit territorium af.
Man skal ikke finde sig i alt sødeste, og selvom man gerne vil være en sød svigerdatter, så ER der altså grænser.
Jeg har i tidens løb også måttet tisse mine territorier af over for diverse svigermødre, tanter og lignende, men sjovt nok så har de vist kun respekteret mig mere.
Jeg har brugt lidt psykologi og har sluppet godt igennem det.
Og i det mindste har jeg fået fred for indblanding og irriterende arrangementer. At de så har været lidt gnavne lige straks, er der ikke noget at gøre ved.
Dit hjem er DIN borg, og det gælder også din tid og din planlægning.
Så næste gange de forsøger et lignende stunt med dig, så er det definitivt "Nej", og det skal du sige til din kæreste, så han ikke får sagt ja på forhånd.

ENIG 
Deres hund, "deres problem"! Og egentlig - synes jeg måske også det er synd for hunden - den aner vel nærmest ikke hvor den reelt hører til, eller har jeg misforstået noget?
Ret ryggen, kig bestemt på dem og sig: "NEJ"
Deres opførsel er uacceptabel ... men går den, så går den - og den har gået hver gang, fordi i ikke har sagt nej, desværre. Og så er det muligt at de bliver snothamrende fornærmet over at i siger nej - i er jo trods alt den nemme løsning. Men så må de liiiige tage sig sammen og finde en hundepension eller noget.
Bare fordi de har hjulpet jer, så står i ikke i evig "hjælpe-gæld" til dem. Man skal hjælpe andre af lyst, ikke fordi man er tvunget til det - og man kan IKKE forvente at andre kan hjælpe en tilbage i samme omfang som man har hjulpet. Det virker som om at de får passet hunden grundet jeres dårlige samvittighed over den hjælp de har givet jer.
På med NEJ-hatten - og hav en god dag 
Anmeld