Er jeg bare helt urimelig? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2010

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Den er ikke altid nem den svigerfamilie. Så det vil være så godt for dig, hvis du allerede nu på en pæn måde fortæller dem, hvorfor du vælger at blive hjemme. Du kan tro, at jeg selv har stået i en situation, hvor jeg i dag ønsker, at jeg fik sagt fra over for min svigerfamilie. HUSK: Det er ikke deres behov, som skal opfyldes. 

Ved det jo godt, men hvordan pokker siger man det på en pæn måde? og ja, det bliver kæresten der kommer til at sige det da vi ikke når at se dem inden (de bor et stykke væk og har termin om lidt)

Så ja, hvordan skal jeg bede ham sige det videre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Uh.. kunne kramme dig helt vildt lige nu - det er nemlig liiige nøjagtig sådan jeg har det!

Uh bliver de jo nødt til, men ja, kommer bare til at høre for det laaangt ud i fremtiden fra svigerfar, hver gang vi ses - ville ønske jeg kunne undgå det

Hvad med at lavet et kompromis? Kæresten tager hjem til moar og sover, men du venter med at give svar indtil du har født. Måske du jo først bliver sat i gang 42+0 og så er du jo stadig indlagt med den lille

Og da i ikke ved om i får en skrigeballon af format, vil du gerne have lov til at tage hensyn til både din svigermekanik og din kæreste (der jo skal have sin nattesøvn når nu han skal opereres), og siger tak for "invitationen" med forbehold.

Anmeld

27. september 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tror jeg slet ikke der er forståelse for. Svigerfar vil sige at det er noget pjat og at den lille sagtens kan holde til det. Men ja, må jo prøve at sige det når den lille er kommet.

Det er deres problem - sorry to say. Du har ansvar for jeres lille baby, og så må du banke i bordet. Jeg synes i det hele taget, at du udviser stor forståelse, men du må bare banke i bordet for babys skyld

Jeg  for det kommer til at gå godt...

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Hvad med at lavet et kompromis? Kæresten tager hjem til moar og sover, men du venter med at give svar indtil du har født. Måske du jo først bliver sat i gang 42+0 og så er du jo stadig indlagt med den lille

Og da i ikke ved om i får en skrigeballon af format, vil du gerne have lov til at tage hensyn til både din svigermekanik og din kæreste (der jo skal have sin nattesøvn når nu han skal opereres), og siger tak for "invitationen" med forbehold.

Hvis jeg bliver sat i gang har sygehuset sagt at de vil udsætte operationen, så han når at prøve at løfte sin søn og have noget tid med ham inden han skal være i smerter i et halvt år. Rigtigt sødt af dem.

Men ja, vi kan jo vente med at give besked, men mon ikke det så bare bliver sværere?

Og Kæresten skal da være indlagt sammen med os

Ja, men hvordan får man lige sagt det til dem? Men ja, god idé med hans nattesøvn inden operationen... tak for den idé

Anmeld

27. september 2010

Bb3031

Anonym skriver:

Ved det jo godt, men hvordan pokker siger man det på en pæn måde? og ja, det bliver kæresten der kommer til at sige det da vi ikke når at se dem inden (de bor et stykke væk og har termin om lidt)

Så ja, hvordan skal jeg bede ham sige det videre?

Kan du ikke ringe til dem og fortælle, hvorfor du og den lille ikke tager med..? Det kræver mod, det ved jeg godt, men du vil være så stolt af dig selv bagefter og næste gang du skulle får behov for at sige fra, vil det være så meget nemmere. 

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er deres problem - sorry to say. Du har ansvar for jeres lille baby, og så må du banke i bordet. Jeg synes i det hele taget, at du udviser stor forståelse, men du må bare banke i bordet for babys skyld

Jeg  for det kommer til at gå godt...

Hvor er du sød, prøver at være så forstående jeg kan. Men VIL bare ikke gå på kompromis på nogen måde med vores lille baby. Men ja, bliver kæresten der skal sige det til dem over telefonen, men ja, ved bare ikke hvordan han skal sige det til dem..

Tak, hvor er du sød

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Kan du ikke ringe til dem og fortælle, hvorfor du og den lille ikke tager med..? Det kræver mod, det ved jeg godt, men du vil være så stolt af dig selv bagefter og næste gang du skulle får behov for at sige fra, vil det være så meget nemmere. 

Vil ikke ende godt, de vil tværtimod tage det op med kæresten bagefter

Anmeld

27. september 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hvis jeg bliver sat i gang har sygehuset sagt at de vil udsætte operationen, så han når at prøve at løfte sin søn og have noget tid med ham inden han skal være i smerter i et halvt år. Rigtigt sødt af dem.

Men ja, vi kan jo vente med at give besked, men mon ikke det så bare bliver sværere?

Og Kæresten skal da være indlagt sammen med os

Ja, men hvordan får man lige sagt det til dem? Men ja, god idé med hans nattesøvn inden operationen... tak for den idé

Det bliver overhovedet ikke svært at sige nej til den tid, for så vil kæresten blive glad for ikke at få afbrudt sin nattesøvn 

Bare sig at du gerne vil vente med at give endelig svar, da du jo ikke ved hvornår du føder og hvordan barnet bliver. Og om i ikke kan tage det hele til den tid når det bliver aktuelt. Det er jo ikke dig og bebs det hele handler om, men din kæreste

Anmeld

27. september 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Det bliver overhovedet ikke svært at sige nej til den tid, for så vil kæresten blive glad for ikke at få afbrudt sin nattesøvn 

Bare sig at du gerne vil vente med at give endelig svar, da du jo ikke ved hvornår du føder og hvordan barnet bliver. Og om i ikke kan tage det hele til den tid når det bliver aktuelt. Det er jo ikke dig og bebs det hele handler om, men din kæreste

Uhhh håber sådan du har ret

Sådan vil de netop se på det, så det er ligemeget hvornår jeg føder, for det er jo kæresten der skal opereres, og de skal nok hjælpe ("hjælpe") med den lille..

Anmeld

27. september 2010

Bom

Anonym skriver:

Det er fordi det er så tidligt om morgenen at hun ville skulle afsted ved hm.. kl. 5 om morgenen. Så vil hun hellere han overnatter, og mener så at vi alle skal overnatte..

Sådan vil min svigermor også være, og min svigerfar vil være endnu slemmere med det - ingen tvivl om det

Er heller ikke god til at sige fra, og det at jeg skal hører på det i en halv time bagefter og det derefter vil blive taget op ved efterfølgende kommensammen.. suk..

Uhh kunne godt forestille mig at det vil være lidt lign. her i starten ;(

Prøver jeg virkelig også på - men det er bare så svært

Så må din kæreste jo overnatte ved dem, og du bliver hjemme med den lille.. Hellere en nat alene med den lille, når du har det skidt med og tage derud..

Det kunne jo være du kunne lokke en veninde eller din mor til at sove hjemme ved dig..

Jeg tror at hvis du holder på at du vil blive hjemme, så tænker din kæreste måske også over det, og siger til hans mor at i bliver hjemme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.