Syntes du det er ok at...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

XXSS

MoarViborg skriver:

Jeg går i øjeblikket hjemme på barsel - havde termin i tirsdags! I de 8 uger jeg har haft barsel, har Maya været i vuggestuen stort set som vanligt 9-15.. hun er 18 mdr. Hun har selvfølgelig haft et par enkelte fridage, men mit indtryk er faktisk at hun nyder at komme afsted i vuggestue og lege med de andre børn - hun keder sig en lille smule herhjemme, og skal aktiveres det meste af dagen, hvilket godt kan være hårdt selvom jeg ellers har en fuldstændig ukompliceret graviditet.

Ofte tror jeg at det mere er for moderens egen samvittigheds skyld hvis hun beholder barnet hjemme hver gang hun har en ledig stund. Men men børn og deres behov er selvfølgelig også forskellige!

Sådan er det også her! Olivia nyder at være afsted og lege med alle de andre - hun keder sig gevaldigt hvis hun skal være hjemme en hel dag, der skal brændes noget krudt af og det gøres bedst sammen med de andre unger. Men hun er også bare super glad og klar til at gå hjem når man så henter hende.. Vi har gjort det på samme måde her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres stemmer og begrundelser.

Grunden til at jeg havde behov for at få jeres syn på sagen er at jeg netop har gået og haft rigtig dårlig samvittighed over at sende hende afsted. (Nok også fordi min mor er af den gamle skole og mener at jeg bør have hende hjemme når jeg selv er hjemme.)

Jeg ved hun nyder at komme i dp og hun er rigtig glad for dpmor og de andre unger. Jeg aflevere hende lidt forskelligt om morgenen. Oftest kl. 7.30 (kun tidligere hvis jeg skal noget) og senest kl. 8.30 og hun sover til middag til kl. 14.45, så jeg kan ik rigtig hente hende senere.

Min bækkenløsning gør at jeg er nødt til at hvile meget i løbet af dagen og det kan jeg desværre ikke når jeg har hende hjemme alene. Ofte har far dog fri hver fredag så der har hun lang weekend med os begge.

Jeg er i hvert fald glad for at være blevet bekræftet i at jeg ikke er en dårlig mor, fordi jeg sender mit barn i dp.  

Anmeld

16. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Caroline86 skriver:

hvis barnet har været vant til den ordning, så synes jeg det er rigtigt fint at blive ved i de samme rutiner... Hvis der så er nogle dage hvor mor har overskud til at have barnet hjemme, hente tidligere eller lign., så er det jo bare en bonus for barnet med lidt ekstra tid sammen med moar

Hvis mor lå syg med influenza ville man jo ikke overveje at holde barnet hjemme (medmindre h*n selv var syg også), så en sygemelding er i mine øjne noget helt andet end hvis mor "bare" gik hjemme... Og selv der synes jeg nok egentlig det er sundest for børnene at komme i institution og se andre børn osv

Konkl.: Ja, det er ok at sende barnet afsted!

Enig.

Anmeld

16. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg går hjemme som arbejdsløs ufrivilligt. Her kommer børnene i vs og bh fra kl. 9-15, og indimellem holder de en fridag.

Jeg skal bruge  min dag på, at finde stillinger og søge dem, og det får jeg ikke gjort, hvis jeg har dem hjemme hver dag. Så gør jeg også de praktiske ting, så min tid med dem er kvalitetstid.

Derudover ville de kede sig hjemme hos mig på sigt. De ELSKER deres vs og bh. Jeg kan slet ikke give dem de samme udfordringer.

Jeg synes selvfølgelig, at det er i orden, at aflevere sit barn når man har bækkenløsning. Man skal tænke på sig selv og det er vigtigere, at slappe af, så man kan være der 100% for sit barn når det kommer hjem.

Kh. Katja

Anmeld

16. september 2010

hyskystar

Jeg synes det er helt iorden

Min søn vil os komme i bhv selvom jeg er på barsel

Anmeld

16. september 2010

JustAnotherName

hvis barnet har været vant til den ordning, så synes jeg det er rigtigt fint at blive ved i de samme rutiner... Hvis der så er nogle dage hvor mor har overskud til at have barnet hjemme, hente tidligere eller lign., så er det jo bare en bonus for barnet med lidt ekstra tid sammen med moar

Hvis mor lå syg med influenza ville man jo ikke overveje at holde barnet hjemme (medmindre h*n selv var syg også), så en sygemelding er i mine øjne noget helt andet end hvis mor "bare" gik hjemme... Og selv der synes jeg nok egentlig det er sundest for børnene at komme i institution og se andre børn osv

Konkl.: Ja, det er ok at sende barnet afsted!

Meget enig.
Så jeg joiner - i stedet for selv at skrive et svar, som lyder ligesådan

Anmeld

16. september 2010

Nadia&Daniel

1: Ja hvis det er fordi at moderen har så ondt at hun har svært ved at tage sig af barnet en hel dag
  2: Ja barnet har godt af at holde fast i sine normale rutiner selvom mor er sygemeldt

Har sat kryds ved nummer 2 - men ville have taget dem begge..

Anmeld

16. september 2010

Malthes mor

Jbk skriver:

Det kommer jo an på hvem man er og hvordan ma har det...personligt ville jeg have barnet hjemme så meget som overhove muligt og så lange dage som I vælger ville jeg aldrig vælge hvis andet var muligt.

Men altså, kun du ved om det er ok..

Enig!!!! Selv er jeg pt på barsel med min lille dreng på 9 mdr. Men har også en stor dreng på knapt 4 år. Og han har gennem min barsel haft mellem 1-2 fridage om ugen. Om jeg så knapt nok har kunnet hænge sammen pga. søvn-mangel, så har han været hjemme - og jeg har mandet mig op!

Alle børn uanset alder har brug for fridage sammen med mor og far!

Anmeld

16. september 2010

Mumto3

Jeg mener at børn har det bedst hjemme! at det er noget fis når man tror at et 1årig lille barn har 'brug for' at være væk fra sin mor 6-8 timer om dagen. Det er ikke barnets behov.

Men det var ikke det der blev spurgt om. Moren er blevet sygemeldt , altså er hun SYG, og så kan hun ikke passe et lille barn! Hun risikere at gøre bækkenlæsningen endnu værre, så selvfølgelig skal det barn afsted i vuggestue.

Så derfor har jeg svaret: ja, for hun er syg.

(men at folk på barsel sender deres små børn i vuggestue, det fatter jeg til gengæld ikke! )

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

Har svaret klart JA Laura er i DP hver dag fra ca. 8.30-9 til ca. 15, og jeg går stadig hjemme. Så jeg kan absolut ikke se nogen problemer i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.