forlovelse frieri mv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

Dinna88

Søddepødde skriver:

Jeg har det på samme måde. Kan ikke tage det seriøst når 15 årige får ring på og så er de forlovet. Altså det er da meget sødt, men i min verden er det ikke en rigtig forlovelse.

Men der er jo kun tre år til de kan blive gift? 
Jeg kan genkende det du skriver - at man som 15-årig tror man skal leve hele livet sammen, hvilket så overhovedet ikke sker. På den anden side, så kender jeg en der blev gift som 17-årig, efter at være blevet forlovet som 15-årig. Og de har holdt sammen, og pigen er i dag 23! Så kan altså lade sig gøre.

I forhold til tråden:

Jeg kender slet ikke det traditionelle i det, men det er vel sådan, at folk forventer et bryllup indenfor den nærmeste fremtid, når man offentliggører, at man er blevet forlovet. Eller? 
Dog er jeg ikke lige en der tænker så meget over det, da jeg aldrig skal giftes  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Happiness

Dinna88 skriver:

Men der er jo kun tre år til de kan blive gift? 
Jeg kan genkende det du skriver - at man som 15-årig tror man skal leve hele livet sammen, hvilket så overhovedet ikke sker. På den anden side, så kender jeg en der blev gift som 17-årig, efter at være blevet forlovet som 15-årig. Og de har holdt sammen, og pigen er i dag 23! Så kan altså lade sig gøre.

I forhold til tråden:

Jeg kender slet ikke det traditionelle i det, men det er vel sådan, at folk forventer et bryllup indenfor den nærmeste fremtid, når man offentliggører, at man er blevet forlovet. Eller? 
Dog er jeg ikke lige en der tænker så meget over det, da jeg aldrig skal giftes  

I gamle dage blev man forlovet eller der blev det kaldt trolovet. Og så var du nærmest gift... Der var præst med i det og det hele. Man kunne ikke bare sådan lige springe fra igen, og aflevere ringen tilbage.

Idag går folk jo rundt med ring når de har kendt hinanden i 4 måneder

Jeg har sagt til min fyr at hvis han vil forloves, så er der et frieri bag. Vil ikke være forlovet for at være forlovet. Jeg vil forloves for at blive gift. Eller vil egentlig hellere bare giftes, og så springe forlovelsen over, da det ingen betydning har idag.

Anmeld

25. september 2010

Mbk

Altså, jeg har været forlovet i 11 år nu, og håber da snart han tager sig sammen

Men forlovelse, og så gifteri

Anmeld

25. september 2010

Happiness

Mbk skriver:

Altså, jeg har været forlovet i 11 år nu, og håber da snart han tager sig sammen

Men forlovelse, og så gifteri

Så må man sige I mener noget ved "statusen". Men synes bare at mange af mine bekendte blir folovet på række... Og en del af dem er så ikke sammen efter der er gået 6 måneder.... Og vi taler om folk der er 28+...

Men ¨du må sparke ham lidt bagi... Eller selv gå på knæ 11 år er lang tid Tillykke med det!

Anmeld

25. september 2010

Dinna88

MaybeMe skriver:

I gamle dage blev man forlovet eller der blev det kaldt trolovet. Og så var du nærmest gift... Der var præst med i det og det hele. Man kunne ikke bare sådan lige springe fra igen, og aflevere ringen tilbage.

Idag går folk jo rundt med ring når de har kendt hinanden i 4 måneder

Jeg har sagt til min fyr at hvis han vil forloves, så er der et frieri bag. Vil ikke være forlovet for at være forlovet. Jeg vil forloves for at blive gift. Eller vil egentlig hellere bare giftes, og så springe forlovelsen over, da det ingen betydning har idag.

hmf, gad vide hvorfor det har ændret sig, for det lyder da fornuftigt! 

Det er jo så nemt at blive forlovet. Og det behøver ikke en gang at koste særlig meget. (Men det er jo så nok også der man kan se hvor seriøst folk tager det?) Og så er en forlovelse jo heller ikke bindende, på samme måde som underskriften ved bryllup er.

Det lyder fornuftigt. Jeg ser da en forlovelse som et resultat af et frieri. Kan ikke helt forstå det der med: "skal vi ikke blive forlovet?" - "Jo, hvorfor ikke."-agtigt. Og som du siger - man kunne i princippet lige så godt skippe forlovelsen. For dem der nu faktisk vil giftes, der er det måske en god mellemløsning, hvis der ikke lige er råd til det bryllup man evt. drømmer om, eller hvad der nu hæmmer en.

Anmeld

25. september 2010

Happiness

Dinna88 skriver:

hmf, gad vide hvorfor det har ændret sig, for det lyder da fornuftigt! 

Det er jo så nemt at blive forlovet. Og det behøver ikke en gang at koste særlig meget. (Men det er jo så nok også der man kan se hvor seriøst folk tager det?) Og så er en forlovelse jo heller ikke bindende, på samme måde som underskriften ved bryllup er.

Det lyder fornuftigt. Jeg ser da en forlovelse som et resultat af et frieri. Kan ikke helt forstå det der med: "skal vi ikke blive forlovet?" - "Jo, hvorfor ikke."-agtigt. Og som du siger - man kunne i princippet lige så godt skippe forlovelsen. For dem der nu faktisk vil giftes, der er det måske en god mellemløsning, hvis der ikke lige er råd til det bryllup man evt. drømmer om, eller hvad der nu hæmmer en.

Lige præcis. For jeg vil da egentligt gerne forloves, men ikke på den måde det er blevet gjort til.

Jeg ser også forlovelse som når manden (eller kvinden) har været på knæ, og spurgt om man vil GIFTES, og ikke forloves.

Men kan også være at jeg er gammeldags...

Anmeld

25. september 2010

Dansker i England

At blive forlovet er at love hinanden at man skal giftes - en dag. Ikke inden for en bestemt tidsramme, men hele pointen med at blive forlovet er, at man er lovet væk. Derfor kan man heller ikke fri til sin forlovede, da det jo allerede er sket.

Anmeld

25. september 2010

Mbk

MaybeMe skriver:

Så må man sige I mener noget ved "statusen". Men synes bare at mange af mine bekendte blir folovet på række... Og en del af dem er så ikke sammen efter der er gået 6 måneder.... Og vi taler om folk der er 28+...

Men ¨du må sparke ham lidt bagi... Eller selv gå på knæ 11 år er lang tid Tillykke med det!

He he...

Det må man sige...

Men havde nu også regnet med, at han ville spørge for lang tid siden... Og nu efter vi har fået en bette, synes jeg, at det er helt på sin plads, at blive gift

Men pengene skal jo også være der....

Anmeld

25. september 2010

Happiness

Mbk skriver:

He he...

Det må man sige...

Men havde nu også regnet med, at han ville spørge for lang tid siden... Og nu efter vi har fået en bette, synes jeg, at det er helt på sin plads, at blive gift

Men pengene skal jo også være der....

Det er jo det... Det kan jo være en dyr fornøjelse... Men håber for dig, at det snart bliver din tur

Anmeld

25. september 2010

Mbk

MaybeMe skriver:

Det er jo det... Det kan jo være en dyr fornøjelse... Men håber for dig, at det snart bliver din tur

Tak, det gør jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.