Er jeg bare helt urimelig? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Min kæreste skal opereres i næste måned, og idet vi ikke har bil har vi brug for svigermors hjælp til transport, da han ikke må tage offentlig transport pga. de piller han skal have inden.

Jeg er højgravid og den dag kæresten skal opereres vil jeg i princippet være 42+2.. Så kan risikere at vores barn kun er få døgn gammel.

Nu er det så at svigermor mener at det er en helt igennem fantastisk idé at vi skal komme dagen før alle tre og sove der, og så skal jeg og den lille være der, mens kæresten bliver opereret.. ( det er ambulant, så han bliver udskrevet efter 2-3 timer)

Men den lille er knap nok blevet tryg ved livet udenfor maven før h*n skal slæbes ud at sove et fremmed sted, med 4 hunde der ofte gør, en svigerfar der altid ved bedst og kritisere en og gør nar ad eni lang tid, hvis han syntes noget man gør eller mener er plat. Og min svigermor vil jo så hele tiden komme med råd om amning, at sove osv. osv. osv. og jeg er jo knap kommet i gang med at lære den lille at kende og ikke mindst amme. Så jeg vil jo i forvejen være ret usikker...

Jeg er aldrig tryg ved at sove ude, og jeg skal altid have meget overskud for at forsvare mig selv overfor svigerfar. Han er sød nok, men meget hård og som sagt kritisere en del. Og det at jeg ikke er tryg, vil jo også påvirke den lille..

Åh er jeg jelt urimelig, når jeg bare ønsker en rolig start med den lille, uden at have alt muligt planlagt på forhånd og slet ikke når han måske kun er få døgn gammel. Jeg vil bare gerne at vi kan nyde vores lille baby og vænne os til livet som lille familie

Har valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker familiemedlemmer skal læse med, håber i forstår..

ååååååååååååååh den er svær den kattepine du står i.....

som udgangspunkt, så NEJ du er ikke urimelig... man kan ikke forvente at kunne tage afsted med lille baby til overnatning.... der er ingen der endnu ved om du føder til termin eller over termin... så det kan man ikke spå om...

man kan heller ikke vide om baby og du bare får amningen til at køre helt vildt nemt... eller om der skal kæmpes lidt:0) så det ville (efter min mening) være rimeligt optimistisk at planlægge overnatning i et hjem hvor du slet ikke føler dig tilpas...

på den anden side set, synes jeg også det er en meget lang køretur fr en så lille baby 3 timer hver vej!

mit bedste foreslag ville være, at du bliver hjemme med baby. Baby kan jo heller ikke undvære dig så lang tid hvis du ammer.... havde du og svigerne fungeret sammen, så kunne i have overnattet og så kunne du og baby tage med (hvor langt er der fra svigerne til sygehuset?)

og så til din kæreste.... hvad er det for et indgreb han skal have lavet? jeg spørg mest fordi han jo ikke forstår hvorfor du ikke vil være sammen med ham inden... men for søren, han kommer hjem igen, samme aften! og hvis i boede 30 minutter der fra så ville du og baby jo også være taget med...

mht de svigere der..... så synes jeg faktisk det er din kæreste opgave at sætte dem i hak! har han ikke markeret sig overfor dem efter svigerfar fik dig til at græde?

jeg ville sætte mig ned med sviger mor og forklare, at du sætter stor pris på hendes hjælp, også omkring den lille...... Men at du også gerne vil have tid/mulighed for at gøre dig dine egne erfaringer...

hvis der bliver mere med dem, så husk! at det er jeres barn, ikke deres og de skal respektere de beslutninger i tager...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Hvor er du sød, prøver at være så forstående jeg kan. Men VIL bare ikke gå på kompromis på nogen måde med vores lille baby. Men ja, bliver kæresten der skal sige det til dem over telefonen, men ja, ved bare ikke hvordan han skal sige det til dem..

Tak, hvor er du sød

Jamen velbekomme da Held og lykke med det hele. Håber fødslen og din kærestes operation forløber smertefrit

Anmeld

27. september 2010

Slettet

Anonym skriver:

Min kæreste skal opereres i næste måned, og idet vi ikke har bil har vi brug for svigermors hjælp til transport, da han ikke må tage offentlig transport pga. de piller han skal have inden.

Jeg er højgravid og den dag kæresten skal opereres vil jeg i princippet være 42+2.. Så kan risikere at vores barn kun er få døgn gammel.

