Jeg fødte på Aalborg sygehus nord i 2006, og der blev jeg spurgt om jeg ville hjem med det samme, eller om jeg ville blive. Dengang var det op til en selv, men hvis alt var som det skulle være, så måtte man være der i max 2 døgn - vi blev der i 1 døgn. Jeg ville også gerne hurtigt hjem, men valgte at blive det døgn, for at føle mig tryg og sikker med at tage hjem med min lille nyfødte! Der var dog INGEN hjælp overhovedet fra jordemødrene og sygeplejerskerne, jeg skulle selv finde bind, tøj, sengetøj osv. da jeg havde overblødt sengen, jeg skulle selv skifte det, jeg skulle selv lave sukkervand til min datter, selv hente mad osv. - heldigvis var min mand der også (meget sjældent at de må overnatte der også).
Men på barselsgang B, (for dem som har komplikationer, sprækket og syet, der skal være mere opsyn med osv.) der bliver der nærmest puslet og nusset om en, og der er pasning af babyerne om natten så mødrene kan sove 
Nu kommer man dog på barselshotellet, men hvordan det foregår, det ved jeg ikke.
Anmeld