Skanning imorgen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
32 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Dorthe1986

Så skal jeg til terminsskanning i morgen Efter lægens og min egen vurdering er jeg i dag 9+0 henne. Men da jeg har PCO kan det jo være, det ikke helt passer, så har fået lov til at få en terminsskanning. Det skal ske i morgen, men nu er jeg bare ved at blive så nervøs! Tænk, hvis det ikke er som det skal være

Men prøver at sige til mig selv, at jeg jo ikke har haft smerter af betydning eller blødninger. Alt virker normalt. Men jeg kan alligevel ikke lade være, med at tænke hvad nu hvis....

Havde bare lige brug for lidt luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Chewy

Dorthe1986 skriver:

Så skal jeg til terminsskanning i morgen Efter lægens og min egen vurdering er jeg i dag 9+0 henne. Men da jeg har PCO kan det jo være, det ikke helt passer, så har fået lov til at få en terminsskanning. Det skal ske i morgen, men nu er jeg bare ved at blive så nervøs! Tænk, hvis det ikke er som det skal være

Men prøver at sige til mig selv, at jeg jo ikke har haft smerter af betydning eller blødninger. Alt virker normalt. Men jeg kan alligevel ikke lade være, med at tænke hvad nu hvis....

Havde bare lige brug for lidt luft

Hej Dorthe,

Vi er helt i samme båd os to. Jeg har også PCO og er idag 8+3, så skal også være mor til april - d. 24 Skal scannes for anden gang på fredag, og jeg kan så meget sætte mig ind i dine tanker. Men omvendt som du selv siger, så har du haft det godt, ingen blødning eller lignende, så er sikker på den er helt som den skal være

Vi blev scannet da jeg var 6+5, og der var der hjerteblink og vi kunne endda høre det Er sikker på der venter jer en fantastisk oplevelse imorgen

Anmeld

14. september 2010

Dorthe1986

Chewy skriver:

Hej Dorthe,

Vi er helt i samme båd os to. Jeg har også PCO og er idag 8+3, så skal også være mor til april - d. 24 Skal scannes for anden gang på fredag, og jeg kan så meget sætte mig ind i dine tanker. Men omvendt som du selv siger, så har du haft det godt, ingen blødning eller lignende, så er sikker på den er helt som den skal være

Vi blev scannet da jeg var 6+5, og der var der hjerteblink og vi kunne endda høre det Er sikker på der venter jer en fantastisk oplevelse imorgen

Hej Chewy

Tusind tak for dit svar Hvor er det dejligt, at høre fra en i samme situation. Er rigtig glad for, at høre at det står vel til i din graviditet. Krydser fingre for på fredag

Men ja jeg kan nu heller ikke se, hvorfor spiren ikke skulle være helt ok  Synes bare man bliver lidt skræmt, når man får at vide at PCO-piger har øget risiko for dit og dat... Og jeg er så lykkelig fordi det har kunne ladet sig gøre, helt naturligt - bare ved at jeg ændrede min kost og tabte mig

Og så har jeg været lidt irriteret på min læge, fordi det har været så svært at få trumfet en terminsscanning igennem... selvom jeg har sagt det med PCO... Men hvad, nu lykkedes det jo  

Men jeg er både lidt skræmt for i morgen, men samtidig glæder jeg mig også helt vildt  Hvor er det dog ambivalent

Anmeld

14. september 2010

Chewy

Ja, men os PCO'er har ikke øget risiko for abort, når det er sket naturligt. Så fungerer vores kroppe som raske kvinders. Jeg siger til mig selv, at når jeg skal kæmpe så meget for at blive gravid, så må ham foroven have sørget for, at min krop så er ekstra god til at holde på det. Man kan i min optik ikke have svært ved begge dele Det er for uretfærdigt

Så tro du bare på det. Er sikker på, alt er som det skal være. Og jeg lover dig, så snart du ser den lille på skærmen, så bliver du overlykkelig.

