hvad gør du for din mand?? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

CamiRon

Herhjemme står vi stort set altid op sammen, sådan at vi kan nå at spise morgenmad sammen og lige sidde og hygge med en kop kaffe inden dagen begynder. Nogle gange vågner vores datter også og andre gange står hun først op når hun bliver vækket, men også altid sådan at hun kan nå at sige farvel til sin far inden han kører på job. Aftensmaden hjælpes vi også med, så vidt det er muligt, men de praktiske/huslige ting er nok mest mig.

Madpakken smører jeg ikke til ham. Han vil rigtig gerne at jeg gør det, men det er simpelthen det værste jeg ved, så det får han selv lov til!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

patella

Rosa skriver:

Jeg står primært for vasketøjet og indkøb. Rengøring har vi haft hjælp til men nu hvor vi ikke har det længere deles vi - dvs... ja okay - vi gør ikke rent udover køkken/badeværelse lige pt. Køkkenet/madlavning deles vi om, men det er nok mest Niklas der laver mad... Derudover sørger jeg for at holde styr på alt det sociale - fødselsdage, arrangementer, gaver/blomster m.m. så han bare skal dukke op Til gengæld er han og han alene ansvarlig for alt hvad der hedder teknik i vores hjem - tv, internet, de elektriske tandbørster - ALT! Jeg GIDER ikke og det interesserer mig ikke - det skal bare virke!!!

Nu hvor jeg læser det sidste stykke igennem igen lyder det lidt som et ægtepar fra 50'erne 

Hehe præcis sådan har jeg det også - og VE ham om det ikke virker 

Anmeld

17. september 2010

Pige2009

Intet, for jeg har ingen

Anmeld

17. september 2010

SussieThyssen

LOL hvor er det hyggeligt at høre om

Skal indrømme, at jeg har en bundforkælet mand, hvad mange ting angår, og vi har en lidt sær arbejdsfordeling, men det skyldes at vi har hver vores fysiske skavanker, som vi går og slås med, og dette skal jo så gerne gå op i en højere enhed, samt hvad vi hver især er gode til.

Jeg har jo min bækkenskade, der gør at jeg ikke er særligt omkringfarende, snare tværtimod, men jeg tager tingene en bid af gangen og i mit eget tempo, især fordi jeg også har meget let ved at få stress.
Min mand derimod har en kronisk fysisk relateret depression, der gør at hans overskud er meget lille til noget som helst, men vi har igennem årene indarbejdet en rytme, som passer os rigtigt godt i dagliglivet.

Om morgenen står min søde mand og jeg op stille og roligt, og mens mit bækken langsomt vågner, hvilket foregår ved at jeg laver nogle øvelser som skal vække skroget til live, og også venter på at eventuelt smertestillende skal virke, laver han morgenmad og kaffe, og dækker morgenbord inde i stuen. Så vækker jeg sønneke, og vi sætter os hyggeligt ned sammen alle tre og spiser morgenmad, mens vi småsnakker og lytter til morgenradioen, snakker om dagen der skal komme, og hvilke planer, der er på tapetet. Når vi har hygget en halv times tid, går sønneke på badeværelset og jeg smørrer madpakke til ham.
Så kører min mand ham i skole og jeg rydder af efter morgenmaden. Hos mange er omdrejningspunktet aftensmaden, men hos os er det morgenmaden, og det har vi det utroligt godt med.

Lige pt er min mand arbejdsløs og det er jeg i realiteten også, så vi har ekstra meget hjemmetid.
Nå, vasketøj og madlavning står jeg generelt for, men det er min mand, der bærer til og fra. Det er også ofte ham der handler, og så hjælpes vi ad med rengøringen og opvasken. Det er ham, der klarer de tunge løft og klarer fx støvsugningen, hvor jeg er den der støver af og sådan.
Niels er den der klarer alle de elektroniske ting, og ligesom andre herinde, gider jeg heller ikke have problemer med dem....de SKAL bare virke LOL Det er også ham, der ordner alt det økonomiske, for når nu man er gift med en bogholder, så skal man da også benytte sig af det.
Derimod er det mig, der ordner bilen. LOL
Ikke med rengøring og den slags...det klarer sønneke, men det er mig, der skifter olie, tændrør og den slags.
Det kommer sig af, at jeg har kørt rally i gamle dage og er faktisk lidt af en bilfreak, så jeg ved udemærket hvordan sådan en er sat sammen

