hvis vi skulle danne et nyt politisk parti

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

DK

Jeg vil ikke kommentere det hele, kun lige den med "Hårdere straffe" og dødsstraf!

Nu hårdere straffe/dødsstraf = nu mere vold i gaderne. Grunden til at vi ikke har det som i USA hvor man kan blive skudt på gaden eller under et indbrud er at det er rationalitet mellem straffen og den kriminelle handling. Altså det kan ikke betale sig for den danske kriminelle at dræbe to betjente og en familie for at slippe væk, ligesom det kan betale sig i USA hvor de rask væk burer folk inde i LANG tid for en lille forseelse. Så er det altså langt rarere at vi her i Danmark ikke skal sove med en pistol under puden, eller være bange for at blive myrdet, alene af den grund at de kriminelle ikke behøver at være desperate for at slippe væk fra politiet! Det gør ikke så meget at der er vidner osv. tilbage, fordi at de ikke bliver dømt til døden men "blot" får et par år bag tremmer!!

Hvis en røver står i en kiosk og opdager at kioskekspedienten har set hans ansigt, jamen så gør det ikke noget i Danmark pt. fordi straffen for at røve en kiosk ikke er uoverskuelig. Hvis han nu vidste at han ville få 45 års fængsel hvis han blev fanget/identificeret, jamen så "mister" han jo intet ved lige at dræbe ekspedienten og to gamle damer han støder ind i på vej ud af kiosken, tværtimod vinder han chancen for at der ikke er nogen til at identificere ham, og chancen for at han derved ikke bliver fanget/kommer i fængsel i uoverskuelig lang tid!! 

Det er DERFOR at vi i Danmark så sjældent ser et mord (der ikke er jalouxi eller banderelateret) og det er derfor at de færreste af os behøver være bange for at gå i gaderne eller lign. Heldigvis!

Men ved at sætte straffene op, så presser man de kriminelle ALT for hårdt til at deres kriminelle handlinger bliver yderligere langt værre end de ellers ville have været!! 

Mht pædofili (hvor alle vel inderst inde helst ser at gerningsmanden bare skal dø en pinefuld død, inkl. mig selv) så vil jeg da være glad for at mit barn "kun" bliver raget på kønsdelene, og ikke slået ihjel bagefter for at hun ikke kan sladre! Jeg ved det er barskt, men alle det er vel det alle fortrækker? Altså det mindre frem for det mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Jones

Jeg skrev ikke at folk skulle have penge op af lommen ved brug af dem - jeg skrev at de skulle privatiseres.

mor-til-vanessa skriver:

- Privatisering af hospitaler og skoler

hvad så med de mennesker som ikke har råd til private og dyre hospitaler, for står de?!?!?! så hjælper det da lige fedt at skatten bliver lavere. så har vi et samfund som usa, hvilket ikke er særlig fedt, hvis du har set det med egne øjnr

Anmeld

22. september 2010

Snefnug1984

Fortsat GRATIS behandling af ALLE barnløse i DK!!!!

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Jones skriver:

Jeg skrev ikke at folk skulle have penge op af lommen ved brug af dem - jeg skrev at de skulle privatiseres.

sådan som jeg kender til det. skal man selv betale. 

Anmeld

22. september 2010

<3

mor-til-vanessa skriver:

det er bare så rigtig det du skriver. 

kan kun sige at jeg håber du bliver statsminister.

bla eks 2 som jeg lige har fremhævet med rødt. det er jo sådan min datter er. afromerikans/dansk. og har oplevet flere gange at folk spørger om jeg har hentet hende. altså for det første synes jeg hentet er et så nedladene ord som man ikke kan bruge om mennesker og for det andet så forstår jeg ikke at det er så svært at forstå at man godt kan være af bladet kultur og at det også er helt normalt.

en anden ting jeg også tit har oplevet er at folk ser forskelligt på folk afhængig af hvor man kommer fra. da mig og min datter fars var sammen, var der nogen der så lidt skæv til det fordi uhh ha han var jo sort. men når de så fandt ud af at han var fra usa, ja så var han sku sej.

i min verden er det lige meget om du er blå, gul, grøn, hvid, eller sort. alle er lige i mine øjne.

synes du har nogle rigtig gode ting for et parti som hel klart ville få min stemme.

Det betyder rigtigt meget for mig at du kan nikke genkendende til det netop fordi med lidt held og en masse arbejde vil du om nogle år tænke nej hvor var det godt vi fik bugt med al den fremmedhad

Og jo det du fortæller om din datters far overrasker mig desværre ikke. Og den der bemærkning med "hentet" er så nedladende at det vil jeg slet ikke kommentere for der anerkendes ikke engang muligheden for at Vanessa faktisk er dansk med alt der dertilhører. Jeg er meget ked af at I får de kommentarer.

Jo det ville være rart måske ikke at være statsminister men at føle man kan gøre en forskel for alle så vi alle sammen kan leve et bedre liv sammen.

