Syntes du det er ok at...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

Mathilde

Jeg ville stadig sende mit barn i DP men ville gøre dagene kortere for barnet. Men altså, hvis man har så slem bækkenløsning, at man intet kan, er det måske alligevel bedst, at barnet er afsted.... Man skulle jo gerne kunne lege med sit barn osv. og stadig passe på sig selv.

Bækkenløsning kan jo være rigtig slemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

wamse

Jeg har ikke selv prøvet at have bækkenløsning, så ved ikke hvor invalideret man er af det når det står på. Jeg ville nok ikke sende mit barn afsted så mange timer hver dag, hvis det kunne undgåes. Ville nok vælge kortere dage, hvis det altså er muligt i forhold til bækkenløsning.

Altså den der med at barnet har brug for den faste rutine er altså ikke en holdning jeg er enig i, for mine børn har altid haft fri eller fået kortere dage, hvis jeg havde mulighed for det, for min holdning er at mine børn har bedst af at være mest muligt sammen med mig

Men som sagt, så ved jeg ikke hvordan det er med bækkenløsning, og synes da forældre bør tage den beslutning som passer bedst til deres holdninger og forhold

Anmeld

16. september 2010

Marco2

Som udgangspunkt har et så lille barn bedst af at være med sin mor. Så jeg ville vælge at give barnet nogle kortere dage.

AG

Anmeld

16. september 2010

SussieThyssen

Caroline86 skriver:

hvis barnet har været vant til den ordning, så synes jeg det er rigtigt fint at blive ved i de samme rutiner... Hvis der så er nogle dage hvor mor har overskud til at have barnet hjemme, hente tidligere eller lign., så er det jo bare en bonus for barnet med lidt ekstra tid sammen med moar

Hvis mor lå syg med influenza ville man jo ikke overveje at holde barnet hjemme (medmindre h*n selv var syg også), så en sygemelding er i mine øjne noget helt andet end hvis mor "bare" gik hjemme... Og selv der synes jeg nok egentlig det er sundest for børnene at komme i institution og se andre børn osv

Konkl.: Ja, det er ok at sende barnet afsted!

Kan kun være enig

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. september 2010

Diana...

Ja da selvfølgelig er det i orden. Barnet har da bedre af at være i DP end være hos sin syge mor som ikk kan så meget alligevel! 

Lucas har selv lange dage fordi jeg også er syg. Og når jeg har en god dag bliver han hentet tidligt og hvis jeg har en dårlig dag bliver han hentet sent når faren kommer hjem. 

Knus Diana

Anmeld

16. september 2010

A.

ja selvfølgeligt er det i orden haft selv bækkenløsning så ved hvor ondt det gør og et barn på 15 mdr skal aktiveres meget så tvivler at man kan gøre dt med bækkenløsning..

er selv sygemeldt nu og min dreng kommer afsed i vuggestue han bliver afleveret efter vi har hygget fået morgenmad osv så han har ikke lange dage jeg synes at det er godt atdu sender dit barn i dp

Anmeld

16. september 2010

XXSS

...sende sit barn i dagpleje fra kl.  7.30 til kl. 15.00 når moderen går hjemme og er sygemeldt med bækkenløsning? Barnet er 15 mdr.

Ja har jeg stemt! Jeg synes bestemt det er i orden!

Her kommer den store (20 mdr)i vuggestue fra ca. mellem 7 og 08.30 til ca. 16.00 - jeg er på barsel med den lille og studerer ved siden af så hvis jeg skal nå at få læst lidt inkl. alt det andet huslige og med 30 minutters gågang til vuggestuen - så er det nødt til at være sådan. Nogle gange henter jeg da lidt før, hvis jeg er færdig før og det gør mig ikke til en mere dårlig mor.

Når vi så er sammen hygger vi og putter og det elsker hun.

Anmeld

16. september 2010

MoarViborg

Jeg går i øjeblikket hjemme på barsel - havde termin i tirsdags! I de 8 uger jeg har haft barsel, har Maya været i vuggestuen stort set som vanligt 9-15.. hun er 18 mdr. Hun har selvfølgelig haft et par enkelte fridage, men mit indtryk er faktisk at hun nyder at komme afsted i vuggestue og lege med de andre børn - hun keder sig en lille smule herhjemme, og skal aktiveres det meste af dagen, hvilket godt kan være hårdt selvom jeg ellers har en fuldstændig ukompliceret graviditet.

Ofte tror jeg at det mere er for moderens egen samvittigheds skyld hvis hun beholder barnet hjemme hver gang hun har en ledig stund. Men men børn og deres behov er selvfølgelig også forskellige!

Anmeld

16. september 2010

mor-til-vanessa

jeg er af den mening at børn har godt af at komme ud blandt andre voksne og børn lige gyldig hvilken situation det er. 

vanessa går selv i dp og jeg er ikke i arbejde endnu. savner hende selvfølgelig helt vildt. og i dag og i morgen har jeg valgt at have hende hjemme fordi jeg savner hende og synes det er "syndt" for hende hun skal i dp.

men allerede nu keder hun sig helt vildt, selvom jeg leger med hende. de andre børn er altså bare sjovere end mor.

så jeg synes det er ok dit barn skal afsted om du var syg eller ikke syg

Anmeld

16. september 2010

XXSS

Marco2 skriver:

Som udgangspunkt har et så lille barn bedst af at være med sin mor. Så jeg ville vælge at give barnet nogle kortere dage.

AG

Det vil sige, at du mener at de faktisk ikke skal i inst.? eller.. bare om jeg har forstået det rigtigt..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.