Er jeg bare helt urimelig? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Pige2009

Bliv hjemme!  I skal da slet ikke afsted når du har det som du har det. Bliv i stedet hjemme og sig det som det er, at babyen har brug for at være hjemme i trygge rammer det første stykke tid. Fortæl dem, at det ikke har noget med dem at gøre, men at du føler det er det rigtige valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Anonym trådstarter

Tulle Mus skriver:

Puha det kunne næsten lyde som min svigerforældre, bortset fra hundene...

Men jeg synes du skal blive hjemme, og lærer den lille ny og kende, og så må svigermor hente hendes søn og kører ham hjem bagefter.. Forstår ikke helt hvorfor i skal slæbes derud...

Jeg kan selv huske at jeg blev/bliver meget utryg når min svigermor og svigerfar for den sags skyld, er her når jeg skal amme, svigermor står næsten helt nede i hovedet på lille fisen når hun sutter..  Jeg har desværre ikke lært og sige fra, og det gør desværre at vi ikke ser sviger så tit for tiden, fordi jeg får det så skidt med det..

Så sig fra inden h*n kommer til verden...

Det er fordi det er så tidligt om morgenen at hun ville skulle afsted ved hm.. kl. 5 om morgenen. Så vil hun hellere han overnatter, og mener så at vi alle skal overnatte..

Sådan vil min svigermor også være, og min svigerfar vil være endnu slemmere med det - ingen tvivl om det

Er heller ikke god til at sige fra, og det at jeg skal hører på det i en halv time bagefter og det derefter vil blive taget op ved efterfølgende kommensammen.. suk..

Uhh kunne godt forestille mig at det vil være lidt lign. her i starten ;(

Prøver jeg virkelig også på - men det er bare så svært

Anmeld

26. september 2010

Bb3031

Anonym skriver:

Vi invitere dem jævnligt og vil også fortsætte med dette, hvilket de også ved..

Men tror slet ikke de har forståelse for at jeg bare gerne vil have ro når den lille er kommer. Kæresten kan slet ikke lige sætte sig ind i det hele, og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke vil være sammen med ham inden han skal opereres Men det er jo slet ikke der den ligger, vil jo gerne være sammen med ham, men føler bare jeg må tænke på den lille først og fremmest..

Hvis de ikke forstår, hvorfor du ønsker ro omkring den lille, så har de vist glemt hvordan det er at stå med en nyfødt i armene  

Det er svært at sige fra over for familien og særligt svigerfamilien, men det bliver kun endnu svære, når først baby er kommet. 

Når den lille er kommet, mon ikke at kæresten så godt kan forstå, at du prioritere babys behov højest. 

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Synes slet ikke du er urimelig. Du er i din fulde ret til at sige nej tak til at ville overnatte hos svigerfamilien. Du står til den tid med en lille nyfødt i dine arme, du er dets mor og vil hvad der er bedst for ham eller hende. Synes du skal være ærlig overfor din kæreste og hans familie og fortælle, hvorfor du ikke ønsker at overnatte. Hvis de ikke acceptere din mening, ja så er det deres problem og ikke dit. Hvis du vælger at overnatte der alligevel (mod din vilje), så vil du ikke have det godt med det og bagefter vil du med al sandsynlighed fortryde, at du ikke fik sagt fra. Du skal gøre, hvad du synes er det bedste for både dig og den lille.

Tak, er rart at hole at jeg ikke er helt urimelig.

Nemlig, vil bare gerne hvad der er bedst for den lille. Må jo sætte den lille først!
Ved bare jeg vil føle mig som en elendig mor hvis jeg tog afsted, og det vil være et helvede for mig og den lille Ville endda kunne forestille mig ende med at sidde og græde

Svigerfar har tidligere været så hård i mundtøjet at jeg simpelthen er begyndt at græde til sidst, efter nogle af de ting han har sagt

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

mariamiss6 skriver:

En anden nævner en taxa, det lyder da som en god idé????

så kan du være sammen med ham helt til i skal derind, og du kan køre hjemme igen bagefter, uden at se på sure miner....

Det er dyrt, ja, men hvis i prøver at spare lidt sammen til det?

Desværre er det 3 timer væk med offentlig transport, så bliver nok temmeligt dyrt

Anmeld

26. september 2010

Lotus86

Du må bare slå i bordet og fortælle dem, at det altså først og fremmest er dine og babys behov der skal tages hensyn til. I har begge brug for ro og fred, og det nytter ikke noget at du skal drøne afsted for at gøre dem tilfredse, når du har det så skidt med det, og hvis de er så snæversynet at de ikke kan forstå det, og bliver sure, ja så er det jo bare deres problem, mon ikke de bliver gode igen?

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Bliv hjemme!  I skal da slet ikke afsted når du har det som du har det. Bliv i stedet hjemme og sig det som det er, at babyen har brug for at være hjemme i trygge rammer det første stykke tid. Fortæl dem, at det ikke har noget med dem at gøre, men at du føler det er det rigtige valg

Tror jeg slet ikke der er forståelse for. Svigerfar vil sige at det er noget pjat og at den lille sagtens kan holde til det. Men ja, må jo prøve at sige det når den lille er kommet.

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Hvis de ikke forstår, hvorfor du ønsker ro omkring den lille, så har de vist glemt hvordan det er at stå med en nyfødt i armene  

Det er svært at sige fra over for familien og særligt svigerfamilien, men det bliver kun endnu svære, når først baby er kommet. 

Når den lille er kommet, mon ikke at kæresten så godt kan forstå, at du prioritere babys behov højest. 

Nej, det tror jeg de har glemt alt om, i gamle dage kunne man jo alt.

Men hvordan får man dem lige til at huske hvordan det virkeligt var?

Det er jo også det jeg frygter det gør Uh.. håber det sådan. Skidt med at jeg ikke er vild med det, jeg har før gået på kompromis, men det vil jeg bare ikke når det gælder den lille..

Anmeld

26. september 2010

Anonym trådstarter

npn skriver:

Du må bare slå i bordet og fortælle dem, at det altså først og fremmest er dine og babys behov der skal tages hensyn til. I har begge brug for ro og fred, og det nytter ikke noget at du skal drøne afsted for at gøre dem tilfredse, når du har det så skidt med det, og hvis de er så snæversynet at de ikke kan forstå det, og bliver sure, ja så er det jo bare deres problem, mon ikke de bliver gode igen?

Uh.. kunne kramme dig helt vildt lige nu - det er nemlig liiige nøjagtig sådan jeg har det!

Uh bliver de jo nødt til, men ja, kommer bare til at høre for det laaangt ud i fremtiden fra svigerfar, hver gang vi ses - ville ønske jeg kunne undgå det

Anmeld

26. september 2010

Bb3031

Den er ikke altid nem den svigerfamilie. Så det vil være så godt for dig, hvis du allerede nu på en pæn måde fortæller dem, hvorfor du vælger at blive hjemme. Du kan tro, at jeg selv har stået i en situation, hvor jeg i dag ønsker, at jeg fik sagt fra over for min svigerfamilie. HUSK: Det er ikke deres behov, som skal opfyldes. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.