Det er naturligvis også Niels, der efter bedste evne klare handy man tingene herhjemme, men faktisk var det nok tit bedre jeg selv gjorde den slags, for han har altså mindst 8 tommelfingre, og ting har det med at falde ned igen, når de er sat op

Vedr. haven, så laver Niels de ting jeg beder ham om og Nickolai hjælper til, og så pusler jeg lidt med at brænde ukrudt og plante blomster, men ellers er ingen af os de store havemennesker, vi kan bare godt lige at have en have at være i.

Aftensmaden står jeg for det meste af tiden, men Niels laver nu også mad engang imellem, og det gør Nickolai også. Min store dreng elsker nemlig at lave mad, så det synes jeg jo er dejligt.
Jeg synes at vi har det skønt i vores dagligliv, og er en velfungerende enhed.
Jeg drømmer ikke om morgenmad på sengen, jeg hader krummer i den, men vi forkæler hinanden på mange områder..og...så får jeg meget tit blomster af ham, og det elsker jeg bare.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. september 2010

Ansemusen

Her laver jeg nærmest altid mad. Men det er fordi jeg er bedst til det og godt kan lide det. Tilgengæld vasker han mest op. Men alt det andet huslige deles vi om

Når jeg skal gøre noget godt for ham, laver jeg lækker middag eller bager kager osv. Eller køber en overraskelse til ham og sådan. Men lige pt er der langt imellem fra vores begges side. Thias fylder det meste af tiden lige nu. Men imorgen skal vi da i biffen om dagen HELT alene mens Moster Lone passer Thias i 3,5 time. Mere kan jeg ikke holde til lige nu.. hihi

Anmeld

17. september 2010

Dorthe1986

Jamen jeg er faktisk rigtig heldig med min kæreste Han er ufattelig huslig anlagt og det sker faktisk tit at han får gjort flere ting end mig . Han tager tit opvasken og rydder altid ud efter maden og lægger med glæde tøj sammen osv. Han er bare super til at hjælpe i hjemmet, hvilket jeg er så taknemmelig for, nu når vi skal have en lille .

Dog laver jeg stort set altid mad, da det er meget få retter han kan lave Jeg står også nogen gange op for at lave morgenmad til ham inden han skal på arbejde. Han er ikke så god til at få spist om morgenen . Og så har jeg valgt at være den, der vasker tøj - fordi jeg ikke stoler på hvad angår farvesortering . Desuden er jeg ikke helt enig med hans måde at hænge tøj til tørre på  - lidt skørt

Anmeld

17. september 2010

AnneBJ

Hos os laver jeg stort set altid mad, jeg smører hans madpakke, skriver indkøbsseddel og handler. Jeg vasker tøj, hænger det op, lægger det sammen og ind på hans seng.
Jeg rydder op, tømmer opvasker og gør rent UNDTAGEN badeværelse. HVIS jeg beder ham, om at ordne vasketøj, eller de andre ting, gør han det, men aldrig af sig selv.

To gange om året, når jeg har haft "ryk-om-på-alle-møbler-i-lejligheden-"flip, er han ekstremt flittig med boremaskinen og hænger ALT op den første dag han har mulighed for det.

Elektronik, IT osv. styrer jeg, da jeg har mest forstand på det. Altan (blomsterkasser, oprydning mv.) styrer jeg også, med mindre der er tunge løft...

Hm - når jeg læser det jeg har skrevet, kan jeg godt forstå den stakkels mand har følt sig overbebyrdet de sidste par måneder hvor jeg har ligget med kvalme! Der var jo ikke nogen der BAD ham om at vaske tøj osv., så lige pludselig eksploderede kurvene, køleskabet var tomt, og menuen stod på rugbrød IMMER!

/Anne, som nu vil glæde sig over, alle de ting hendes kæreste gør for hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.