Nu er det så at svigermor mener at det er en helt igennem fantastisk idé at vi skal komme dagen før alle tre og sove der, og så skal jeg og den lille være der, mens kæresten bliver opereret.. ( det er ambulant, så han bliver udskrevet efter 2-3 timer)

Men den lille er knap nok blevet tryg ved livet udenfor maven før h*n skal slæbes ud at sove et fremmed sted, med 4 hunde der ofte gør, en svigerfar der altid ved bedst og kritisere en og gør nar ad eni lang tid, hvis han syntes noget man gør eller mener er plat. Og min svigermor vil jo så hele tiden komme med råd om amning, at sove osv. osv. osv. og jeg er jo knap kommet i gang med at lære den lille at kende og ikke mindst amme. Så jeg vil jo i forvejen være ret usikker...

Jeg er aldrig tryg ved at sove ude, og jeg skal altid have meget overskud for at forsvare mig selv overfor svigerfar. Han er sød nok, men meget hård og som sagt kritisere en del. Og det at jeg ikke er tryg, vil jo også påvirke den lille..

Åh er jeg jelt urimelig, når jeg bare ønsker en rolig start med den lille, uden at have alt muligt planlagt på forhånd og slet ikke når han måske kun er få døgn gammel. Jeg vil bare gerne at vi kan nyde vores lille baby og vænne os til livet som lille familie

Har valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker familiemedlemmer skal læse med, håber i forstår..

Det er da helt forståeligt og 100 % okay, at du vælger at blive hjemme (Ganske enkelt)

Anmeld

27. september 2010

Mor79

Aj ved du nu hvad - det er da helt ude i hampen at forlange det af dig.

Du har brug for ro og man går bare rundt og er nervøs hele tiden i dagene op til.

Jeg var blevet skide sur og havde simpelthen fået et flip og spurgt hvad fanden de regnede med...

Du skal kun tænke på dig selv og de små lige nu.

Anmeld

29. september 2010

Pixi

Anonym skriver:

I transport ligger det 3 timer væk, fordi vores sygehus har uddeligeret patienter, så er længere oppe nord på. Han må ikke tage afsted alene da han vist nok kan falde i søvn og få det dårligt, pga. af dem.

Vil rigtig gerne følge ham, men da det er kl. 8 om morgenen han skal opereres, er det ikke muligt med den offentlige transport

Og har ikke en veninde der lige kan kører desværre

Øv

Ja så kan jeg godt se dit dilemma..
Det bliver en dyr fornøjelse hvis i skal med taxi.. Har i ikke patienthotel på det sygehus hvor du bor?

Der kunne man evt betale for en overnatning
  (Fx i Odense kan man betale for en overnatning, tror ikke i kan få det betalt, men det er ikke andet end MAX.100-200kr for mad og overnatning)

Det er ikke specielt dyrt, i forhold til generne i får, ved at skulle finde på en løsning på selve dagen.. Det er da værd at undersøge ihvertfald

Anmeld

29. september 2010

klmf

Altså, de første 4 uger efter jeg fødte Oliver blev en tur i Brugsen planlagt dagen før. Første gang vi var ovre ved sigerfar (da bobs var 5 uger) havde jeg ALT med.... ALT.... Stationcar'en var proppet. Havde taget alle 21 flasker med (vi skulle være der en enkelt nat), 4 sæt sengetøj, en hel pakke bleer, 20 budyer og 20 sæt tøj.... Tænk nu hvis!

Du skal ikke sove ved svigerne, medmindre du bare er i TOP OVERSKUD og amningen kører som i olie.. Ej, du trænger da til at være hjemme med den lille, når du har det sådan. Og nu skla din kæreste altså være far, så må han godt kunne tage en ambulant operation uden at du skal sidde med ham inden

Og skal bebs så køre tre timer hver vej?? Det må de slet ikke når de er så små uden en milliard pauser...

Jeg havde ringet til svigermor og sagt, at det er så sødt af dem at de vil hjælpe med at I jan være sammen før hans operation, men du foretrækker at blive hjemme. Ikke noget med at undskylde og krybe ned i musehullet! Så må d ringe og skabe sig til din kæreste bagefter og så må han altså få sig et par ****** og være lidt loyal mod dig!

Rigtig meget held og lykke med fødslen og med svigermonstrene og god bedring til din kæreste 

Anmeld

29. september 2010

Svei

Anonym skriver:

Jeg ville ikke have haft et problem med at sove ude der i starten med en bette...synes næsten det er mere bøvlet når de er over 4-5 mdr. og ikke bare sover og spiser.

Men lige meget hvad, så er det dit valg alene og hvis ikke du har lyst, så skal du da hverken forsvare det eller have det mærkeligt...du er da voksen og kan og må da selv bestemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.