Anmeld

22. september 2010

Jones

mor-til-vanessa skriver:

sådan som jeg kender til det. skal man selv betale. 

Privatisering betyder blot at driften overgår fra det offentlige til en privat virksomhed.

Anmeld

22. september 2010

B&J

Jones skriver:

- Meget meget lavere skat og flad skat

- Privatisering af hospitaler og skoler

- Hårdere domme

- Udvisning af indvandrere ved den mindste form for kriminalitet

- Ingen social understøttelse til indvandrere

- Nedlukning af alle offentlige organer ud over de absolut mest essentielle

- Indførelse af dødsstraf

- Legalisering af aktiv dødshjælp

dig vil jeg helt klart stemme på det er lige mine ord... mindre skat men så skulle man sætte tandlæge der ind under skatten... men yes 1000 stemmer til dig

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Kirle skriver:

Det betyder rigtigt meget for mig at du kan nikke genkendende til det netop fordi med lidt held og en masse arbejde vil du om nogle år tænke nej hvor var det godt vi fik bugt med al den fremmedhad

Og jo det du fortæller om din datters far overrasker mig desværre ikke. Og den der bemærkning med "hentet" er så nedladende at det vil jeg slet ikke kommentere for der anerkendes ikke engang muligheden for at Vanessa faktisk er dansk med alt der dertilhører. Jeg er meget ked af at I får de kommentarer.

Jo det ville være rart måske ikke at være statsminister men at føle man kan gøre en forskel for alle så vi alle sammen kan leve et bedre liv sammen.

synes i hver fald helt klart at du har nogle rigtig gode ting.

hvad arbejder du med????

ja er også træt at sådanne kommentarer men er heldigvis rapkæftet og svarer altid igen. og det er også en af de ting som jeg går meget op i at lærer vanessa ( når den tid kommer ) men kan i hver fald mærke at jeg tænker meget integration og ser helt at vanessa kommer til at gå i vuggestue,børnehave og skole hvor der er børn med forskellige baggrunde.

kan komme med et andet eks. det var så ikke til mig, men blev alligevel lidt sur og vred.

sad en dag og ventede på at komme ind og tale med en advokat ( gratis advokat hjælp ) og der var så en mor/far/datter på en 8mdr som kom oprindeligt fra afrika. hende den lille pige var simpelhen så sød og smigerede alle i lokalet. der var så det her pære danske par, som jo også synes hun var sød. for det var hun helt klart. og så siger manden til kone. "ihh hvor ville det være dejligt hvis man kunne hentet sådan en sød lille pige " måske det bare er mig der tænker at det er forkert at sige sådan. men tænkte bare at hvis at den pige de nu ville "hente" nok havde bedst af at blive i afrika, istedet for hos nogle der bruger ordet hente.

Anmeld

22. september 2010

mor-til-vanessa

Jones skriver:

Privatisering betyder blot at driften overgår fra det offentlige til en privat virksomhed.

nå okay vidste jeg så ikke.

men kan ikke følge dig i din udlændige politik som jeg iøvrigt synes er meget racistisk som jeg også har kommenteret.

det har du valgt ikke at skrive noget til og det er også helt iorden hvis du ikke vil forsvare det

Anmeld

22. september 2010

<3

mor-til-vanessa skriver:

synes i hver fald helt klart at du har nogle rigtig gode ting.

hvad arbejder du med????

ja er også træt at sådanne kommentarer men er heldigvis rapkæftet og svarer altid igen. og det er også en af de ting som jeg går meget op i at lærer vanessa ( når den tid kommer ) men kan i hver fald mærke at jeg tænker meget integration og ser helt at vanessa kommer til at gå i vuggestue,børnehave og skole hvor der er børn med forskellige baggrunde.

kan komme med et andet eks. det var så ikke til mig, men blev alligevel lidt sur og vred.

sad en dag og ventede på at komme ind og tale med en advokat ( gratis advokat hjælp ) og der var så en mor/far/datter på en 8mdr som kom oprindeligt fra afrika. hende den lille pige var simpelhen så sød og smigerede alle i lokalet. der var så det her pære danske par, som jo også synes hun var sød. for det var hun helt klart. og så siger manden til kone. "ihh hvor ville det være dejligt hvis man kunne hentet sådan en sød lille pige " måske det bare er mig der tænker at det er forkert at sige sådan. men tænkte bare at hvis at den pige de nu ville "hente" nok havde bedst af at blive i afrika, istedet for hos nogle der bruger ordet hente.

Der er ingen tvivl om at bruge ordet hentet er meget nedladende og minder mig allermest om køb og smid væk mentaliteten. Som om man sammenligner det at hente mælk med at hente et barn.

Jeg har lige afleveret speciale i sprogpsykologi fra Københavns Universitet. Så jeg er arbejdssøgende som det hedder i dag

Må jeg spørge hvorfra du bor henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.