NatasjaL skriver:
åbenbart ikke..
ja jeg kunne da også godt tænke mig at vide hvordan du vil undgå at dit barn sover på maven når det selv kan vende sig.. for så må du godt nok være træt om dagen hvis du er vågen hele natten for at vende dit barn når det vender sig på maven..
min brors ene datter døde som sådan også af vuggedød.. nu er vuggedød faktisk at de dør uden lægerne kan finde en grund. i min brors tilfælde var det fordi hans datter døde af akut nyre og lever svigt.. noget som kun meget gamle eller drankere dør af.. moren havde ikke drukket eller andet under graviditeten.. de var endda til vaglægen om aftenen med hende men han sagde at de skulle give hende kamille the i flasken (hun var 4 mdr) og dryppe lidt i øjnene (de troede det var forkølelse) men om morgenen var hun død. lægen kunne selvfølgelig ikke ha gjort anderledes da det ikke lignede andet end en forkølelse..
men netop fordi hun døde af noget som spædbørn ikke "kan" dø af, blev det til at hun døde af vuggedød..
jeg var selv rigtig nervøs og selv her når min datter er 1,5 tjekker jeg hende altså stadigvæk.. men bare husk at 20 børn om året er ret lidt.. så risikoen er faktisk meget lille.. til sammenligning så blev der i 2009 faktisk født knap 63000 børn.. (kilde: danmarks statistik) så risikoen er ret minimal.. :-) det var med til at trøste mig.. men frygten vil nok altid sidde i enhver mor..
Anmeld