Kugledyne erfaring søges ??? Plus billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.632 visninger
36 svar
0 synes godt om
23. september 2010

lillemunk

Hold da op....
Efter barnedåben som jo gik godt ... skal jeg da lige love for at det har været for meget for de små pus.....
Søndag var de bare trætter som vi andre .... men Mandag startede helvede..... de skreg... skreg og skreg ........ og har været krop umulige lige siden
De kan slet ikke finde ro, sover ikke meget og flager med arme og ben gylper og hikker konstant.
Vil kun sove hvis jeg ruller dem hårdt i en dyne og vugger vugger vugger og lige så snart jeg slipper det faste greb på dem, vågner det Syntes næsten det er overgreb jeg laver på dem selvom både Ergo og SP siger det er helt oki og jeg bare afhjælper dem med at finde ro.
De har altid været meget flagerne MEN IKKE SÅ SLEMT.
Nu går de nærmest i panik på puslebordet og kan slet ikke ha den her nøgenhed.
Hold da op siger jeg bare, sidste gang de har holdt fest i meget lang tid.
Ergo kommer med kugledyner til dem først i næste uge i håb om det kan give dem noget ro.
Nogle andre der har erfaring med kugle dyner ??? eller andre gode råd for mor her er ved at få PIP

Knus til jer alle
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

lillemunk

Kom nuuuuu en eller anden der siger... den fungerede for os.

Anmeld

24. september 2010

Loa

Hvad er det med kugledyner der skal hjælpe?

Min lille pige har selv været igennem det med hun kun kunne sove når hun blev pakket stramt ind og vugget (da hun ellers holdt sig selv vågen med sprællende arme og ben) men hold da op hvor havde jeg også dårlig samvittighed

Men nu falder hun i søvn af sig selv stille og roligt...... (dog får hun tilbagefald ind i mellem, hvis hun har haft en dag hvor hun har oplevet rigtig meget) Så måske det er det der er sket med dine to små? De har måske oplevet alt for meget, så de nu bare har brug for rigtig meget tryghed?

for det snart vender...

Anmeld

24. september 2010

Skouboe

SVØB DEM!!!

Når de ligger og spjætter og fægter er det oftest fordi de ikke kan finde ro, og hvis du hjælper dem med at finde ro i kroppen, får de som regel også ro i hovedet.

Det er stort set det samme som du gør med dynen, et svøb er bare ikke så varmt og du kan lægge dem fra dig i svøbet.

Det har udvirket mirakler med begge mine tøser. De ELSKER det.

Du kan finde nogle glimrende videoer på youtube, der viser dig hvordan. Søg på Swaddle.

Anmeld

24. september 2010

Rikke, Liam & Linus

Altså normalt bruger man jo kun kugledyner til børn med vanskeligheder i forhold til sansesystemet. F.eks. autister, hjerneskadede og ADHD børn. Da det hjælper dem med at få ro i kroppen og ro til at sove.

Har dine børn problemer af den slags? Er de for tidligt født eller andet?

Men hvis de er "rigtige" kugledyner er de MEGET tunge, så kan egentlig ikke forstå hvorfor anbefaler dem til så små børn.

Jeg ved der er gode resultater med f.eks. ADHD børn og kugledyner, men har aldrig hørt dem blive brugt til så små børn som dine.

Det var vist ikke til meget hjælp...men undrede mig

Anmeld

24. september 2010

A.

kender nogen som har haft kugledyne til sine børn og det var konon hjælp børnene fald hurtig till ro men ved ikke om det har virkning på små børn..

Anmeld

24. september 2010

lillemunk

Skouboe skriver:

SVØB DEM!!!

Når de ligger og spjætter og fægter er det oftest fordi de ikke kan finde ro, og hvis du hjælper dem med at finde ro i kroppen, får de som regel også ro i hovedet.

