hvad gør du for din mand?? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

patella

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Min mand for mad på jobbet, så det skal jeg ikke tænke på. Havde nu nok lavet til ham, hvis han havde brug for det, da jeg selv er afhængig af madpakke.

Årh, jo. Så vasker jeg også for det meste for ham. Dog gider jeg ikke lege husmor hele tiden, så ind imellem får han lov til selv at sætte en vask eller to over når jeg er kørt træt i husgerninger!

Det er forståeligt at man ikke kan det hele når begge arbejder! Her har jeg stadig barsel med en nem dreng, så jeg føler det ikke som et pres at skulle lave det hele. Lige pånær en dag som i dag, hvor vi skal have gæster. Der kommer han lidt tidligere hjem for at hjælpe lidt til. Ellers blir jeg stresset lige inden gæsterne kommer. Men ellers syns jeg det er en fair fordeling vi har lige p.t.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

patella skriver:

Nej der kan problemet selvfølgelig godt ligge  Jeg håber han gør noget andet for dig så!

Må indrømme at jeg også faldt for den dér med at blive vækket på sengen med kaffe.... mmmmm hvor må det da lidt være skønt... 

Det gør han bestemt. Bare på andre måder

Den bedste gave han har givet mig er, at han ikke forventer jeg er husmor. Det dur jeg ikke til, så det passer mig fint med en mand som ikke forventer punktlighed. (vi har ingen børn endnu, så dem skal der ikke tages hensyn til)

Anmeld

17. september 2010

Englepigen

Jeg er mest hjemme da min mand tit er en uge i jylland (vi er fra KBH), og jeg har lyst til det huslige, så det er som regel mig der står for indkøb i hverdagen, madlavningen og opvask. Når det inden han kommer hjem.

I weekenden handler vi ind sammen. Det er som regel mig der rydder op, og gør rent, mens han holder øje med vores søn. De har ikke så meget tid sammen, så det er en fin løsning for mig.

Tøjvask er som regel mig. Han kan godt sætte en vask over, men jeg lægger det som regel sammen. Han har givet udtryk for at han ikke gider, og det genere ikke mig, så det er helt okay.

Til gengæld er han rigtig god til at overraske mig og hygge om mig. Sørger for en god vin til efter maden, lave morgenmad/brunch til mig og ellers forkæle mig.

Ja jeg laver det meste, men det genere mig ikke. Beder jeg om hans hjælp, jamen så får jeg den, uden brok. Han står så for alt "mandearbejdet", som at skille rørene ad, afkalke bruseren, rense afløb, skifte pærer og så bær han tunge ting og spiller med musklerne ;-P

Jeg synes ikke jeg forkæler ham for meget, synes ikke han har det for nemt. Det handler om kompromis, og når jeg har tiden inden han kommer hjem til at gøre huslige ting, kan jeg lige så godt gøre det. Så har vi aftenen til hinanden :-)

Anmeld

17. september 2010

patella skriver:

Det er forståeligt at man ikke kan det hele når begge arbejder! Her har jeg stadig barsel med en nem dreng, så jeg føler det ikke som et pres at skulle lave det hele. Lige pånær en dag som i dag, hvor vi skal have gæster. Der kommer han lidt tidligere hjem for at hjælpe lidt til. Ellers blir jeg stresset lige inden gæsterne kommer. Men ellers syns jeg det er en fair fordeling vi har lige p.t.

Jeg er studerende, så derfor kan jeg bedre nå indkøb osv. Og det har jeg det ok med, så længe han også bare gør det ind imellem. Men jeg kommer trods alt noget tidligere hjem. Plus at han også har travlt med sit eget firma når han så er hjemme - Han arbejder meget.

For mig er det vigtigste, at tingene fungerer herhjemme, så er det ligemeget hvem der ordner hvad synes jeg.

Men ja, en nogenlunde lige fordeling, alt efter hvordan ens dage ser ud.

Anmeld

17. september 2010

patella skriver:

Nej der kan problemet selvfølgelig godt ligge  Jeg håber han gør noget andet for dig så!

Må indrømme at jeg også faldt for den dér med at blive vækket på sengen med kaffe.... mmmmm hvor må det da lidt være skønt... 

