hvad gør du for din mand?? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

patella skriver:

Det har du så ret i!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg står primært for vasketøjet og indkøb. Rengøring har vi haft hjælp til men nu hvor vi ikke har det længere deles vi - dvs... ja okay - vi gør ikke rent udover køkken/badeværelse lige pt. Køkkenet/madlavning deles vi om, men det er nok mest Niklas der laver mad... Derudover sørger jeg for at holde styr på alt det sociale - fødselsdage, arrangementer, gaver/blomster m.m. så han bare skal dukke op Til gengæld er han og han alene ansvarlig for alt hvad der hedder teknik i vores hjem - tv, internet, de elektriske tandbørster - ALT! Jeg GIDER ikke og det interesserer mig ikke - det skal bare virke!!!

Nu hvor jeg læser det sidste stykke igennem igen lyder det lidt som et ægtepar fra 50'erne 

Anmeld

17. september 2010

K&S

mariaogmarcus skriver:

Bare ren nysgerrighed...

herhjemme for manden serveret morgenmad ( inkl æg, frugt mv.), vasket sit tøj+ lagt sammen, smurt madpk, og intet husligt andet end det jeg ber om jeg ikke kan nå/ gider...

hvad gør i for de forkælede mænd ???

Ih, jeg tror min mand ville ELSKE at bo hos dig herhjemme synes han nemlig, at han er MEGET overbebyrdet, selvom jeg vasker tøj + lægger sammen, rydder op hver dag, tørrer støv af og støvsuger, når der er behov for det...! Jeg tror bare mænd (i hvert fald min mand) har et andet syn på at knokle og lave huslige ting, for hvis manden herhjemme har været igang i en times tid, så føler han, at han har knoklet HELE dagen 

Han laver selv madpakke de enkelte dage på en måned, hvor han ikke køber mad på skolen - men jeg har af princip aldrig ville smøre hans madpakke...! Morgenmad i weekenden er vi som regel fælles om - før vi fik Anton kunne jeg godt stille det hele frem, varme boller og lave kaffe inden jeg vækkede ham, men lige nu har jeg bare brug for al den søvn, jeg kan få

Men men men, manden laver ALTID mad, så det er FANTASTISK, for det gider jeg ikke bruge tid på, det interesserer mig slet ikke, men jeg rydder til gengæld for det meste ud efter aftensmaden  men han tømmer også for det meste opvaskeren og ordner badeværelse + toilet, det har jeg aldrig gidet...!

Han kan også godt være med til det huslige, men så skal jeg bede ham om det - og så gør han det også, jeg kan bare ikke forvente, at det bliver lige nu, hvor jeg synes det skal gøres...!

Katja

Anmeld

17. september 2010

K&S

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er studerende, så derfor kan jeg bedre nå indkøb osv. Og det har jeg det ok med, så længe han også bare gør det ind imellem. Men jeg kommer trods alt noget tidligere hjem. Plus at han også har travlt med sit eget firma når han så er hjemme - Han arbejder meget.

For mig er det vigtigste, at tingene fungerer herhjemme, så er det ligemeget hvem der ordner hvad synes jeg.

Men ja, en nogenlunde lige fordeling, alt efter hvordan ens dage ser ud.

Anmeld

17. september 2010

Guldet

.. Her for manden en frisk smurt madpakke med hverdag. Står endda op lidt i syv, for at smørre det, så han kan få en Frisk madpakke med på arb. til 7.15.

Hmm har lovet at smørre den restene af livet, hvis jeg måtte få et wii board.. haha.. hmm og bruger aldrig wiien mere..

Men en aftale er jo en aftale..

