Når man nu har født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

Ox.

Jeg blev 2 dage efter og så følte jeg at der var styr på tingene - men måtte gerne være taget hjem tidligere, eller blive længere for den sags skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Mira0911

Dorthe1986 skriver:

Og man er førstegangsfødende, hvor lang tid behøver man så at være på sygehuset og MÅ man overhovedet være på sygehuset? ALtså under forudsætning af, at alt er som det skal være

Jeg tænker bare, at jeg er en af dem, der så gerne vil hurtigt hjem, men det kan selvfølgelig være, jeg ændrer mening

Ved godt, jeg er lidt tidligt ude, men har bare gået og tænkt lidt over det

Der trådte nogen nye regler i kræft 1. Januar 2009 mener jeg...

Førstegangsfødende må være på sygehuset i 2 dage og sendes derefter hjem - MEDMINDRE andet er aftalt..

fleregangsfødende bliver sendt hjem efter 4 timer tror jeg det er...

Anmeld

19. september 2010

Dorthe1986

Tak for jeres svar alle sammen

Der er selvfølgelig også et stykke tid til endnu, inden jeg skal føde Men det er bare rart at vide lidt om hvordan og hvorledes Men synes 2 dage lyder fint - især hvis man alligevel ikke må blive længere nu

Anmeld

19. september 2010

LotteGabriella

På Thy-Mors Sygehus måtte man være i 5 dage efter fødslen sammen med faderen, på familieværelse (hvis de ikke alle var optaget). jeg valgte på 2. dagen at sige at jeg ville hjem om morgenen på 3. dagen, da jeg simpelthen synes at det var for kedeligt men det er meget forskelligt....jeg ved at flere steder på Sjælland bliver man smidt hjem samme dag eller dagen efter!!

Anmeld

19. september 2010

wildcats

selv om nogle snakker om nye regler tror jeg altså stadig at det veksler fra hospital til hospital, jeg kom ind på sygehuset fredag og blev sat igang, fødte lørdag morgen, og tog først hjem torsdag da amningen var godt igang, skal lige nævnes at jeg er 1. gangs fødende og alene med barnet og det var i marts/april '09

Anmeld

19. september 2010

2babygirls

Dorthe1986 skriver:

Og man er førstegangsfødende, hvor lang tid behøver man så at være på sygehuset og MÅ man overhovedet være på sygehuset? ALtså under forudsætning af, at alt er som det skal være

Jeg tænker bare, at jeg er en af dem, der så gerne vil hurtigt hjem, men det kan selvfølgelig være, jeg ændrer mening

Jeg skal føde på Skejby sygehus, og der har man også ret til 2 overnatninger. Men føder du sent aften, og kommer på patienthotellet efter midnat, tæller det som 1. overnatning..

Anmeld

19. september 2010

Dorthe1986

LotteGabriella skriver:

På Thy-Mors Sygehus måtte man være i 5 dage efter fødslen sammen med faderen, på familieværelse (hvis de ikke alle var optaget). jeg valgte på 2. dagen at sige at jeg ville hjem om morgenen på 3. dagen, da jeg simpelthen synes at det var for kedeligt men det er meget forskelligt....jeg ved at flere steder på Sjælland bliver man smidt hjem samme dag eller dagen efter!!

Det var rigtig dejligt at høre, da det bliver Thy-Mors sygehus jeg skal føde på Jeg ved godt der er mange fordele ved at blive, men kunne forestille mig at man også gerne vil hjem sådan rimelig hurtigt

Anmeld

19. september 2010

Frk. Himmelblå

misslea skriver:

Hejsa...

Jeg skal føde på Hvidovre Hospital, og der har man, som førstegangsfødende, krav på at blive der 2 overnatniger efter fødslen!!

Om Man vælger at tage imod tilbudet er jo op til én selv, men jeg kan mærke med mig selv, at jeg føler en vis tryghed i, at der er professionelt personale, man kan kontakte, hvis der er noget, man er i tvivl om....!!

Jeg har ikke hørt om, at man som førstegnagsfødende bliver sendt hjem efter et par timer mod ens vilje... sådan er det i hvert fald ikke her, hvor vi bor!!

Mange hilsner fra Lea - som det snart bliver meget aktuelt for = termin om 2 uger....

Ja, men du får ik lov at blive to dage på sygehuset. 

Det er i stedet på "patienthotel" i fbm. sygehuset. Her er forskellen nok primært, at du selv skal tilkalde/bede om hjælp. Og at du kun får hjælp, hvis du har noget konkret at spørge om. Så man har altså ikke den der gammeldags generelle omsorg længere, hvor sygeplejersken kommer og spørger, om alt er, som det skal være, og om amningen kører... DESVÆRRE. Men patienthoteller er vel bedre end ingenting.

Jeg prøvede dog Hvidovres lige da det var blevet oprettet, og da var det slet ikke klar. Der gik stadig folk og malede (totalt uforeneligt med nyfødte i min optik!), og nogen var i gang med at indrette "vores" værelse, mens vi var der. Det var enormt forstyrrende, og vi endte med at "flygte" få timer efter, vi var kommet derover. Det synes jeg var hårdt som førstegangsfødende... Men det må da være blevet bedre nu!

Anmeld

19. september 2010

oo

man skal også huske på, at man skal ind på hospitalet på barnets 2. eller 3. levedøgn og have lavet en masse tests, så nogle gange kan det være handy "bare" at blive til det er overstået.

Vi skal føde hjemme, og skal så ind på Svendborg Sygehus der to døgn efter og have lavet tests og blodprøver osv på babyen - det føles lidt besværligt, men vi ville ikke undvære de tests i hvert fald

Anmeld

19. september 2010

NatasjaL

Dorthe1986 skriver:

vi skulle være der fra mandag til torsdag, alle første gangs fødende skal blive der. anden gang kørte vi hjem efter 4 timer, det var jeg SÅ glad for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.