Er jeg bare helt urimelig? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
36 svar
0 synes godt om
26. september 2010

Anonym trådstarter

Min kæreste skal opereres i næste måned, og idet vi ikke har bil har vi brug for svigermors hjælp til transport, da han ikke må tage offentlig transport pga. de piller han skal have inden.

Jeg er højgravid og den dag kæresten skal opereres vil jeg i princippet være 42+2.. Så kan risikere at vores barn kun er få døgn gammel.

Nu er det så at svigermor mener at det er en helt igennem fantastisk idé at vi skal komme dagen før alle tre og sove der, og så skal jeg og den lille være der, mens kæresten bliver opereret.. ( det er ambulant, så han bliver udskrevet efter 2-3 timer)

Men den lille er knap nok blevet tryg ved livet udenfor maven før h*n skal slæbes ud at sove et fremmed sted, med 4 hunde der ofte gør, en svigerfar der altid ved bedst og kritisere en og gør nar ad eni lang tid, hvis han syntes noget man gør eller mener er plat. Og min svigermor vil jo så hele tiden komme med råd om amning, at sove osv. osv. osv. og jeg er jo knap kommet i gang med at lære den lille at kende og ikke mindst amme. Så jeg vil jo i forvejen være ret usikker...

Jeg er aldrig tryg ved at sove ude, og jeg skal altid have meget overskud for at forsvare mig selv overfor svigerfar. Han er sød nok, men meget hård og som sagt kritisere en del. Og det at jeg ikke er tryg, vil jo også påvirke den lille..

Åh er jeg jelt urimelig, når jeg bare ønsker en rolig start med den lille, uden at have alt muligt planlagt på forhånd og slet ikke når han måske kun er få døgn gammel. Jeg vil bare gerne at vi kan nyde vores lille baby og vænne os til livet som lille familie

Har valgt at være anonym, da jeg ikke ønsker familiemedlemmer skal læse med, håber i forstår..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

mariamiss6

Jeg synes du skal forlange at få lov at være hjemme, og at svigermor bare må sørge for at få sin søn til operationen...

Du kan jo sige de meget gerne må besøge jer en dag, til aftensmad måske, mens i venter på nyt efter operationen, men at du altså helst bare gerne vil have lidt ro før og efter så bliver de nok skide sure, men det kommer de sig over før eller siden

Anmeld

26. september 2010

Pixi

Hejsa.. jeg tænkte på.,. hvad med at droppe svigermor, og tage en taxa??
  Og, er det ikke bare piller så han ikke selv må køre? Lyder mærkeligt man ikke må tage offentlig trafik, medmindre man er alene - Men hvis du jo fælger ham

Men.. jeg tror jeg ville ende med at tage en taxa, og så behøver du ikke være ved svigermor, som det lyder som om du ikke ville have det godt med
Eller, finde en veninde, og allrede nu, få hende til at have datoen fri, og køre jer

Bedste hilsner
Pixi

Anmeld

26. september 2010

Sujan

Synes slet ikke du er urimelig

Tænker at grunden til du skriver indlægget er fordi du ikke bare kan fortælle din svigermor dette. Men ved kæresten hvordan du føler??? For ellers fortæl ham det og så må han mande sig op og sige til sine forældre at det har i ikke lyst til...

Og ønsker dig held og lykke med fødslen og klare barn i nyopereret mand samtidig:-)

Anmeld

26. september 2010

Bom

Puha det kunne næsten lyde som min svigerforældre, bortset fra hundene...

Men jeg synes du skal blive hjemme, og lærer den lille ny og kende, og så må svigermor hente hendes søn og kører ham hjem bagefter.. Forstår ikke helt hvorfor i skal slæbes derud...

Jeg kan selv huske at jeg blev/bliver meget utryg når min svigermor og svigerfar for den sags skyld, er her når jeg skal amme, svigermor står næsten helt nede i hovedet på lille fisen når hun sutter..  Jeg har desværre ikke lært og sige fra, og det gør desværre at vi ikke ser sviger så tit for tiden, fordi jeg får det så skidt med det..

Så sig fra inden h*n kommer til verden...

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

Jeg synes du skal forlange at få lov at være hjemme, og at svigermor bare må sørge for at få sin søn til operationen...