Anmeld

17. september 2010

Mira0911

Jeg gør alt, undtagen madpakken... Den må han selv lave i stedet for at brokke sig over det ene eller andet der er med i den... ;)

Anmeld

17. september 2010

Isabella_mor

hehe jeg gør SLET SLET ikke daglige ting for min kæreste..

men jeg vasker da vores tøj og lægger det da også sammen. men han vasker det nu også.. vi fordeler, uden at vi måske helt selv er klarover det, arbejdet hjemme ligeligt imellem os.han tager lige og ordner badeværelset (gør det rent) sammenhængende med at han lige har været eller er på vej i bad. så er det gjort og to fluer med et smæk.

jeg får rengøringsflip nogengange og så får køkkenet en tur over det hele.

det er for det meste mig der laver mad. men jeg kan nu også godt lide det. kan kan lave nogle enkelte retter men klart flere end før vi mødte hinanden. der levede han af frysepizza og kyletter

men jeg kan også be ham om at lave mad osv... tror det er derfor vi bare har det såskide godt sammen.. 

Anmeld

17. september 2010

CA

Hold da op der er nogle mænd derude der har det godt! Jeg må indrømme at jeg går ind for at dele opgaverne. Selvfølgelig tager vi over når den anden har travlt eller er kørt sur i det, men som hovedregel er det delt op.

Jeg vakser tøj, hænger op, lægger sammen og på plads. (Han huske ALTID at sortere det i vores sorteringsystem, så det er nemt bare at smide en kasse ind i maskinen)

Jeg rydder op og gør rent, men han støvssuger indimellem.

Jeg laver maden, fordi jeg gerne vil spise tidligt og så kan han ikke nå at lave det pga. arbejdet. Men vi laver madplenen sammen, da jeg blev træt af altid selv at skulle finde på.

Han laver kaffen og i weekenderne er det os begge der laver morgenmaden. Ha får det dog ikke på sengen, da han kan være ret muggen om morgenen og helst ikke vil snakke de første minutter

Mad får han på arbejdet, men ellers ved jeg faktisk ikke hvem af os der ville smøre madpakken hvis det var.

Jeg står for at lave indkøbsseddel, men vi handler ind sammen.

Han slår græs og reparerer ALT hvad der er gået i stykker!

Han hænger ALLE lamper, billeder, hylder osv. op.

Vi kunne begge godt tage den andens opgaver uden de store probemer(indrømmet: Jeg ville nok ikke lige kunne klare alt hans værktøj), men det er den her opdeling vi har det bedst med. Og jeg tror det er rigtig godt at være fælles om tingene. En mand der bliver vartet op kommer nemt til at føle sig som gæst i eget hjem, mens man selv bliver mere og mere slidt op og kommer til at føle sig som en der altid er på arbejde i eget hjem. Det er vigtigt at man tager et fælles ansvar - specielt når der er en baby på vej og det også gerne skulle være noget vi var fælles om

Ikke alle hjem er ens - det vigtigste er at man får det til at fungere på en god måde hjemme hos sig selv

Anmeld

17. september 2010

IAH

Hos os fungerer det også som fælles projekter.

Vi har en rengøringsdame, der kommer hver 14.dag og tar det grove. Resten af dagene deles vi rimeligt om det.

Det skal siges, at han bliver sat til ting af mig. Jeg er lissom husbestyrerinden ellers svømmer vi over med vasketøj og beskidt opvask. Men han gør næsten altid det, jeg beder ham om.

Madlavning er overordnet mit område, hvis han laver mad ender vi med at spise ved 21 tiden. Han fik aldrig lov at lave mad som barn, så det er lidt et ukendt terræn for ham. Han elsker at være med i køkkenet, men på egen hånd går han lidt i sort. 

Anmeld

17. september 2010

Josesmor

mariaogmarcus skriver:

Bare ren nysgerrighed...

herhjemme for manden serveret morgenmad ( inkl æg, frugt mv.), vasket sit tøj+ lagt sammen, smurt madpk, og intet husligt andet end det jeg ber om jeg ikke kan nå/ gider...

hvad gør i for de forkælede mænd ???

Hold da op der er nogle forkælet mandfolk derude

Herhjemme gør vi meget sammen.. Men efter jeg er gået på barsel står jeg op hver morgen og laver morgenmad til ham.. KL 4!!!

Og så laver jeg naturligvis mere husligt end ham da jeg bare går herhjemme.. Men når den lille kommer er det nu tilbage til de gode gamle dag hvor det er 50/50

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.