Min tur til at spørge om børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Vingummien

MoarHvidovre skriver:

Det falder først den dag barnet fylder 3 år.

Min dreng fylder 3 år den 15/10 og han får den høje sats, da han er 2 år den 30/9, hvor de kører kørsler på børnepengene. Det vil sige, at det er først fra næste kvartal til januar, at han falder i børnepenge.

Kh. Katja

Ej hvor dejligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Kan godt sætte mig ind i nogle af de ting du siger. Emil skal heller ikke have lejlighed osv. MEn kørekort får han, når jeg mener han er moden nok. Vil han have det før, ja så må han jo få et arbejde.

Men det med at have styr på penge, vil faktisk sige at i min situation, har det været svære for mine forældre at slippe, og indse at jeg får selv og har styr på det. End det har været for mig at få styr på økonomien...

Håber det gav mening

ja det gjorde det. tror heller ikke at det er alle der ikke selv kan finde ud af økonomi bare fordi de får meget fra deres forældre. det kommer jo også an på hvordan man er som person. tror bare for nogen det er svært at give slip hvis man er vant til at få ved mor og far. 

kan da heller ikke sige jeg aldrig får noget, men forventer aldrig noget. min far har været her i weekenden og vanessa fik 1000 kr og det er da vildt dejligt og havde slet ikke forventet det.

jeg har kørekort fordi jeg fik penge til det af min grandonkel i 18-års fødselsdags gave. men ville ikke få det af mine forældre.

så jeg har jo også været forkælet, men har stadig arbejdet og betalt hjemme

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tulipan skriver:

Ej hvor dejligt

Ja, det synes vi også  Jeg er arbejdsløs pga. finanskrisen og er pt. på dagpenge - det kan godt mærkes herhjemme

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

MoarHvidovre skriver:

Ja, det synes vi også  Jeg er arbejdsløs pga. finanskrisen og er pt. på dagpenge - det kan godt mærkes herhjemme

Ja, det kunne jeg lige forstille mig

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

ja det gjorde det. tror heller ikke at det er alle der ikke selv kan finde ud af økonomi bare fordi de får meget fra deres forældre. det kommer jo også an på hvordan man er som person. tror bare for nogen det er svært at give slip hvis man er vant til at få ved mor og far. 

kan da heller ikke sige jeg aldrig får noget, men forventer aldrig noget. min far har været her i weekenden og vanessa fik 1000 kr og det er da vildt dejligt og havde slet ikke forventet det.

jeg har kørekort fordi jeg fik penge til det af min grandonkel i 18-års fødselsdags gave. men ville ikke få det af mine forældre.

så jeg har jo også været forkælet, men har stadig arbejdet og betalt hjemme

Jeg har heller aldrig forventet noget, har bare fået det... Den sætning lyder underlig...

Og kørekort fik jeg af mine forældre.

Ja jeg har da været forkælet, min brødre havde da arbejde osv.

Men her har det været mine forældre der skulle give slip, og ik mig... Er egentlig underligt. For ja er mange der ikke kan give slip

Anmeld

26. september 2010

MetteMTH

Tulipan skriver:

Fatter simpelhen ikke hvornår de børnepenge hver 3 mdr bliver sat ned.

Emil er blevet 2, hvad for en af dem får han her til oktober? Den store eller er han faldet?

Min veninde siger at hendes var faldet til juli, og hendes pige blev 2 i juni.

Så er der andre der siger den først falder den dag barnet bliver 3 år.

forvirret

Det er når han bliver 3 år, for det læste jeg oppe på skattekontoret her for ikke særlig langtid siden.

Anmeld

26. september 2010

qp

Tulipan skriver:

Ja, det kunne jeg lige forstille mig

Hvad får man egentlig udbetalt i dagpenge sådan ca nu om dage?

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

qp skriver:

Hvad får man egentlig udbetalt i dagpenge sådan ca nu om dage?

Kommer det ikke meget an på grunden til man får dem?

Anmeld

26. september 2010

qp

Tulipan skriver:

Kommer det ikke meget an på grunden til man får dem?

Det aner jeg faktisk ikke.. .troede det var lige for alle?

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

qp skriver:

Det aner jeg faktisk ikke.. .troede det var lige for alle?

Da jeg fik det, der fik jeg det der svarede til det jeg fik i løn for det job jeg havde inden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.