henh01 skriver:
Hej tøser..
Hvad er jeres holdning til forlovelse, frieri, giftemål mv? Bliver man forlovet når man bliver friet til og lover man hinanden ægteskab indenfor et år eller hvordan ser i det?
I min verden kan man godt blive forlovet inden man bliver friet til - hvor man lover hinanden ægteskab - på et tidspunkt - blive friet til og så sætter man i min verden dato for bryllup indenfor næstkommende år.
Nogen bliver friet til, uden at være forlovet, med henblik på at blive gift på et tidspunkt i fremtiden, uden at det behøver være indenfor det første år eller de første 10.
Hvordan er jeres holdning?
Jeg var forlovet med min eksmand i 7 år, før vi blev gift. Vi havde overhovedet ikke skænket ægteskab en tanke, da vi valgte og forlove os.
At vi forlovede os, var vel en slags ægteskab for os dengang; et løfte, forpligtelse - at det kun var os to.
Men senere i vores forhold blev vi næsten nødt til og gifte os. Det lyder "kavt" (stavemåde?), men der var opstået så meget jalousi mellem os at vi valgte og forpligte os 100%. Det er det bedste, vi nogensinde har gjort 
Men jeg har da os været "forlovet" før - da jeg var 16 år. Hehe, vi gik med ens ringe. De der sølvringe til 500 kr.
Anmeld