MaybeMe skriver:
I gamle dage blev man forlovet eller der blev det kaldt trolovet. Og så var du nærmest gift... Der var præst med i det og det hele. Man kunne ikke bare sådan lige springe fra igen, og aflevere ringen tilbage.
Idag går folk jo rundt med ring når de har kendt hinanden i 4 måneder 
Jeg har sagt til min fyr at hvis han vil forloves, så er der et frieri bag. Vil ikke være forlovet for at være forlovet. Jeg vil forloves for at blive gift. Eller vil egentlig hellere bare giftes, og så springe forlovelsen over, da det ingen betydning har idag.
hmf, gad vide hvorfor det har ændret sig, for det lyder da fornuftigt!
Det er jo så nemt at blive forlovet. Og det behøver ikke en gang at koste særlig meget. (Men det er jo så nok også der man kan se hvor seriøst folk tager det?) Og så er en forlovelse jo heller ikke bindende, på samme måde som underskriften ved bryllup er.
Det lyder fornuftigt. Jeg ser da en forlovelse som et resultat af et frieri. Kan ikke helt forstå det der med: "skal vi ikke blive forlovet?" - "Jo, hvorfor ikke."-agtigt. Og som du siger - man kunne i princippet lige så godt skippe forlovelsen. For dem der nu faktisk vil giftes, der er det måske en god mellemløsning, hvis der ikke lige er råd til det bryllup man evt. drømmer om, eller hvad der nu hæmmer en. 
Anmeld