Tulipan skriver:
Seriøst 
Altså wauc. Oki så
Jeg havde mit første arbejde da jeg var 16 og det var i 3 uger. Så fik jeg mit næste rigtig arbejde da jeg var 20-21 år.
Godt ske nogle vil kalde det forkælelse. Men jeg arbejde ik, og da jeg blev 18 fik jeg jo su. Var så på produktinsskole, og fik penge der også. Men ellers så fik jeg hjemmefra.
Og det kan jeg jo så se fordele i. Og så vidt muligt det er, så skal Emil have det på samme måde. Og ja er mange der kigger når jeg siger det hehe
ja helt seriøst.
min mor sagde til mig at hvis jeg ville have tøj hele tiden og alt det dyre så måtte jeg finde et arbejde og selv betale det ( hun var alene med os 3 børn ) jeg fik selvfølgelig hvad jeg have brug for tøj og sko til sæsoner. og fik engang et par buffalow men jeg måtte kun få det ene par og hvis jeg ville have andre måtte jeg selv betale.
tror heller ikke der var nogen af mine andre venner der arbejde.
så jeg fik et job i en bager som 13 årig og arbejde hver weekend. og tjente 50kr i timen. tjente ret gode penge.
så det har givet mig en masse ansvar og har lært at klare mig selv. da jeg startede på min uddannelse som 16 årig beltale jeg også lidt hjemme når jeg boede hos min mor.
har aldrig spurgt min mor om penge. har nogen gange lånt af min far men har betalt det meste tilbage.
har som sagt lært at begå mig med penge i tidlig alder og har stort set altid klaret mig selv.
har mange veninde der stadig får af deres forældre selvom det er vokse. og jeg fatter det bare ikke. fatter ikke de forældre som køber lejlighed og alt det til deres børn.
ligeså snart vanessa bliver stor nok til et arbejde skal hun have et, så hun kan lærer det på samme måde som mig. tror på man får et bedre forhold til penge.
fik en børneopsparing af mine forældre og kan love dig for den røg hurtig, men når jeg selv har sparet op så har jeg godt nok været opmærksom hvad de er blevet brugt på. easy come-easy goes.
ja det blev lige til en længere smører
undskyld
Anmeld