Har du ellers haft nogle graviditetssymptomer? Jeg har haft lidt kvalme i uge 6 og 7, og en del ligementsmerter og ømme brystvorter. Jeg tænker lidt, at min kvalme er så let fordi min krop ikke mærker den øgede hormonmængde i kroppen pga graviditeten, når nu den er i underskud af østrogen til dagligt. Jeg mener, så er stigningen jo ikke så stor, da noget af det går til at udligne ubalancen og kun en lille smule bliver til en reel stigning. Håber du forstår, hvad jeg mener

Anmeld

14. september 2010

Dorthe1986

Chewy skriver:

Ja, men os PCO'er har ikke øget risiko for abort, når det er sket naturligt. Så fungerer vores kroppe som raske kvinders. Jeg siger til mig selv, at når jeg skal kæmpe så meget for at blive gravid, så må ham foroven have sørget for, at min krop så er ekstra god til at holde på det. Man kan i min optik ikke have svært ved begge dele Det er for uretfærdigt

Så tro du bare på det. Er sikker på, alt er som det skal være. Og jeg lover dig, så snart du ser den lille på skærmen, så bliver du overlykkelig.

Har du ellers haft nogle graviditetssymptomer? Jeg har haft lidt kvalme i uge 6 og 7, og en del ligementsmerter og ømme brystvorter. Jeg tænker lidt, at min kvalme er så let fordi min krop ikke mærker den øgede hormonmængde i kroppen pga graviditeten, når nu den er i underskud af østrogen til dagligt. Jeg mener, så er stigningen jo ikke så stor, da noget af det går til at udligne ubalancen og kun en lille smule bliver til en reel stigning. Håber du forstår, hvad jeg mener

Vidste ikke, at der ikke var øget risiko, når det var naturligt  Nu blev jeg straks mere rolig... Pyha da

Kan godt lide din tankegang, jeg har selv haft de samme tanker, at det er simpelthen for uretfærdigt, hvis - når det endelig lykkedes - så ikke vil blive siddende

Jeg glæder mig også rigtig meget til scanningen. Så går det lidt mere op for en

Altså jeg fandt først ud af at jeg var gravid, da jeg var 6+6. Og da havde jeg haft ømme bryster i en måneds tid, men havde valgt ikke at teste fordi jeg var overbevidst om at det bare PCO'en, der lavede rav i den . I en uges tid, inden jeg testede, havde jeg det ret dårligt. Især om aftenen, havde jeg det elendigt med kvalme, dog ikke opkastninger. Og så var jeg ovenikøbet sulten hele tiden - det er jeg nu stadigvæk. Jeg har stadig en smule kvalme om aftenen og nogle gange hovedpine. Men ellers er det mest ligamentssmerter. Jeg har også temmelig ondt i lænden, selvom jeg synes det virker lidt tidligt at have det

Men kan godt følge dig i det med hormoner, tror også helt kalrt at det kan have en indflydelse. Tror også det er derfor, at min kvalme heller ikke er værre end den er

Anmeld

15. september 2010

Chewy

Hej Dorthe,

Hvordan er det gået i dag??? Er spændt på at høre fra dig

Knus

Anmeld

15. september 2010

MM1987

Det er jeg også...

Håber det gik som du skulle, og du kan begynde at glæde dig...

Anmeld

15. september 2010

SussieThyssen

Er også spændt

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. september 2010

Dorthe1986

Hej piger

Det gik bare så godt og sikke en oplevelse  Der lå en lille fin spunk på 2,5 cm og vippede med de små ben og med et hjerte der bankede derudaf. Sygeplejersken der skannede mig, sagde det hele så, så fint ud  Jeg er bare så glad og lykkelig  

Og terminen passer meget godt Jeg regnede med at være 9+1 henne i dag, men hun har sat mig en enkelt dag frem, dvs. 9+2 Men som hun sagde, kan de til nakkefoldsskanningen være meget mere præcise med terminsdatoen.

Det var så fantastisk da jeg ringede til min mor bagefter HUn brød ud i gråd af glæde  sikke en fantastisk dag

Anmeld

15. september 2010

mortil4dejligepiger

Tillykke, tillykke. Hvor lyder det bare dejligt!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.