forlovelse frieri mv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

oerbaek

Altså jeg er så en af dem der blev forlovet som 17 årig. vi havde kendt hinanden i et år og syns det var det rigtige for os.. i dag er vi gift  så selvom man er ung når man bliver forlovet kan man godt have en mening med det vi blev gift da jeg var 22

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2010

pussepige

henh01 skriver:

Hej tøser..

Hvad er jeres holdning til forlovelse, frieri, giftemål mv? Bliver man forlovet når man bliver friet til og lover man hinanden ægteskab indenfor et år eller hvordan ser i det?

I min verden kan man godt blive forlovet inden man bliver friet til - hvor man lover hinanden ægteskab - på et tidspunkt - blive friet til og så sætter man i min verden dato for bryllup indenfor næstkommende år.

Nogen bliver friet til, uden at være forlovet, med henblik på at blive gift på et tidspunkt i fremtiden, uden at det behøver være indenfor det første år eller de første 10.

Hvordan er jeres holdning?

Jeg blev forlovet første gang d. 20 dec 1997 og det holdte indtil 17 april 2007 vi blev aldrig gift men fik 2 dejlige børn sammen...

Ja der gik så ikke andet end til den 4 maj 2007 så fandt jeg en dejlig kæreste (ja det var hurtig efter) han friede til mig d. 07-07-07 og jeg sagde ja og vi satte datoen for vores bryllup til den 08-08-08 og det var den dag vi blev gift. Nu har vi været gift lidt over 2 år venter barn nr 2 sammen og købte hus sammen i nov 2008..

Anmeld

4. oktober 2010

3xM

jeg går og håber på et frieri ( ja så tosset at jeg ser bryllupper og tegn derpå overalt som dem der tror de er gravide ser maver overalt ARGHHHH)...

og jeg har da en ide om at et frieri betyder ring på den tomme finger og et bryllup et års tid efter...

og har så sagt til manden for lææænge siden jeg ville giftes INDEN 30 hrmmmmm 2 år til og det syntes han er lææææænge til

blir vist en rigtig bridezilla

Anmeld

5. oktober 2010

Hasselnødden

Jeg gik slet ikke i friertanker eller forlovelse, jeg nød bare at være sammen med min kæreste - men så tog han fusen på mig og min familie juleaften 2009 hvor han havde skrevet et tresider langt brev om hvorfor han elskede mig, hvorfor jeg ville blive verdens bedste mor for vores daværende ufødte søn og hvor meget det betød for ham at han havde fundet mig at dele sit liv med og så gik han på knæ og spurgte om jeg ville forlove mig med ham..  Jeg syntes ærlig talt det lød fjollet da han sagde det, men var dybt rørt og kærligheden imellem os blev jo ikke mindre, men desto større - det var hans tale der betød alverden for mig, det at han satte ord på sine følelser for mig der betød noget, ikke ringen på min finger. Dagligt ser jeg den slet ikke.. men jeg SER ham  Jeg troede så at ja nu var vi forlovede og så behøvede vi ikke gøre mere ved det, jeg vil jo bare gerne være sammen med ham så tænkte ikke på at der også kunne komme et frieri...MEN...

Så tog vi til Bornholm med vores lille dreng der ville fylde 5 mrd på turen og en dag kørte vi ud til Helligdomsklipperne og med Danmarks smukkeste udsigt, solrig dag og blå himmel, smukke planter og natur og med vores lille vidunderlige Elias på maven i hans bæresele gik han på knæ og spurgte om jeg ville gifte mig med dem (ham og Elias) - spontaniteten tog over ham, for han havde overhovedet ikke tænkt på eller planlagt det, men det føltes bare rigtigt..

Vi skal giftes i forbindelse med Elias' navnefest næste år, men det er hemmeligt (så godt som det nu kan lade sig give sig) Det bliver i og ved en gammel spejderhytte, hvor vi skal have helstegt pattegris, flødekartofler og salat - og hvor vi alle, gæster og os skal lege, spille bold, svømme hvis vejret er til det indtil hen på eftermiddagen hvor vi har fået Hedensteds kommunes borgmester ud for at vie os på stranden - brudekjolen er købt og hænger i skabet, manden har ikke set den  Så vi har blandet vores helt egne ingredienser til vores store dag. Lidt tradition og lidt ikke-tradition og vi glæder os til den dag alle tre hvor vi bliver forenet med en ceremoni efter eget valg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.