Min tur til at spørge om børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Vingummien

Baagøe skriver:

Ja, det er ikke særlig brugervenligt, men det er jo det offentlige i en nøddeskal

Ja det er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

det er heller ikke til at finde ud af lol

Nej, burde også bare være det samme beløb hele vejen til de blev 18

Anmeld

26. september 2010

Pige2009

Tulipan skriver:

Ja det er det

Anmeld

26. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Nej, burde også bare være det samme beløb hele vejen til de blev 18

ja for det bliver da ikke billigere

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

ja for det bliver da ikke billigere

Nej, slet ikke når de bliver teenager

Anmeld

26. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Nej, slet ikke når de bliver teenager

nej men så må de ud og arbejde. det var jeg da jeg blev 13.

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

nej men så må de ud og arbejde. det var jeg da jeg blev 13.

Seriøst

Altså wauc. Oki så

Jeg havde mit første arbejde da jeg var 16 og det var i 3 uger. Så fik jeg mit næste rigtig arbejde da jeg var 20-21 år.

Godt ske nogle vil kalde det forkælelse. Men jeg arbejde ik, og da jeg blev 18 fik jeg jo su. Var så på produktinsskole, og fik penge der også. Men ellers så fik jeg hjemmefra.

Og det kan jeg jo så se fordele i. Og så vidt muligt det er, så skal Emil have det på samme måde. Og ja er mange der kigger når jeg siger det hehe

Anmeld

26. september 2010

mor-til-vanessa

Tulipan skriver:

Seriøst

Altså wauc. Oki så

Jeg havde mit første arbejde da jeg var 16 og det var i 3 uger. Så fik jeg mit næste rigtig arbejde da jeg var 20-21 år.

Godt ske nogle vil kalde det forkælelse. Men jeg arbejde ik, og da jeg blev 18 fik jeg jo su. Var så på produktinsskole, og fik penge der også. Men ellers så fik jeg hjemmefra.

Og det kan jeg jo så se fordele i. Og så vidt muligt det er, så skal Emil have det på samme måde. Og ja er mange der kigger når jeg siger det hehe

ja helt seriøst.

min mor sagde til mig at hvis jeg ville have tøj hele tiden og alt det dyre så måtte jeg finde et arbejde og selv betale det ( hun var alene med os 3 børn ) jeg fik selvfølgelig hvad jeg have brug for tøj og sko til sæsoner. og fik engang et par buffalow men jeg måtte kun få det ene par og hvis jeg ville have andre måtte jeg selv betale.

tror heller ikke der var nogen af mine andre venner der arbejde.

så jeg fik et job i en bager som 13 årig og arbejde hver weekend. og tjente 50kr i timen. tjente ret gode penge.

så det har givet mig en masse ansvar og har lært at klare mig selv. da jeg startede på min uddannelse som 16 årig beltale jeg også lidt hjemme når jeg boede hos min mor.

har aldrig spurgt min mor om penge. har nogen gange lånt af min far men har betalt det meste tilbage.

har som sagt lært at begå mig med penge i tidlig alder og har stort set altid klaret mig selv. 

har mange veninde der stadig får af deres forældre selvom det er vokse. og jeg fatter det bare ikke. fatter ikke de forældre som køber lejlighed og alt det til deres børn.

ligeså snart vanessa bliver stor nok til et arbejde skal hun have et, så hun kan lærer det på samme måde som mig. tror på man får et bedre forhold til penge.

fik en børneopsparing af mine forældre og kan love dig for den røg hurtig, men når jeg selv har sparet op så har jeg godt nok været opmærksom hvad de er blevet brugt på. easy come-easy goes.

ja det blev lige til en længere smørerundskyld

Anmeld

26. september 2010

Vingummien

mor-til-vanessa skriver:

ja helt seriøst.

min mor sagde til mig at hvis jeg ville have tøj hele tiden og alt det dyre så måtte jeg finde et arbejde og selv betale det ( hun var alene med os 3 børn ) jeg fik selvfølgelig hvad jeg have brug for tøj og sko til sæsoner. og fik engang et par buffalow men jeg måtte kun få det ene par og hvis jeg ville have andre måtte jeg selv betale.

tror heller ikke der var nogen af mine andre venner der arbejde.

så jeg fik et job i en bager som 13 årig og arbejde hver weekend. og tjente 50kr i timen. tjente ret gode penge.

så det har givet mig en masse ansvar og har lært at klare mig selv. da jeg startede på min uddannelse som 16 årig beltale jeg også lidt hjemme når jeg boede hos min mor.

har aldrig spurgt min mor om penge. har nogen gange lånt af min far men har betalt det meste tilbage.

har som sagt lært at begå mig med penge i tidlig alder og har stort set altid klaret mig selv. 

har mange veninde der stadig får af deres forældre selvom det er vokse. og jeg fatter det bare ikke. fatter ikke de forældre som køber lejlighed og alt det til deres børn.

ligeså snart vanessa bliver stor nok til et arbejde skal hun have et, så hun kan lærer det på samme måde som mig. tror på man får et bedre forhold til penge.

fik en børneopsparing af mine forældre og kan love dig for den røg hurtig, men når jeg selv har sparet op så har jeg godt nok været opmærksom hvad de er blevet brugt på. easy come-easy goes.

ja det blev lige til en længere smørerundskyld

Kan godt sætte mig ind i nogle af de ting du siger. Emil skal heller ikke have lejlighed osv. MEn kørekort får han, når jeg mener han er moden nok. Vil han have det før, ja så må han jo få et arbejde.

Men det med at have styr på penge, vil faktisk sige at i min situation, har det været svære for mine forældre at slippe, og indse at jeg får selv og har styr på det. End det har været for mig at få styr på økonomien...

Håber det gav mening

Anmeld

26. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det falder først den dag barnet fylder 3 år.

Min dreng fylder 3 år den 15/10 og han får den høje sats, da han er 2 år den 30/9, hvor de kører kørsler på børnepengene. Det vil sige, at det er først fra næste kvartal til januar, at han falder i børnepenge.

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.