Når man nu har født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
35 svar
0 synes godt om
18. september 2010

Dorthe1986

Og man er førstegangsfødende, hvor lang tid behøver man så at være på sygehuset og MÅ man overhovedet være på sygehuset? ALtså under forudsætning af, at alt er som det skal være

Jeg tænker bare, at jeg er en af dem, der så gerne vil hurtigt hjem, men det kan selvfølgelig være, jeg ændrer mening

Ved godt, jeg er lidt tidligt ude, men har bare gået og tænkt lidt over det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Valle81

Dorthe1986 skriver:

Og man er førstegangsfødende, hvor lang tid behøver man så at være på sygehuset og MÅ man overhovedet være på sygehuset? ALtså under forudsætning af, at alt er som det skal være

Jeg tænker bare, at jeg er en af dem, der så gerne vil hurtigt hjem, men det kan selvfølgelig være, jeg ændrer mening

Hejsa:0)

Det er vist meget forskelligt fra sygehus til sygehus - men jeg vil faktisk stærkt anbefale at blive. Nyd at blive nuset og puslet om og du ikke skal ordne noget husligt i nogle dage.

Dernæst hvis du ønsker at amme så er det rart at være et sted hvor der er hjælp 24/7 for det er ikke bare lige noget man lige gør:0)

Med min første fødte var jeg der i 5 dage og det var så fedt - jeg lå ved siden af den sødeste pige og vi havde 5 hyggelige dage sammen - græd i kor da mælken løb til og sad i vores gyngestole og aammede natten lang:0)

Jeg synes det var super og det hele værd:0)

Men det er jo bare min erfaring.

Her anden gang var vi hjemme 4  timer eftert Anton var kommet til verdene - I loved it - men 2. gang er man jo et barn klogere og erfaringer ringere:0)

Anmeld

18. september 2010

SussieThyssen

I dag bliver man vist nærmest sparket hjem uden diskussion, hvis der ikke ellers er tilstødt noget særligt, og så kan mor og barn iøvrigt sejle deres egen sø 
Sådan er det de fleste steder her på Fyn.

Utroligt at det efterhånden skal foregå sådan..1000 tak regering
Mener da bestemt at man skal have lov til at blive lidt, så man kan hvile ud og finde sig til rette.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du kan da bare føde hjemme så?

Anmeld

18. september 2010

lucas<3

jeg var på syge huset i 3 dage. men det var os fordi de skulle høje med mig fordi jeg sprækket. og så kom vi over på patienthospitale 1 dag.

men de sagde jeg skulle over på patienhospitalet efter jeg havde født, men det lavede de om.

Anmeld

18. september 2010

DK

Altså, man må altid uanset hvad tage hjem hvornår man vil (medmindre man er spærret inde på P, he he)

Jeg fødte kl. 16 og tog hjem næste formiddag. Det var rigelig tid for mig på sygehuset!!

Du må gerne som førstegangs mor føde ambulant, dvs. tage hjem et par timer efter fødslen!! Det er helt okay! Naturligvis kan de anbefale at du bliver der længere, hvis der er nogle komplikationer, og så er det da nok bedst at lytte til deres råd. Men uanset hvad, så bestemmer du altså selv hvor længe du vil være der og om du overhovedet vil derinde!!

Knus Ditte, hjemmeføder, da jeg heller ikke har lyst til at komme ind på sygehyset!

Anmeld

18. september 2010

klmf

Jeg havde det sådan, at vi skulle bare hjem så hurtigt som muligt. Så fødte jeg... Og SÅ skulle der læres noget om amning! For dælen, hvor var det svært at lære at lægge ham til!! Så vi kunne ikke have været kommet hjem før (han er født fredag aften, vi tog hjem mandag over middag) - og var stadig meget usikre da vi kom hjem, så kunne godt lige have brugt lidt hjemme-hjælp-til-at-lægge-til

Anmeld

18. september 2010

Millesmammi

du bliver ''sparket'' ud 2-4 timer efter, hvis alt er som det skal være

Anmeld

18. september 2010

Lullaby

Dorthe1986 skriver:

Min. 3 timer efter men hvis alt så er vel kan du bare smutte

Anmeld

18. september 2010

misslea

Dorthe1986 skriver:

Hejsa...

Jeg skal føde på Hvidovre Hospital, og der har man, som førstegangsfødende, krav på at blive der 2 overnatniger efter fødslen!!

Om Man vælger at tage imod tilbudet er jo op til én selv, men jeg kan mærke med mig selv, at jeg føler en vis tryghed i, at der er professionelt personale, man kan kontakte, hvis der er noget, man er i tvivl om....!!

Jeg har ikke hørt om, at man som førstegnagsfødende bliver sendt hjem efter et par timer mod ens vilje... sådan er det i hvert fald ikke her, hvor vi bor!!

Mange hilsner fra Lea - som det snart bliver meget aktuelt for = termin om 2 uger....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.