Du kan jo sige de meget gerne må besøge jer en dag, til aftensmad måske, mens i venter på nyt efter operationen, men at du altså helst bare gerne vil have lidt ro før og efter så bliver de nok skide sure, men det kommer de sig over før eller siden

Vi invitere dem jævnligt og vil også fortsætte med dette, hvilket de også ved..

Men tror slet ikke de har forståelse for at jeg bare gerne vil have ro når den lille er kommer. Kæresten kan slet ikke lige sætte sig ind i det hele, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil være sammen med ham inden han skal opereres Men det er jo slet ikke der den ligger, vil jo gerne være sammen med ham, men føler bare jeg må tænke på den lille først og fremmest..

Anmeld

26. september 2010

Bb3031

Synes slet ikke du er urimelig. Du er i din fulde ret til at sige nej tak til at ville overnatte hos svigerfamilien. Du står til den tid med en lille nyfødt i dine arme, du er dets mor og vil hvad der er bedst for ham eller hende. Synes du skal være ærlig overfor din kæreste og hans familie og fortælle, hvorfor du ikke ønsker at overnatte. Hvis de ikke acceptere din mening, ja så er det deres problem og ikke dit. Hvis du vælger at overnatte der alligevel (mod din vilje), så vil du ikke have det godt med det og bagefter vil du med al sandsynlighed fortryde, at du ikke fik sagt fra. Du skal gøre, hvad du synes er det bedste for både dig og den lille.

Anmeld

26. september 2010

mariamiss6

Anonym skriver:

Vi invitere dem jævnligt og vil også fortsætte med dette, hvilket de også ved..

Men tror slet ikke de har forståelse for at jeg bare gerne vil have ro når den lille er kommer. Kæresten kan slet ikke lige sætte sig ind i det hele, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil være sammen med ham inden han skal opereres Men det er jo slet ikke der den ligger, vil jo gerne være sammen med ham, men føler bare jeg må tænke på den lille først og fremmest..

En anden nævner en taxa, det lyder da som en god idé????

så kan du være sammen med ham helt til i skal derind, og du kan køre hjemme igen bagefter, uden at se på sure miner....

Det er dyrt, ja, men hvis i prøver at spare lidt sammen til det?

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Pixi skriver:

Hejsa.. jeg tænkte på.,. hvad med at droppe svigermor, og tage en taxa??
  Og, er det ikke bare piller så han ikke selv må køre? Lyder mærkeligt man ikke må tage offentlig trafik, medmindre man er alene - Men hvis du jo fælger ham

Men.. jeg tror jeg ville ende med at tage en taxa, og så behøver du ikke være ved svigermor, som det lyder som om du ikke ville have det godt med
Eller, finde en veninde, og allrede nu, få hende til at have datoen fri, og køre jer

Bedste hilsner
Pixi

I transport ligger det 3 timer væk, fordi vores sygehus har uddeligeret patienter, så er længere oppe nord på. Han må ikke tage afsted alene da han vist nok kan falde i søvn og få det dårligt, pga. af dem.

Vil rigtig gerne følge ham, men da det er kl. 8 om morgenen han skal opereres, er det ikke muligt med den offentlige transport

Og har ikke en veninde der lige kan kører desværre

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Synes slet ikke du er urimelig

Tænker at grunden til du skriver indlægget er fordi du ikke bare kan fortælle din svigermor dette. Men ved kæresten hvordan du føler??? For ellers fortæl ham det og så må han mande sig op og sige til sine forældre at det har i ikke lyst til...

Og ønsker dig held og lykke med fødslen og klare barn i nyopereret mand samtidig:-)

Er rart at høre du ikke syntes jeg er helt urimelig.

Det har du nemlig ret i, kan jeg ikke.. Kæresten har jeg fortalt hvordan jeg føler, og han forstår mig desværre ikke. Han kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil være sammen med ham inden operationen. Men det vil jeg jo gerne, men syntes bare ikke om at skulle overnatte med en lille ny, og skulle tilbringe en hel dag hos svigerne. Og han mander sig ikke om, men siger i stedet at det syntes JEG ikke om og så er det jeg bliver den dumme, og den der kommer til at høre for det laaaang tid efter, fra svigerfar

Tusind tak tror jeg får noget af en opgave foran mig, da han slet ikke må bære eller  løfte sin egen søn op.. Men det skal nok gå, er positiv over for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.