Babyautostol og store børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.178 visninger
40 svar
0 synes godt om
19. september 2010

LISBETH:-)

Elina er snart 4 mdr men vejer allerede 9+ kg og kan næsten ikke være i babyautostolen. Har en römer. Vi havde så tænkt at købe en bagudvendt i næste klasse. Men der sidder man jo meget op, og det er ikke godt for hendes lille ryg. Nu her til vinter vil jeg slet ikke kunne få hende ned i stolen, hvis hun skal have jakke eller fleecedragt på. Vi har fået sådan en pose til at putte i autostolen så de ikke behøver have overtøj på, men den fylder også så hun kun lige kan være der. Selerne er trukket helt ud og vi kan kun lige lukke den. Så om 1 måned går den bare ikke mere.

Nogen der har nogen erfarringer med hvad man gør, eller nogen gode ideer.

Jeg synes heller ikke jeg kan finde bagudvendte autostole i klassen 9-18 kg i DK - synes kun jeg kan finde dem på svenske hjemmesider?????

Det skal lige siges at vi bor lidt ud på landet, så vi bruger bilen rigtig meget, og derfor er en god autostol også nødvendigt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Corn

De fleste 9-18 kg kan vel bruges bagudvendt.. og lagt helt ned, så er det den løsning jeg kender. Men hun har helt klart bedst af at sidde i den mindste stol, pga ryggen. S

Anmeld

19. september 2010

Corn

De fleste 9-18 kg kan vel bruges bagudvendt.. og lagt helt ned, så er det den løsning jeg kender. Men hun har helt klart bedst af at sidde i den mindste stol, pga ryggen.

Men nemt er det da ikke.

Anmeld

19. september 2010

Macaab skriver:

De fleste 9-18 kg kan vel bruges bagudvendt.. og lagt helt ned, så er det den løsning jeg kender. Men hun har helt klart bedst af at sidde i den mindste stol, pga ryggen. S

Den Römer king vi har i næste klasse må kun være forudvendt, står der i brugsforvirringen. Det troede jeg da de fleste i den klasse kun måtte. Hvordan spænder man den fast, hvis den skal vende mod kørerretningen?

Ja, selvfølgelig er det bedst med babyautostolen men det nytter bare ikke noget når vi snart ikke kan lukke den.

Anmeld

19. september 2010

mor_sabina

Jeg havde også en rigtig stor dreng, vi gik en tur i babysam og snakkede med dem og fandt en stol som han bedre kunne være i. De er ikke stærke nok i nakke og ryg til at holde sig oppe selv og derfor er det vigtigt de ligger ned som i babyautostolen.
Men vi endte altså med at vente til 9 mrd med at skifte til næste trin alligevel.

Anmeld

19. september 2010

mor_sabina skriver:

Jeg havde også en rigtig stor dreng, vi gik en tur i babysam og snakkede med dem og fandt en stol som han bedre kunne være i. De er ikke stærke nok i nakke og ryg til at holde sig oppe selv og derfor er det vigtigt de ligger ned som i babyautostolen.
Men vi endte altså med at vente til 9 mrd med at skifte til næste trin alligevel.

Fandt i så en ny baby autostol hvor der var mere plads? Hvilken en? Jeg vil også helst vente, men det nytter jo ikke noget når hun ikke kan være der, og vi ikke kan lukke selen.

Anmeld

19. september 2010

Mor til Frederic og Freya

lisbeth2910 skriver:

Elina er snart 4 mdr men vejer allerede 9+ kg og kan næsten ikke være i babyautostolen. Har en römer. Vi havde så tænkt at købe en bagudvendt i næste klasse. Men der sidder man jo meget op, og det er ikke godt for hendes lille ryg. Nu her til vinter vil jeg slet ikke kunne få hende ned i stolen, hvis hun skal have jakke eller fleecedragt på. Vi har fået sådan en pose til at putte i autostolen så de ikke behøver have overtøj på, men den fylder også så hun kun lige kan være der. Selerne er trukket helt ud og vi kan kun lige lukke den. Så om 1 måned går den bare ikke mere.

