Vuggedød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

malenes

NatasjaL skriver:

sig hvad du vil, de skriver det vel ikke for sjov?

aldrig om jeg kunne finde på at tage chancen :s

jamen havd vilo du så gøre når den lile gør det om natten imens du sover

og hvor har du læst det henne at de ikke må sove på mave når de selv ruller sig om på maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

foto på lærred

Kopieret fra nettet:

Når ens barn er mellem fire og seks måneder, kan det efterhånden rulle fra maven og om ryggen. Så kan barnet selv bestemme, hvordan det vil sove, og forældrene behøver ikke længere at bekymre sig om sovestillingen.Selvom ryggen er at foretrække om natten, så forholder det sig lige omvendt om dagen. Når barnet er vågent, må det gerne ligge maven. Faktisk mener man, at babyer har bedst af at udforske verden, mens de ligger maven. Så får de styrket deres nakkemuskler, mens de er vågne og udhvilede.

Man kan læse mere om, hvordan man forebygger vuggedød Sundhedsstyrelsens hjemmeside www.sst.dk

Anmeld

20. september 2010

louise8723

Vuggedød kan forekomme i op til 1 år..

Vuggedød forekommer oftest om vinteren

Der går ud over flere drenge end piger.

Her er nogle af grundende til at vuggedød kan forekomme:

• Sovestilling på maven
  • Blødt soveunderlag
  • Flerlingsfødsler
  • For tidlig fødsel
  • Spædbørn hvis søskende døde en vuggedød
  • Rygning under graviditeten
  • Narkotikamisbrug under graviditeten
  • Teenagermødre
  • Børnefødsler med under et års interval
  • Anmeld

20. september 2010

NatasjaL

malenes skriver:

jamen havd vilo du så gøre når den lile gør det om natten imens du sover

og hvor har du læst det henne at de ikke må sove på mave når de selv ruller sig om på maven

i en artikel i ude og hjemme!!

hvor der er en der er død af det.

kan det ikke også være ligegyldigt hvor jeg har læst det, tror du jeg er fyldt med løgn?

folk stiller et spørgsmål og jeg svare!!

Anmeld

20. september 2010

Diana...

Anonym skriver:

Ja det vidste jeg godt, men troede godt de måtte ligge på maven når de selv kan vende sig eller rulle til ryg. 

Jo når de selv kan vende sig må de gerne sove på maven så kan man jo ikke gøre så meget mere. 

Anmeld

20. september 2010

Diana...

Line&Liam skriver:

Ja helt op til 1 år

Det er en ting jeg frygter MEGET, da min brors førstefødte døde af vuggedød...

Puha så har du det også tæt på så det kan jeg godt forstå du gør. Håber i alle er ok. 

Anmeld

20. september 2010

Laulund87

NatasjaL skriver:

kan det ikke også være ligegyldigt hvor jeg har læst det, tror du jeg er fyldt med løgn?

Lidt længere oppe står der at når barnet kan rulle, skal man ikke være bekymret Det er jo bare en venlig rettelse, man skal jo lære hele tiden ikke?

Anmeld

20. september 2010

bagger26

NatasjaL skriver:

Roooolig nu...

Når de selv kan vende sig, bestemmer de selv hvordan de vil sove... Men så længe de ikke selv kan vende sig rundt, må de ikke ligge på maven...

Anmeld

20. september 2010

Diana...

NatasjaL skriver:

sig hvad du vil, de skriver det vel ikke for sjov?

aldrig om jeg kunne finde på at tage chancen :s

Hvor står det henne for jeg har kun læst det modsatte. Så kan du jo ikke sove om natten fordi du skal tjekke HELE tiden om h*n har vendt sig. 

Anmeld

20. september 2010

L-Mortil3

Diana... skriver:

Puha så har du det også tæt på så det kan jeg godt forstå du gør. Håber i alle er ok. 

Ja det er lidt det, og hun havde aldrig drukket eller røget hele sit liv, han sov altid på ryggen, der var altid friskt og udluftet... Men desværre, så vågnede han aldrig fra hans middagssøvn...

Det har taget hårdt på familien, men så godt som man nu kan, har alle det ok idag

Men det gør klart man tjekker sit barn hele tiden og så igen, også selvom det virker unødvendigt...

Vi fik dog at vide at de havde forsket i vuggedød dengang, og fundet ud af at noget af risikoen er gen-betinget, og de fleste vuggedødsbørn faktisk dør i maven.

Uhyggeligt at tænke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.