Vuggedød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

ZamanogDania

Min datter har sovet på maven da hun blev omkring 5 måneder. Jeg var rigtig bange i starten. tjekket hende hele tiden om hun nu trak vejret
Men altså hver gang jeg lagt hende på ryggen, så et min. efter tilbage til maven. så tænkte jeg hun kan jo selv rulle rundt. Spurgte så SP, hun sagde også så læng de kan rulle rundt, må de gerne sove på maven
Nu er hun snart 9 mrd. og kan stadig bedst lide sove på maven. Det får os lov til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

louise8723

NatasjaL skriver:

i en artikel i ude og hjemme!!

hvor der er en der er død af det.

kan det ikke også være ligegyldigt hvor jeg har læst det, tror du jeg er fyldt med løgn?

folk stiller et spørgsmål og jeg svare!!

Undskyld mig at jeg lige blander mig..

Men det var da utroligt som at du kan fare op i en spids når andre svare noget du ikke bryder dig om eller er modstridende med dine svar. :s

Herinde foretrækkes en ordentlig tone, og ja alle tager fejl engang i mellem, men det er da ikke noget at reagere sådan på

Anmeld

20. september 2010

Diana...

Line&Liam skriver:

Ja det er lidt det, og hun havde aldrig drukket eller røget hele sit liv, han sov altid på ryggen, der var altid friskt og udluftet... Men desværre, så vågnede han aldrig fra hans middagssøvn...

Det har taget hårdt på familien, men så godt som man nu kan, har alle det ok idag

Men det gør klart man tjekker sit barn hele tiden og så igen, også selvom det virker unødvendigt...

Vi fik dog at vide at de havde forsket i vuggedød dengang, og fundet ud af at noget af risikoen er gen-betinget, og de fleste vuggedødsbørn faktisk dør i maven.

Uhyggeligt at tænke på

Ja det er faktisk rigtig uhyggeligt at tænke på. 

Det bare så svært alt det for uanset hvor meget man gør så kan de ske alligevel det det samme når unge sunde mennesker pludselig dør uden grund. Det lidt skrammende at man kæmper for at gøre det bedste og mest rigtig men det kan ske alligevel. 

MEN det sker selvfølgelig ikke for jer eller os. Men jeg kan virkelig godt forstå i tjekker en ekstra gang hele tiden. 

Anmeld

20. september 2010

L-Mortil3

Diana... skriver:

Ja det er faktisk rigtig uhyggeligt at tænke på. 

Det bare så svært alt det for uanset hvor meget man gør så kan de ske alligevel det det samme når unge sunde mennesker pludselig dør uden grund. Det lidt skrammende at man kæmper for at gøre det bedste og mest rigtig men det kan ske alligevel. 

MEN det sker selvfølgelig ikke for jer eller os. Men jeg kan virkelig godt forstå i tjekker en ekstra gang hele tiden. 

Ja det er forfærdeligt, man gør alt det bedste, og sommetider er det bare ikke nok alligevel!

Men selvf. sker det ikke for nogen af os

Anmeld

20. september 2010

malenes

NatasjaL skriver:

i en artikel i ude og hjemme!!

hvor der er en der er død af det.

kan det ikke også være ligegyldigt hvor jeg har læst det, tror du jeg er fyldt med løgn?

folk stiller et spørgsmål og jeg svare!!

rolig nu

har aldrig skrevet at du var fuld af løgn

men nu er jeg 3 gang gravid og når mine de2 drenge har vendt sig om på mave i søvn har jeg ladet dem ligge da man ikke kan gå og vende dem om på ryggen hver gang de gør det

knus

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

malenes skriver:

rolig nu

har aldrig skrevet at du var fuld af løgn

men nu er jeg 3 gang gravid og når mine de2 drenge har vendt sig om på mave i søvn har jeg ladet dem ligge da man ikke kan gå og vende dem om på ryggen hver gang de gør det

knus

jeg har altså også selv to børn?

Anmeld

20. september 2010

lauras*mor*

NatasjaL skriver:

åbenbart ikke..

ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvordan du vil undgå at dit barn sover på maven når det selv kan vende sig.. for så må du godt nok være træt om dagen hvis du er vågen hele natten for at vende dit barn når det vender sig på maven..

min brors ene datter døde som sådan også af vuggedød.. nu er vuggedød faktisk at de dør uden lægerne kan finde en grund. i min brors tilfælde var det fordi hans datter døde af akut nyre og lever svigt.. noget som kun meget gamle eller drankere dør af.. moren havde ikke drukket eller andet under graviditeten.. de var endda til vaglægen om aftenen med hende men han sagde at de skulle give hende  kamille the i flasken  (hun var 4 mdr) og dryppe lidt i øjnene (de troede det var forkølelse) men om morgenen var hun død. lægen kunne selvfølgelig ikke ha gjort anderledes da det ikke lignede andet end en forkølelse..
men netop fordi hun døde af noget som spædbørn ikke "kan" dø af, blev det til at hun døde af vuggedød..

jeg var selv rigtig nervøs og selv her når min datter er 1,5 tjekker jeg hende altså stadigvæk.. men bare husk at 20 børn om året er ret lidt.. så risikoen er faktisk meget lille.. til sammenligning så blev der i 2009 faktisk født knap 63000 børn.. (kilde: danmarks statistik) så risikoen er ret minimal.. :-) det var med til at trøste mig.. men frygten vil nok altid sidde i enhver mor..

Anmeld

20. september 2010

N1

Vuggedød kan forekomme i op til 1 år..

Vuggedød forekommer oftest om vinteren

Der går ud over flere drenge end piger.

Her er nogle af grundende til at vuggedød kan forekomme:

• Sovestilling på maven
  • Blødt soveunderlag
  • Flerlingsfødsler
  • For tidlig fødsel
  • Spædbørn hvis søskende døde en vuggedød
  • Rygning under graviditeten
  • Narkotikamisbrug under graviditeten
  • Teenagermødre
  • Børnefødsler med under et års interval
  •  

Ej  Hvorfor? Det er da lige til at få ondt i hjertet af.

Nogen der ved hvorfor der er flest drenge end piger?

Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

lauras*mor* skriver:

ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvordan du vil undgå at dit barn sover på maven når det selv kan vende sig.. for så må du godt nok være træt om dagen hvis du er vågen hele natten for at vende dit barn når det vender sig på maven..

min brors ene datter døde som sådan også af vuggedød.. nu er vuggedød faktisk at de dør uden lægerne kan finde en grund. i min brors tilfælde var det fordi hans datter døde af akut nyre og lever svigt.. noget som kun meget gamle eller drankere dør af.. moren havde ikke drukket eller andet under graviditeten.. de var endda til vaglægen om aftenen med hende men han sagde at de skulle give hende  kamille the i flasken  (hun var 4 mdr) og dryppe lidt i øjnene (de troede det var forkølelse) men om morgenen var hun død. lægen kunne selvfølgelig ikke ha gjort anderledes da det ikke lignede andet end en forkølelse..
    men netop fordi hun døde af noget som spædbørn ikke "kan" dø af, blev det til at hun døde af vuggedød..

jeg var selv rigtig nervøs og selv her når min datter er 1,5 tjekker jeg hende altså stadigvæk.. men bare husk at 20 børn om året er ret lidt.. så risikoen er faktisk meget lille.. til sammenligning så blev der i 2009 faktisk født knap 63000 børn.. (kilde: danmarks statistik) så risikoen er ret minimal.. :-) det var med til at trøste mig.. men frygten vil nok altid sidde i enhver mor..

okay, ja det er da helt klart noget forfærdeligt noget, ved heller ikke hvorfor. men tænkte ikke så meget over det ved min datter, hun bliver snart to, men min søn på snart 4 måneder, kan jeg ikke lade være med at rende og tjekke hele tiden.

jeg har læst rigtig mange hvor det er sket ved deres formiddagslur, troede det skete mest om natten.

Anmeld

20. september 2010

LouiseNielsen

Line&Liam skriver:

Ja det er lidt det, og hun havde aldrig drukket eller røget hele sit liv, han sov altid på ryggen, der var altid friskt og udluftet... Men desværre, så vågnede han aldrig fra hans middagssøvn...

Det har taget hårdt på familien, men så godt som man nu kan, har alle det ok idag

Men det gør klart man tjekker sit barn hele tiden og så igen, også selvom det virker unødvendigt...

Vi fik dog at vide at de havde forsket i vuggedød dengang, og fundet ud af at noget af risikoen er gen-betinget, og de fleste vuggedødsbørn faktisk dør i maven.

Uhyggeligt at tænke på

Line, hvis det kunne få dig til at føle dig mere tryk så har jeg en apnø madras du må købe??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.