Altså den med kaffen virker - hver gang! Du må hellere hentyde til din mand, at "det kunne da være dejligt"... Hehe

Anmeld

17. september 2010

Snefnug1984

Jeg gør også alt det huslige i hverdagene, køber ind og laver mad. Lægger dog ikke hans tøj sammen -  dét må han sgi klare selv og lægge det på plads. Smører også hans madpakke, da jeg ellers ved, at han enten ikke får mad med eller køber sin mad hver dag og det synes jeg er rigeligt dyrt i længden. I weekenderne hjælpes vi dog ad med rengøring  Han er god til at spørge om jeg vil have en kop te, kaffe eller lign. i løbet af dagen  Og beder jeg om hjælp, så skal jeg nok få det.. Lige nu laver han speciale, så vil helst gerne bare have, at han fokuserer på dét og så skal jeg nok holde styr på det andet. Han er rigtig god til at tage over i de perioder, hvor jeg så har travlt..

Anmeld

17. september 2010

3xM

århhh jeg skal vist ikke mobbe manden min mere for at han har det for godt fniiiis...

ält mande arbejde gør han nemlig og jeg eeeeelsker at gå og småbrokke mig over at jeg gør aaaaalt herhjemme, men elsker det i bund og grund for jeg det som jeg vil men schhhhhh  ( tror dog jeg er gennemskuet)

jeg er nemlig også forkælet: der kan ligge lejefilm til tiden hehjemme m babyen, eller yndlings chippsene der lige har sneget sig på vejen hjem mv.

hvordan vi lige skal få det til at hænge sammen når barsel slutter lader jeg hænge endnu

tilgængæld stinker jeg til at overraske ham ville gerne være bedre til det...

Anmeld

17. september 2010

patella

Englepigen skriver:

Jeg er mest hjemme da min mand tit er en uge i jylland (vi er fra KBH), og jeg har lyst til det huslige, så det er som regel mig der står for indkøb i hverdagen, madlavningen og opvask. Når det inden han kommer hjem.

I weekenden handler vi ind sammen. Det er som regel mig der rydder op, og gør rent, mens han holder øje med vores søn. De har ikke så meget tid sammen, så det er en fin løsning for mig.

Tøjvask er som regel mig. Han kan godt sætte en vask over, men jeg lægger det som regel sammen. Han har givet udtryk for at han ikke gider, og det genere ikke mig, så det er helt okay.

Til gengæld er han rigtig god til at overraske mig og hygge om mig. Sørger for en god vin til efter maden, lave morgenmad/brunch til mig og ellers forkæle mig.

Ja jeg laver det meste, men det genere mig ikke. Beder jeg om hans hjælp, jamen så får jeg den, uden brok. Han står så for alt "mandearbejdet", som at skille rørene ad, afkalke bruseren, rense afløb, skifte pærer og så bær han tunge ting og spiller med musklerne ;-P

Jeg synes ikke jeg forkæler ham for meget, synes ikke han har det for nemt. Det handler om kompromis, og når jeg har tiden inden han kommer hjem til at gøre huslige ting, kan jeg lige så godt gøre det. Så har vi aftenen til hinanden :-)

Anmeld

17. september 2010

patella

Jeg er studerende, så derfor kan jeg bedre nå indkøb osv. Og det har jeg det ok med, så længe han også bare gør det ind imellem. Men jeg kommer trods alt noget tidligere hjem. Plus at han også har travlt med sit eget firma når han så er hjemme - Han arbejder meget.

For mig er det vigtigste, at tingene fungerer herhjemme, så er det ligemeget hvem der ordner hvad synes jeg.

Men ja, en nogenlunde lige fordeling, alt efter hvordan ens dage ser ud.

Det har du så ret i!

Anmeld

17. september 2010

patella

Altså den med kaffen virker - hver gang! Du må hellere hentyde til din mand, at "det kunne da være dejligt"... Hehe

Ja det kunne være jeg skulle prøve hehe - jeg er bare så god til at vågne først, og jeg vågner ved at han står op osv. Men jeg kunne jo simulere sovning en dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.