Jeg er også i besiddelse af en "evne", og den skræmmer mig til tider, men andre gange er jeg også glad nok for at have den, da jeg kommer i kontakt med dem jeg savner.
F.eks. har jeg også de drømme hvor man skal redde nogen fra noget, og den efterfølgende uge skal jeg så redde nogen fra noget. Det skete første gang for ca. 12 år siden, jeg drømte at jeg skulle redde min lillebror fra en stor isbjørn (som jo er hvid), min lillebror løb direkte mod isbjørnen og jeg når lige at gribe fat i min lillebrors trøje inden det er for sent, og så vågner jeg. Dagen efter skal mine forældre, min lillebror og jeg i Kvickly og handle, og da vi går ud derfra, spørger min lillebror om han må gå hen og låse bilen op, og det får han lov til. Min lillebror begynder at løbe hen mod vores bil, men pludselig kommer der et "tegn" og jeg løber hen og griber fat i min lillebrors trøje, jeg når lige at stoppe ham inden han løber ud foran en stor hvid varevogn.
Siden hen har jeg haft nogle stykker af de drømme, og den sidste var et par dage før vi skulle hælde min morfars aske i havet. Der havde jeg en drøm om at min datter faldte i havet, og ingen ville hoppe i vandet efter hende, fordi de ikke ville have min morfars aske på sig. Jeg selv kunne af en eller anden grund ikke. Min datter er hans første oldebarn, og han var så stolt af hende, selvom de ikke havde noget med hinanden at gøre. Og min datter er så glad for alt vand, og især Løkken strand (det var derfra vi hældte asken ud), så hun ville ikke være bange for at hoppe i vandet. Men pga. drømmen ville jeg have at hun konstant skulle holde nogen i hånden, jeg skulle selv tage billeder.
Vi har også oplevet ting som fjernsynet har slukket af sig selv, anlæg har tændt sig og skruet op, fodtrin, døre der har åbnet sig selvom de har været låst, sten der er kastet mod en rude osv. Ting som jeg finder ubehagelige - jeg har ikke noget imod at de er her, men de skal ikke skræmme os.
Lige for tiden har vi besøg af min morfar som blev fundet død den 1. august, vi hører hans specielle hoste, kan lugte ham (vi har så også nogle arvet ting fra hans hjem, måske derfor?), jeg mærker ham ae min arm og hører hans vejrtrækning. Han må gerne være her lige så længe han vil, bare han ikke altid render rundt i underbukser og han ikke skræmmer os.
Derudover har vi jævnligt besøg af min mormor, som jeg savner hver dag, jeg var hendes første barnebarn og for hende noget helt specielt. Hun døde på min 10 års fødselsdag for 15 år siden.