forlovelse frieri mv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.317 visninger
33 svar
0 synes godt om
25. september 2010

henh01

Hej tøser..

Hvad er jeres holdning til forlovelse, frieri, giftemål mv? Bliver man forlovet når man bliver friet til og lover man hinanden ægteskab indenfor et år eller hvordan ser i det?

I min verden kan man godt blive forlovet inden man bliver friet til - hvor man lover hinanden ægteskab - på et tidspunkt - blive friet til og så sætter man i min verden dato for bryllup indenfor næstkommende år.

Nogen bliver friet til, uden at være forlovet, med henblik på at blive gift på et tidspunkt i fremtiden, uden at det behøver være indenfor det første år eller de første 10.

Hvordan er jeres holdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Sunflower

Når man bliver friet til, er man forlovet, og så skulle der da gerne komme et bryllup inden for en overskuelig fremtid Det er sådan jeg ser det

Anmeld

25. september 2010

Missi

Man forlover sig og så blir man gift når det hele passer ind, selvfølgelig inden for en overskulig fremtid, men om det er 1 år eller 2 er mig lige meget

Anmeld

25. september 2010

Pena

Missi skriver:

Man forlover sig og så blir man gift når det hele passer ind, selvfølgelig inden for en overskulig fremtid, men om det er 1 år eller 2 er mig lige meget

Jeg har det på samme måde. Kan ikke tage det seriøst når 15 årige får ring på og så er de forlovet. Altså det er da meget sødt, men i min verden er det ikke en rigtig forlovelse.

Anmeld

25. september 2010

Maja_4000

Når man bliver friet til , er man forlovet .. Men jeg synes ikke at man SKAL giftes indenfor et år .. Om der går et eller fem er mig ligemeget :b Jeg ser bare ringen som et løfte , der siger "vi skal giftes - engang" .. Hvis det giver ngen mening :p

Anmeld

25. september 2010

Happiness

Jeg mener at man først er forlovet når man bliver friet til. Og er også af den lidt gammeldags opfattelse, at brylluppet skal finde sted indenfor et år...

Sådan er jeg blevet opdraget, og så synes jeg at der er RIGTIG mange der bliver forlovet, bare for at det lyder bedre, end bare at være kærester... For det sker tit at det bare er en nødløsning for at rede det forhold, der allerede er på vej ud af døren...

Det er selfølgelig ikke alle der kun gør det derfor. Men kan ikke se hvorfor man skal forlove sig, uden at tænke bryllup. Det er jo derfor man forlover sig.... Og 5 år ude i fremtiden, synes jeg personligt ikke er at tænke bryllup....

Anmeld

25. september 2010

Mor til prinsessen :-)

Vi snakkede om at vi gerne ville forloves for at vise omverden at vi elskede hinanden, men også for vores egen skyld.

Vi har snakket om vi gerne ville giftes, men har ikke gjort noget ved det.....
Men så en dag tog han fusen på mig og friede på vores forlovelsesdag!!

Og hvis økonimien tillader det, så skal vi giftes til næste år og holde barnedåb.

Men tror ikke man går efter de "gamle regler" men gør som man selv vil :-)

Anmeld

25. september 2010

Millesmammi

min mening er, at når man er forlovet, behøver man ikke blive gift indefor et år eller to. jeg har selv fået ring på, men jeg skal først giftes når jeg er færdig med min uddannelse om 3-4 år, hvor jeg får råd til et rigtigt bryllup .

Anmeld

25. september 2010

NatasjaL

mig og min kæreste blev forlovet på min 17 års fødselsdag.

vi skal ikke giftes lige foreløbig, da vi på ingen måder har travlt

Anmeld

25. september 2010

BabyStella!

henh01 skriver:

Hej tøser..

Hvad er jeres holdning til forlovelse, frieri, giftemål mv? Bliver man forlovet når man bliver friet til og lover man hinanden ægteskab indenfor et år eller hvordan ser i det?

I min verden kan man godt blive forlovet inden man bliver friet til - hvor man lover hinanden ægteskab - på et tidspunkt - blive friet til og så sætter man i min verden dato for bryllup indenfor næstkommende år.

Nogen bliver friet til, uden at være forlovet, med henblik på at blive gift på et tidspunkt i fremtiden, uden at det behøver være indenfor det første år eller de første 10.

Hvordan er jeres holdning?

Jeg var forlovet med min eksmand i 7 år, før vi blev gift. Vi havde overhovedet ikke skænket ægteskab en tanke, da vi valgte og forlove os.

At vi forlovede os, var vel en slags ægteskab for os dengang; et løfte, forpligtelse - at det kun var os to. 

Men senere i vores forhold blev vi næsten nødt til og gifte os. Det lyder "kavt" (stavemåde?), men der var opstået så meget jalousi mellem os at vi valgte og forpligte os 100%. Det er det bedste, vi nogensinde har gjort

Men jeg har da os været "forlovet" før - da jeg var 16 år. Hehe, vi gik med ens ringe. De der sølvringe til 500 kr.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.