Babyautostol og store børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

LISBETH:-)

bagger26 skriver:

Langt de fleste autostole i dk 9-18 kg er fremadvendte, der er vist meget meget få bagudvendte. Men har hørt de har mange bagudvendte i sverige, om det passer ved jeg ikke, men det er vel værd at undersøge...

Ja, jeg kan finder masser bagudvendt på svenske hjemmesider men ingen i DK. Vi må vist købe en i sverige så. hmmm synes bare hun er så lille til næste str. stol

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Fisenberg skriver:

min pige er også stor i det og jeg var også i tvilv omkring auto-stole

men jeg var heldig at finde en brugt en på et loppemarked 0-18kg men ja hun sidder meget op i den og det er ikke særligt smart, men jeg har så en stokke xplory klapvogn og der høre en sæde forminsker med den er top dollar

man kan godt finde dem brugt på dba.dk har jeg set

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=300463881991

dette er en engelsk hjemme side

http://cgi.ebay.ie/Stokke-Xplory-Padded-Baby-Insert-Blue-Turquoise-/300463881991?pt=UK_Baby_BabyTravel_Pushchairs_GL&hash=item45f50aff07

jeg har brugt min til alverdens ting og ja hun er nu 8½ mån og jeg bruger den stadig

den gør at hun ligger mere ned

Se det var smart. Men tænker om det ikke gør noget ved sikkerheden når man selv "laver om på" stolen?

Tak for input det vil jeg lige undersøge nærmere - de må ha' dem i babysam så jeg kan se den i virkeligheden og evt. lige prøve med en forudvendt stol inden, jeg evt. køber en bagudvendt i Sverige

Anmeld

19. september 2010

felicity

lisbeth2910 skriver:

Elina er snart 4 mdr men vejer allerede 9+ kg og kan næsten ikke være i babyautostolen. Har en römer. Vi havde så tænkt at købe en bagudvendt i næste klasse. Men der sidder man jo meget op, og det er ikke godt for hendes lille ryg. Nu her til vinter vil jeg slet ikke kunne få hende ned i stolen, hvis hun skal have jakke eller fleecedragt på. Vi har fået sådan en pose til at putte i autostolen så de ikke behøver have overtøj på, men den fylder også så hun kun lige kan være der. Selerne er trukket helt ud og vi kan kun lige lukke den. Så om 1 måned går den bare ikke mere.

Nogen der har nogen erfarringer med hvad man gør, eller nogen gode ideer.

Jeg synes heller ikke jeg kan finde bagudvendte autostole i klassen 9-18 kg i DK - synes kun jeg kan finde dem på svenske hjemmesider?????

Det skal lige siges at vi bor lidt ud på landet, så vi bruger bilen rigtig meget, og derfor er en god autostol også nødvendigt.

da jessica var 4 mdr. vejede hun 9.1 kg og var 78 lang!!! så vi var også meget hurtigt nød til at købe større stol. og vi købte altså en almindelig auto stol fra BeSafe der hed 9 til 18 kg! den havde 3 ligge indstillinger og fungerede fint da hun ikke var nødsaget til at sidde for meget op i den.

Anmeld

19. september 2010

felicity skriver:

da jessica var 4 mdr. vejede hun 9.1 kg og var 78 lang!!! så vi var også meget hurtigt nød til at købe større stol. og vi købte altså en almindelig auto stol fra BeSafe der hed 9 til 18 kg! den havde 3 ligge indstillinger og fungerede fint da hun ikke var nødsaget til at sidde for meget op i den.

TAk det er noteret. Men jeg synes jo ikke Elina holder hovedet godt nok til at sidde forudvendt. Hvor gammel var din datter da i flyttede hende??

Ih er glad for at det ikke kun er mig der har en sumo baby.

Anmeld

19. september 2010

bagger26

lisbeth2910 skriver:

Ja, jeg kan finder masser bagudvendt på svenske hjemmesider men ingen i DK. Vi må vist købe en i sverige så. hmmm synes bare hun er så lille til næste str. stol

Min var 9 mdr da han kom i den til 9-18 kg, lidt tidligt, men han kunne heller ikke være i den lille stol mere, han var en tung dreng, så han kunne næsten ikke presses ned i den, så vi syntes det var mere sikkert at have ham i den lidt større stol...

Anmeld

19. september 2010

bagger26 skriver:

Min var 9 mdr da han kom i den til 9-18 kg, lidt tidligt, men han kunne heller ikke være i den lille stol mere, han var en tung dreng, så han kunne næsten ikke presses ned i den, så vi syntes det var mere sikkert at have ham i den lidt større stol...

Elina er kun 4 mdr. Så det er meget tidligt

Anmeld

19. september 2010

felicity

lisbeth2910 skriver:

TAk det er noteret. Men jeg synes jo ikke Elina holder hovedet godt nok til at sidde forudvendt. Hvor gammel var din datter da i flyttede hende??

Ih er glad for at det ikke kun er mig der har en sumo baby.

hehe og det går kun en vej derfra  jessica er stadig en STOR  pige af sin alder...  jamen vi flyttede hende lige inde de 4 mdr tror jeg... for hun kunne slet ikke være i stolen, hun var for bred over skuldrene... men vi lagde bare stolen halvt ned ... så hvilede hun jo hovedet,,, når den ligger ned så ligger hovedet også ned.

Anmeld

19. september 2010

felicity skriver:

hehe og det går kun en vej derfra  jessica er stadig en STOR  pige af sin alder...  jamen vi flyttede hende lige inde de 4 mdr tror jeg... for hun kunne slet ikke være i stolen, hun var for bred over skuldrene... men vi lagde bare stolen halvt ned ... så hvilede hun jo hovedet,,, når den ligger ned så ligger hovedet også ned.

Hmmm - tak for svar

Jeg må vist lidt på nettet, i babysam og snakke med min sp igen når hun kommer på onsdag. Vi kan næsten ikke lukke selen. Det er med hiv og slæb og så sidder hun så stramt at hun ikke synes det er særlig sjovt.

Åhh jeg håber hun snart går lidt i stå. Synes hun bliver alt for stor alt for hurtigt. Alle tror hun er mindst 6 måneder

Anmeld

19. september 2010

bagger26

lisbeth2910 skriver:

Elina er kun 4 mdr. Så det er meget tidligt

ja det er det godt nok..  så ville jeg også helt klart finde en bagudvendt stol i den næste størrelse...

Anmeld

19. september 2010

felicity

lisbeth2910 skriver:

Hmmm - tak for svar

Jeg må vist lidt på nettet, i babysam og snakke med min sp igen når hun kommer på onsdag. Vi kan næsten ikke lukke selen. Det er med hiv og slæb og så sidder hun så stramt at hun ikke synes det er særlig sjovt.

Åhh jeg håber hun snart går lidt i stå. Synes hun bliver alt for stor alt for hurtigt. Alle tror hun er mindst 6 måneder

uanset hvad forskellige folk/ sp siger... så må man jo også se i øjnene at din trold ikke kan være i hendes autostol og i er nød til at ha en større,,, ellers skal man lade være med at køre bil med hende mere indtil i synes at hun er stor/gammel nok til det.. men det er jo ikke altid en mulighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.