Hold da op der er nogle mænd derude der har det godt! Jeg må indrømme at jeg går ind for at dele opgaverne. Selvfølgelig tager vi over når den anden har travlt eller er kørt sur i det, men som hovedregel er det delt op.
Jeg vakser tøj, hænger op, lægger sammen og på plads. (Han huske ALTID at sortere det i vores sorteringsystem, så det er nemt bare at smide en kasse ind i maskinen)
Jeg rydder op og gør rent, men han støvssuger indimellem.
Jeg laver maden, fordi jeg gerne vil spise tidligt og så kan han ikke nå at lave det pga. arbejdet. Men vi laver madplenen sammen, da jeg blev træt af altid selv at skulle finde på.
Han laver kaffen og i weekenderne er det os begge der laver morgenmaden. Ha får det dog ikke på sengen, da han kan være ret muggen om morgenen og helst ikke vil snakke de første minutter
Mad får han på arbejdet, men ellers ved jeg faktisk ikke hvem af os der ville smøre madpakken hvis det var.
Jeg står for at lave indkøbsseddel, men vi handler ind sammen.
Han slår græs og reparerer ALT hvad der er gået i stykker!
Han hænger ALLE lamper, billeder, hylder osv. op.
Vi kunne begge godt tage den andens opgaver uden de store probemer(indrømmet: Jeg ville nok ikke lige kunne klare alt hans værktøj), men det er den her opdeling vi har det bedst med. Og jeg tror det er rigtig godt at være fælles om tingene. En mand der bliver vartet op kommer nemt til at føle sig som gæst i eget hjem, mens man selv bliver mere og mere slidt op og kommer til at føle sig som en der altid er på arbejde i eget hjem. Det er vigtigt at man tager et fælles ansvar - specielt når der er en baby på vej og det også gerne skulle være noget vi var fælles om
Ikke alle hjem er ens - det vigtigste er at man får det til at fungere på en god måde hjemme hos sig selv