Jeg synes heller ikke jeg kan finde bagudvendte autostole i klassen 9-18 kg i DK - synes kun jeg kan finde dem på svenske hjemmesider?????

Det skal lige siges at vi bor lidt ud på landet, så vi bruger bilen rigtig meget, og derfor er en god autostol også nødvendigt.

Reglerne siger 9 kg - 9 mdr og sidde selv. Man må dog godt 'slette' én af dem. 

Loven nævner højde og kg.

Var selv i kære børn i kolding igår og handle lidt og der kom der også et par med en pige på 4 mdr og 9 kg+

Og de bad om at kigge på den næste stol.. Hvilket de blev frarrådet på det kraftigste. Da hun jo ikke kan side selv og da slet ikke er de berømte 9 mdr. 

Deres autostol var en af de smallere, så de lånte en der var bredere og stadig i samme vægt klasse.

Vi har altid stået i den omvendte med en dreng der var for lang, men ikke vejed nok. Så ved vi står med problem næste gang også, for han når aldrig op på 15 kg før den næste - så vi har kig på en 9-36 kg. Han er 2 år - 90 cm og 9,9 kg.

Anmeld

19. september 2010

bagger26

lisbeth2910 skriver:

Fandt i så en ny baby autostol hvor der var mere plads? Hvilken en? Jeg vil også helst vente, men det nytter jo ikke noget når hun ikke kan være der, og vi ikke kan lukke selen.

Langt de fleste autostole i dk 9-18 kg er fremadvendte, der er vist meget meget få bagudvendte. Men har hørt de har mange bagudvendte i sverige, om det passer ved jeg ikke, men det er vel værd at undersøge...

Anmeld

19. september 2010

millesofie

lisbeth2910 skriver:

min pige er også stor i det og jeg var også i tvilv omkring auto-stole

men jeg var heldig at finde en brugt en på et loppemarked 0-18kg men ja hun sidder meget op i den og det er ikke særligt smart, men jeg har så en stokke xplory klapvogn og der høre en sæde forminsker med den er top dollar

man kan godt finde dem brugt på dba.dk har jeg set

http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=300463881991

dette er en engelsk hjemme side

http://cgi.ebay.ie/Stokke-Xplory-Padded-Baby-Insert-Blue-Turquoise-/300463881991?pt=UK_Baby_BabyTravel_Pushchairs_GL&hash=item45f50aff07

jeg har brugt min til alverdens ting og ja hun er nu 8½ mån og jeg bruger den stadig

den gør at hun ligger mere ned

Anmeld

19. september 2010

Reglerne siger 9 kg - 9 mdr og sidde selv. Man må dog godt 'slette' én af dem. 

Loven nævner højde og kg.

Var selv i kære børn i kolding igår og handle lidt og der kom der også et par med en pige på 4 mdr og 9 kg+

Og de bad om at kigge på den næste stol.. Hvilket de blev frarrådet på det kraftigste. Da hun jo ikke kan side selv og da slet ikke er de berømte 9 mdr. 

Deres autostol var en af de smallere, så de lånte en der var bredere og stadig i samme vægt klasse.

Vi har altid stået i den omvendte med en dreng der var for lang, men ikke vejed nok. Så ved vi står med problem næste gang også, for han når aldrig op på 15 kg før den næste - så vi har kig på en 9-36 kg. Han er 2 år - 90 cm og 9,9 kg.

Jeg ville aldrig sætte hende i den næste der er forudvendt. Derfor har vi også kigget på en der er bagudvendt da det er det sp råder til. Men synes jo bare de sidder meget lige op og ned.

Hi hi ja hvor utroligt den end lyder så har vi også samme problem med Amalie min store pige på 3 år. Hun vejer nemlig kun 12 kg men er alt for lang til 9-18 kg autostolen så vi har også anskaffet en recardo 9-36 kg. Men guuuud hvor jeg hadder den, synes slet ikke hun sidder ordentligt i den. Men der er jo ikke andet og gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.