Vuggedød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

Noneother

Baagøe skriver:

Forståeligt. Jeg er så heldig at have en lille bitte altan, hvor barnevognen akkurat kan gå ud Håber han snart sover lidt længere tid ad gangen

me2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Pige2009

Noneother skriver:

me2

Pøj pøj

Anmeld

21. september 2010

L-Mortil3

LouiseNielsen skriver:

Line, hvis det kunne få dig til at føle dig mere tryk så har jeg en apnø madras du må købe??

Det ville berolige meget tror jeg (specielt nat hvor man jo er inde og kigge små 10 gange) , om ikke andet så til den kommende!

Men sådan en er vel dyr?

Anmeld

21. september 2010

SoffiLine

Noneother skriver:

Ej hvor skidt... Jeg ligger tit og tager en lur på sofaen med lillefyren.  Det er den eneste måde jeg kan få ham til at sove mere end 20minutter!

TIS ALTSÅ!!

Jeg er dog ikke påvirket af noget sjovt mens vi sover lur... .

Men du er påvirket af alt muligt sjovt når i IKKE sover ?

Anmeld

21. september 2010

NatasjaL

Line&Liam skriver:

Det ville berolige meget tror jeg (specielt nat hvor man jo er inde og kigge små 10 gange) , om ikke andet så til den kommende!

Men sådan en er vel dyr?

undskyld jeg lige blander mig, men jeg købte den af hende idag til 500 .- de har dem på gul og gratis og den blå avis til nogenlunde samme pris, ny prisen er ca 1250

Anmeld

21. september 2010

LouiseNielsen

Line&Liam skriver:

Men sådan en er vel dyr?

Har desværre solgt den.... Men vi gav 1200 af den for ny...

Anmeld

21. september 2010

Noneother

SoffiLine skriver:

Men du er påvirket af alt muligt sjovt når i IKKE sover ?

Yep. hele tiden da

Anmeld

21. september 2010

SoffiLine

Noneother skriver:

Yep. hele tiden da

ansvarligt må man sige, du burde da ej have børn så

Anmeld

21. april 2011

Bejser

lauras*mor* skriver:

ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvordan du vil undgå at dit barn sover på maven når det selv kan vende sig.. for så må du godt nok være træt om dagen hvis du er vågen hele natten for at vende dit barn når det vender sig på maven..

min brors ene datter døde som sådan også af vuggedød.. nu er vuggedød faktisk at de dør uden lægerne kan finde en grund. i min brors tilfælde var det fordi hans datter døde af akut nyre og lever svigt.. noget som kun meget gamle eller drankere dør af.. moren havde ikke drukket eller andet under graviditeten.. de var endda til vaglægen om aftenen med hende men han sagde at de skulle give hende  kamille the i flasken  (hun var 4 mdr) og dryppe lidt i øjnene (de troede det var forkølelse) men om morgenen var hun død. lægen kunne selvfølgelig ikke ha gjort anderledes da det ikke lignede andet end en forkølelse..
men netop fordi hun døde af noget som spædbørn ikke "kan" dø af, blev det til at hun døde af vuggedød..

jeg var selv rigtig nervøs og selv her når min datter er 1,5 tjekker jeg hende altså stadigvæk.. men bare husk at 20 børn om året er ret lidt.. så risikoen er faktisk meget lille.. til sammenligning så blev der i 2009 faktisk født knap 63000 børn.. (kilde: danmarks statistik) så risikoen er ret minimal.. :-) det var med til at trøste mig.. men frygten vil nok altid sidde i enhver mor..

Til Natasja!

Dette er ganske vist en gammel tråd, men i håb om at komme i kontakt med dig, forsøger jeg mig ad denne vej.

Du nævner at en i din familie var ude for den uhyggelige vuggedød og lægerne fandt ud, af at det var på grund af nyre- og leversvigt.

Jeg er journalist og laver i øjeblikket research omkring en eventuel forbindelse med medicinering  af gravide - blandt andet medicin i gruppen SSRI - populært kaldet lykkepiller.

Jeg har indtil videre fundet flere tilfælde af vuggedød, der kan sættes i forbindelse med medicinering med blandt andet lykkepiller under graviditeten

Jeg vil være taknemlug om du kunne sætte mig i forbinjmdelse med den person, det drejer sig om. Hun kan selvfølgelig være helt anonymn, hvis hun ønsker det. Jeg vil blot spørge hende om hun fik medicin, mens hun var gravid.

Hun eller du kan skrive til mig på min email: bejser@gmail.com eller ringe til mig på 5343 3888

Med venlig hilsen

Helge Christensen

Anmeld

21. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Riskoen er størst det første år, havde dog en moster der døde vuggedød da hun var 20 mdr.  Nåede ikk at møde hende eller noget, men min datter født på hendes fødselsdag (synes bare det skulle med, da det er ret spøjst)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.