Jeg er mest hjemme da min mand tit er en uge i jylland (vi er fra KBH), og jeg har lyst til det huslige, så det er som regel mig der står for indkøb i hverdagen, madlavningen og opvask. Når det inden han kommer hjem.
I weekenden handler vi ind sammen. Det er som regel mig der rydder op, og gør rent, mens han holder øje med vores søn. De har ikke så meget tid sammen, så det er en fin løsning for mig.
Tøjvask er som regel mig. Han kan godt sætte en vask over, men jeg lægger det som regel sammen. Han har givet udtryk for at han ikke gider, og det genere ikke mig, så det er helt okay.
Til gengæld er han rigtig god til at overraske mig og hygge om mig. Sørger for en god vin til efter maden, lave morgenmad/brunch til mig og ellers forkæle mig.
Ja jeg laver det meste, men det genere mig ikke. Beder jeg om hans hjælp, jamen så får jeg den, uden brok. Han står så for alt "mandearbejdet", som at skille rørene ad, afkalke bruseren, rense afløb, skifte pærer og så bær han tunge ting og spiller med musklerne ;-P
Jeg synes ikke jeg forkæler ham for meget, synes ikke han har det for nemt. Det handler om kompromis, og når jeg har tiden inden han kommer hjem til at gøre huslige ting, kan jeg lige så godt gøre det. Så har vi aftenen til hinanden :-)
Anmeld