DK skriver:
Jeg vil ikke kommentere det hele, kun lige den med "Hårdere straffe" og dødsstraf!
Nu hårdere straffe/dødsstraf = nu mere vold i gaderne. Grunden til at vi ikke har det som i USA hvor man kan blive skudt på gaden eller under et indbrud er at det er rationalitet mellem straffen og den kriminelle handling. Altså det kan ikke betale sig for den danske kriminelle at dræbe to betjente og en familie for at slippe væk, ligesom det kan betale sig i USA hvor de rask væk burer folk inde i LANG tid for en lille forseelse. Så er det altså langt rarere at vi her i Danmark ikke skal sove med en pistol under puden, eller være bange for at blive myrdet, alene af den grund at de kriminelle ikke behøver at være desperate for at slippe væk fra politiet! Det gør ikke så meget at der er vidner osv. tilbage, fordi at de ikke bliver dømt til døden men "blot" får et par år bag tremmer!!
Hvis en røver står i en kiosk og opdager at kioskekspedienten har set hans ansigt, jamen så gør det ikke noget i Danmark pt. fordi straffen for at røve en kiosk ikke er uoverskuelig. Hvis han nu vidste at han ville få 45 års fængsel hvis han blev fanget/identificeret, jamen så "mister" han jo intet ved lige at dræbe ekspedienten og to gamle damer han støder ind i på vej ud af kiosken, tværtimod vinder han chancen for at der ikke er nogen til at identificere ham, og chancen for at han derved ikke bliver fanget/kommer i fængsel i uoverskuelig lang tid!!
Det er DERFOR at vi i Danmark så sjældent ser et mord (der ikke er jalouxi eller banderelateret) og det er derfor at de færreste af os behøver være bange for at gå i gaderne eller lign. Heldigvis!
Men ved at sætte straffene op, så presser man de kriminelle ALT for hårdt til at deres kriminelle handlinger bliver yderligere langt værre end de ellers ville have været!!
Mht pædofili (hvor alle vel inderst inde helst ser at gerningsmanden bare skal dø en pinefuld død, inkl. mig selv) så vil jeg da være glad for at mit barn "kun" bliver raget på kønsdelene, og ikke slået ihjel bagefter for at hun ikke kan sladre! Jeg ved det er barskt, men alle det er vel det alle fortrækker? Altså det mindre frem for det mere?