Babyautostol og store børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

felicity

felicity skriver:

uanset hvad forskellige folk/ sp siger... så må man jo også se i øjnene at din trold ikke kan være i hendes autostol og i er nød til at ha en større,,, ellers skal man lade være med at køre bil med hende mere indtil i synes at hun er stor/gammel nok til det.. men det er jo ikke altid en mulighed

min jessie er større end de fleste 3 årige,,, og hun er kun 2 1 /2 år.  vejer næsten 16 kg og er 102 cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

LISBETH:-)

felicity skriver:

uanset hvad forskellige folk/ sp siger... så må man jo også se i øjnene at din trold ikke kan være i hendes autostol og i er nød til at ha en større,,, ellers skal man lade være med at køre bil med hende mere indtil i synes at hun er stor/gammel nok til det.. men det er jo ikke altid en mulighed

Nej, det er jo lige det. Sp siger at vi SKAL købe en ny stol i næste klasse, men en bagudvendt:-)

Vi bor i en lille landsby så kører meget i bil.

Jeg har lige vejet hende 10 kg lige ud. WOW det er sku vildt synes jeg. Hun bliver først 4 mdr d. 25.

Tak for alle dine svar.

Anmeld

19. september 2010

felicity skriver:

min jessie er større end de fleste 3 årige,,, og hun er kun 2 1 /2 år.  vejer næsten 16 kg og er 102 cm

Nøj så er hun også stor. Jeg tror også at det her bliver storesøster der arver tøj af lillesøster. Amalie er 3 år (i juli) og hun vejer 12 kg og er 98 cm

Anmeld

19. september 2010

felicity

lisbeth2910 skriver:

Nej, det er jo lige det. Sp siger at vi SKAL købe en ny stol i næste klasse, men en bagudvendt:-)

Vi bor i en lille landsby så kører meget i bil.

Jeg har lige vejet hende 10 kg lige ud. WOW det er sku vildt synes jeg. Hun bliver først 4 mdr d. 25.

Tak for alle dine svar.

jamen hvis i kan få sådan en så er det jo bare fint

Anmeld

19. september 2010

felicity

lisbeth2910 skriver:

Nøj så er hun også stor. Jeg tror også at det her bliver storesøster der arver tøj af lillesøster. Amalie er 3 år (i juli) og hun vejer 12 kg og er 98 cm

hehe ja,... det er nogle store piger vi har os

Anmeld

19. september 2010

mor_sabina

lisbeth2910 skriver:

Fandt i så en ny baby autostol hvor der var mere plads? Hvilken en? Jeg vil også helst vente, men det nytter jo ikke noget når hun ikke kan være der, og vi ikke kan lukke selen.

Jeg kan ikke huske hvilken en. Men vi havde købt en i første omgang og så lejede vi en de sidste mrd. Vi skiftede ved 6 mrd.

men det er da forsøget værd at høre ad.

Anmeld

19. september 2010

Pige2009

Jeg ved, at Recaro laver en bagudvendt stol i den næste klasse Prøv at google det... Håber I finder en løsning.

K.h. Linda

Anmeld

19. september 2010

Baagøe skriver:

Jeg ved, at Recaro laver en bagudvendt stol i den næste klasse Prøv at google det... Håber I finder en løsning.

K.h. Linda

Tak manden der er google nørd er sat på opgaven

Anmeld

19. september 2010

Joan ( Smallie )

lisbeth2910 skriver:

Elina er snart 4 mdr men vejer allerede 9+ kg og kan næsten ikke være i babyautostolen. Har en römer. Vi havde så tænkt at købe en bagudvendt i næste klasse. Men der sidder man jo meget op, og det er ikke godt for hendes lille ryg. Nu her til vinter vil jeg slet ikke kunne få hende ned i stolen, hvis hun skal have jakke eller fleecedragt på. Vi har fået sådan en pose til at putte i autostolen så de ikke behøver have overtøj på, men den fylder også så hun kun lige kan være der. Selerne er trukket helt ud og vi kan kun lige lukke den. Så om 1 måned går den bare ikke mere.

Nogen der har nogen erfarringer med hvad man gør, eller nogen gode ideer.

Jeg synes heller ikke jeg kan finde bagudvendte autostole i klassen 9-18 kg i DK - synes kun jeg kan finde dem på svenske hjemmesider?????

Det skal lige siges at vi bor lidt ud på landet, så vi bruger bilen rigtig meget, og derfor er en god autostol også nødvendigt.

Jeg har en bag udvendt stol der hedder cargo mener jeg, den går fra 0-18 kg. Vi startet også i rømer men med en stor dreng gik der ikke længe inden han ikke kunne være i den mere derfor købte vi den anden.

Jeg har den til salg nu så hvis du vil se billeder så siger du bare til. Jeg har værret mega gald for den vi købte. Der er en base i bilen og så tager du bare stolen med ud så skal man ikke stå og bøvle med selen. Den kan indstilles på 3 måder i basen en hvor de ligger helt ned en i mellem og en hvor de sidder meget op så der er mange muligheder i den.

Knægten sad i den her til han var 19 måneder. Så der er mange muligheder i den.

Joan

Anmeld

19. september 2010

wildcats

Mor til Frederic skriver:

Reglerne siger 9 kg - 9 mdr og sidde selv. Man må dog godt 'slette' én af dem. 

Loven nævner højde og kg.

Var selv i kære børn i kolding igår og handle lidt og der kom der også et par med en pige på 4 mdr og 9 kg+

Og de bad om at kigge på den næste stol.. Hvilket de blev frarrådet på det kraftigste. Da hun jo ikke kan side selv og da slet ikke er de berømte 9 mdr. 

Deres autostol var en af de smallere, så de lånte en der var bredere og stadig i samme vægt klasse.

Vi har altid stået i den omvendte med en dreng der var for lang, men ikke vejed nok. Så ved vi står med problem næste gang også, for han når aldrig op på 15 kg før den næste - så vi har kig på en 9-36 kg. Han er 2 år - 90 cm og 9,9 kg.

helt uden for tråd..  hold op hvor er der bare stor forskel på babyer/børn 4 md 9+ kg/2år 9,9 kg  men lige dejlige er de jo uanset str og vægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.