Anonym skriver:
Min kæreste skal opereres i næste måned, og idet vi ikke har bil har vi brug for svigermors hjælp til transport, da han ikke må tage offentlig transport pga. de piller han skal have inden.
Jeg er højgravid og den dag kæresten skal opereres vil jeg i princippet være 42+2.. Så kan risikere at vores barn kun er få døgn gammel.
Nu er det så at svigermor mener at det er en helt igennem fantastisk idé at vi skal komme dagen før alle tre og sove der, og så skal jeg og den lille være der, mens kæresten bliver opereret.. ( det er ambulant, så han bliver udskrevet efter 2-3 timer)
Men den lille er knap nok blevet tryg ved livet udenfor maven før h*n skal slæbes ud at sove et fremmed sted, med 4 hunde der ofte gør, en svigerfar der altid ved bedst og kritisere en og gør nar ad eni lang tid, hvis han syntes noget man gør eller mener er plat. Og min svigermor vil jo så hele tiden komme med råd om amning, at sove osv. osv. osv. og jeg er jo knap kommet i gang med at lære den lille at kende og ikke mindst amme. Så jeg vil jo i forvejen være ret usikker... 
Jeg er aldrig tryg ved at sove ude, og jeg skal altid have meget overskud for at forsvare mig selv overfor svigerfar. Han er sød nok, men meget hård og som sagt kritisere en del. Og det at jeg ikke er tryg, vil jo også påvirke den lille..
Åh er jeg jelt urimelig, når jeg bare ønsker en rolig start med den lille, uden at have alt muligt planlagt på forhånd og slet ikke når han måske kun er få døgn gammel. Jeg vil bare gerne at vi kan nyde vores lille baby og vænne os til livet som lille familie 
Har valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker familiemedlemmer skal læse med, håber i forstår..
ååååååååååååååh den er svær den kattepine du står i.....
som udgangspunkt, så NEJ du er ikke urimelig... man kan ikke forvente at kunne tage afsted med lille baby til overnatning.... der er ingen der endnu ved om du føder til termin eller over termin... så det kan man ikke spå om...
man kan heller ikke vide om baby og du bare får amningen til at køre helt vildt nemt... eller om der skal kæmpes lidt:0) så det ville (efter min mening) være rimeligt optimistisk at planlægge overnatning i et hjem hvor du slet ikke føler dig tilpas...
på den anden side set, synes jeg også det er en meget lang køretur fr en så lille baby 3 timer hver vej!
mit bedste foreslag ville være, at du bliver hjemme med baby. Baby kan jo heller ikke undvære dig så lang tid hvis du ammer.... havde du og svigerne fungeret sammen, så kunne i have overnattet og så kunne du og baby tage med (hvor langt er der fra svigerne til sygehuset?)
og så til din kæreste.... hvad er det for et indgreb han skal have lavet? jeg spørg mest fordi han jo ikke forstår hvorfor du ikke vil være sammen med ham inden... men for søren, han kommer hjem igen, samme aften! og hvis i boede 30 minutter der fra så ville du og baby jo også være taget med...
mht de svigere der..... så synes jeg faktisk det er din kæreste opgave at sætte dem i hak! har han ikke markeret sig overfor dem efter svigerfar fik dig til at græde?
jeg ville sætte mig ned med sviger mor og forklare, at du sætter stor pris på hendes hjælp, også omkring den lille...... Men at du også gerne vil have tid/mulighed for at gøre dig dine egne erfaringer...
hvis der bliver mere med dem, så husk! at det er jeres barn, ikke deres og de skal respektere de beslutninger i tager...