Skanning imorgen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

Dorthe1986

Mus84 skriver:

Hej i to i uge 8. ;D

Læste lige med og så måtte jeg lige skrive til jer.. Jeg er også i uge 8+1 idag, jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det kan være i allerede har været til scanning??

Det er jeg da ikke blevet spurgt om, af min læge.. det ville jeg da rigtig gerne men må vente til NF scanning d.13 okt ;D

Grunden til at jeg har fået en skanning allerede i uge 9+2 er fordi jeg har pco. Og min mens har overhovedet ikke været regelmæssig, så derfor var jeg lidt i tvivl... Men mine egne og min læges beregninger passede nu meget godt. Der var kun en enkelt dag til forskel i de to terminsberegninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

Dorthe1986

Chewy skriver:

Kender følelsen. Hele verden kan bare komme an nu, for intet kan ødelægge min lykke Elsker allerede den lille prut i maven, selvom den ikke er mere end 2,1 cm

Nu skal vi slå bare "slå tiden ihjel" indtil den 15. oktober hvor det er NF scannings tid. Min gynækolog spurgte om jeg havde behov for at blive scannet i mellemtiden, for så skulle jeg altså bare sige til. Det er virkelig skønt med sådan en sød gynækolog, og som udgangspunkt vil jeg forsøge at vente, men det kan jo være, at når der er gået 2 uger, at man så alligevel gerne vil have et kig derind og se, at alt er som det skal være.

Jeg spurgte hende iøvrigt mht til PCO'er og risiko for abort. Hun sagde, at der er øget risiko for os, men det er helt tidligt i graviditeten, og ikke nu når vi er så langt henne. Hun sagde, at nu skulle jeg tro på det, og skulle slet ikke tænke i SA fordi det hele bare så så fint ud 

Uh, glæder mig til onsdag - så skal jeg fortælle mormor og morfar det

Jeg kender også følelsen af, at nu skal tiden bare slås ihjel Jeg kan slet ikke vente til 8. oktober, så jeg kan få lov til at se den lille igen Heldigvis skal jeg til min egen læge d. 28. september for at få lavet vandrejournal, så der skal heldigvis ske lidt inden da

Hvor er din gynækolog dog bare sød, at tilbyde dig en ekstra skanning Er det en privat gynækolog? Jeg er tilknyttet gynækologisk afdeling på et sygehus og der får man ikke flere skanninger end terminsskanning, NF og så MD

Og er rigtig glad for at høre hendes svar angående vores øgede risiko  Jeg glæder mig bare så meget til at blive mor

Hvor bliver det da spændende at skulle fortælle det på onsdag

Anmeld

19. september 2010

JustMe

Dorthe1986 skriver:

Vidste ikke, at der ikke var øget risiko, når det var naturligt  Nu blev jeg straks mere rolig... Pyha da

Kan godt lide din tankegang, jeg har selv haft de samme tanker, at det er simpelthen for uretfærdigt, hvis - når det endelig lykkedes - så ikke vil blive siddende

Jeg glæder mig også rigtig meget til scanningen. Så går det lidt mere op for en

Altså jeg fandt først ud af at jeg var gravid, da jeg var 6+6. Og da havde jeg haft ømme bryster i en måneds tid, men havde valgt ikke at teste fordi jeg var overbevidst om at det bare PCO'en, der lavede rav i den . I en uges tid, inden jeg testede, havde jeg det ret dårligt. Især om aftenen, havde jeg det elendigt med kvalme, dog ikke opkastninger. Og så var jeg ovenikøbet sulten hele tiden - det er jeg nu stadigvæk. Jeg har stadig en smule kvalme om aftenen og nogle gange hovedpine. Men ellers er det mest ligamentssmerter. Jeg har også temmelig ondt i lænden, selvom jeg synes det virker lidt tidligt at have det

Men kan godt følge dig i det med hormoner, tror også helt kalrt at det kan have en indflydelse. Tror også det er derfor, at min kvalme heller ikke er værre end den er

Det kunne have været mig, der havde skrevet det indlæg (med lidt små modifikationer)

Jeg ventede nemlig også med testen, fordi jeg gav min PCO skylden (jeg har også opnået graviditet vha. vægttab og kostændring), og er i dag i slutningen af 5. uge. Jeg har også både ligamentsmerter, brystspændinger, ømme brystvorter, konstant sult, tendens til hovedpine og aftenkvalme... samt lændesmerter, som havde jeg løftet bjerge hele dagen

Jeg glæder mig sådan til næste scanning i uge 8, så jeg kan se, at alt er som det skal være og få ro i sjælen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.