Det er stort set det samme som du gør med dynen, et svøb er bare ikke så varmt og du kan lægge dem fra dig i svøbet.

Det har udvirket mirakler med begge mine tøser. De ELSKER det.

Du kan finde nogle glimrende videoer på youtube, der viser dig hvordan. Søg på Swaddle.

Har ikke skrevet at pigerne er fortidigt født og derfor er meget sensitive.
Jeg svøber dem og har gjort det fra dag 1 dag pag af de er så urolige... men det hjælper ikke mere derfor har Ergo forslået kugle dyner... og jeg håber på et mirakel...

Anmeld

24. september 2010

lillemunk

Rikke&Liam skriver:

Altså normalt bruger man jo kun kugledyner til børn med vanskeligheder i forhold til sansesystemet. F.eks. autister, hjerneskadede og ADHD børn. Da det hjælper dem med at få ro i kroppen og ro til at sove.

Har dine børn problemer af den slags? Er de for tidligt født eller andet?

Men hvis de er "rigtige" kugledyner er de MEGET tunge, så kan egentlig ikke forstå hvorfor anbefaler dem til så små børn.

Jeg ved der er gode resultater med f.eks. ADHD børn og kugledyner, men har aldrig hørt dem blive brugt til så små børn som dine.

Det var vist ikke til meget hjælp...men undrede mig

Hmm har slet ikke skrevet at tvillingerne er født 8 uger for tidligt... og har haft en voldsom start på livet...
De blev født i en ambulance og bedst som vi var kommet hjem røg vi ind igen med med en virus der påvirkede deres hjerter ( de er født med hjertefejl begge 2 )
Men trives nu men er bare MEGET følsomme.
Derfor de er så urolige og meget sensitive ... Vores ergo har forslået kugle dynen efter hun har oplevet dem op til flere gange.

De skal ikke starte ud med en fuld vægt af kugle dyner man kan få forskellige slag.
Både med store og små kugler.

Jeg håber bare på et mirakel.. da det er så hårdt at de bruger så meget energi på at falde til ro.

Anmeld

24. september 2010

lillemunk

A. skriver:

kender nogen som har haft kugledyne til sine børn og det var konon hjælp børnene fald hurtig till ro men ved ikke om det har virkning på små børn..

Åhhhh håber jeg virkelig...
Føler efterhånden det er overgreb jeg laver på dem, for at holde dem i ro

Anmeld

24. september 2010

2babygirls

lillemunk skriver:

Hold da op....
Efter barnedåben som jo gik godt ... skal jeg da lige love for at det har været for meget for de små pus.....
Søndag var de bare trætter som vi andre .... men Mandag startede helvede..... de skreg... skreg og skreg ........ og har været krop umulige lige siden
De kan slet ikke finde ro, sover ikke meget og flager med arme og ben gylper og hikker konstant.
Vil kun sove hvis jeg ruller dem hårdt i en dyne og vugger vugger vugger og lige så snart jeg slipper det faste greb på dem, vågner det Syntes næsten det er overgreb jeg laver på dem selvom både Ergo og SP siger det er helt oki og jeg bare afhjælper dem med at finde ro.
De har altid været meget flagerne MEN IKKE SÅ SLEMT.
Nu går de nærmest i panik på puslebordet og kan slet ikke ha den her nøgenhed.
Hold da op siger jeg bare, sidste gang de har holdt fest i meget lang tid.
Ergo kommer med kugledyner til dem først i næste uge i håb om det kan give dem noget ro.
Nogle andre der har erfaring med kugle dyner ??? eller andre gode råd for mor her er ved at få PIP

Knus til jer alle

Jeg har arbejdet med ældre mennesker, hvor vi også brugte krøyer-kugle dyner for at beboeren kunne finde ro om natten.

Den falder helt naurligt tæt ind til kroppen og skulle derfor gerne give tryghed. Håber det hjælper dine små pus, så mor kan få en lille pause

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.