patella skriver:
Du må endelig ikke ta det personligt - jeg ved godt du har sat det derind i den aller bedste mening. Det betvivler jeg ikke ét sekund!
Det er bare netop de ord dér, de støder mig tit. Man hører ofte om nogle der f.eks. har mistet et elsket barn, gå til præsten for at få trøst. Præstens eneste trøst til dem er, at Gud manglede en engel, derfor har han taget deres barn. Jeg mener bare, det da en ringe trøst og folk går ofte derfra mere nedslåede end før de kom. I stedet burde præsten pege på Bibelens løfter (det må jo være dem der er grundlaget for hans tro). Bibelen lover så meget positivt for fremtiden, inkl. dem der har mistet nogen i døden. Det er jo den slags håb folk i den ulykkelige situation har brug for. Den slags håb der skal holde folk oppe... Og den slags håb de i virkeligheden søger. Men de får bare at vide at Gud er ond og egoistisk (hvis man tænker det godt i gennem, så er det da en egoistisk Gud, der tager børn fra deres forældre der elsker dem så højt, eller tager mor eller far fra børn der har så stort behov for dem, bare fordi han mener HAN skal bruge dem... )
Husk igen, det er ingen personlig anklage 
Smiler.. Kunne da også godt lige have sat en smiley, for tog det slet ikke personligt, og kan et eller andet sted godt følge dig. 
Men ja, nu er jeg som sagt ikke kristen, men tænker at det er svært for en præst måske at sige så meget andet, da der jo ikke står noget i biblen om hvorfor at den der er gået bort går bort. Der står kun om paradis og engle.
Men hvad kan man bruge det til, når man lige har mistet? Der giver jeg dig ret. Men igen, forstår jo heller ikke kristendommen. Den giver bare ikke nok mening for mig.
Og ja, det er ikke retfærdigt at vores elskede bliver taget fra os, uanset hvilket forhold vi har til den pågældende, og jeg kan godt forstå du ser gud som egoistisk fremstillet, for har han da ikke taget nok? og hvorfor tage dem der er så meget brug for?
Derfor styrkes min tro også, når man snakker om døden, for der er det på forhånd bestemt hvornår vi skal herfra, og grunden til man kommer herfra er at man er færdig med det man skulle lære. Det er for den enkeltes sjæl skyld, at denne må videre..