Skanning imorgen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

SoffiLine

Chewy skriver:

Hej Dorthe,

Vi er helt i samme båd os to. Jeg har også PCO og er idag 8+3, så skal også være mor til april - d. 24 Skal scannes for anden gang på fredag, og jeg kan så meget sætte mig ind i dine tanker. Men omvendt som du selv siger, så har du haft det godt, ingen blødning eller lignende, så er sikker på den er helt som den skal være

Vi blev scannet da jeg var 6+5, og der var der hjerteblink og vi kunne endda høre det Er sikker på der venter jer en fantastisk oplevelse imorgen

ej i må virkelig undskylde, men hvad er pco? 

og tillykke med graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

MM1987

Dorthe1986 skriver:

Hej piger

Det gik bare så godt og sikke en oplevelse  Der lå en lille fin spunk på 2,5 cm og vippede med de små ben og med et hjerte der bankede derudaf. Sygeplejersken der skannede mig, sagde det hele så, så fint ud  Jeg er bare så glad og lykkelig  

Og terminen passer meget godt Jeg regnede med at være 9+1 henne i dag, men hun har sat mig en enkelt dag frem, dvs. 9+2 Men som hun sagde, kan de til nakkefoldsskanningen være meget mere præcise med terminsdatoen.

Det var så fantastisk da jeg ringede til min mor bagefter HUn brød ud i gråd af glæde  sikke en fantastisk dag

Det var bare en rigtig dejlig nyhed...

STORT Tillykke med det

Anmeld

15. september 2010

Dorthe1986

SoffiLine skriver:

ej i må virkelig undskylde, men hvad er pco? 

og tillykke med graviditeten

PCO er en lidelse som mange kvinder har. Det betyder, at man danner få eller mange cyster på æggestokkene. Der kan også være en masse andre symptomer såsom øget hårvækst alle mulige steder. Mange har ofte også for for højt niveau af mandligt kønshormon. nogen har også insulinresistens, dvs. de har et blodsukker og insulinniveau, der svinger rigtig meget.

Men altså alt i alt, er det ofte rigtig rigtig svært at blive gravid, når man har PCO. Men altså, for nogen lykkedes det enten naturligt eller ved fertilitetsbehandling

Andre må endlig rette mig, hvis jeg har sagt noget forkert om PCO.

Anmeld

15. september 2010

SoffiLine

Dorthe1986 skriver:

PCO er en lidelse som mange kvinder har. Det betyder, at man danner få eller mange cyster på æggestokkene. Der kan også være en masse andre symptomer såsom øget hårvækst alle mulige steder. Mange har ofte også for for højt niveau af mandligt kønshormon. nogen har også insulinresistens, dvs. de har et blodsukker og insulinniveau, der svinger rigtig meget.

Men altså alt i alt, er det ofte rigtig rigtig svært at blive gravid, når man har PCO. Men altså, for nogen lykkedes det enten naturligt eller ved fertilitetsbehandling

Andre må endlig rette mig, hvis jeg har sagt noget forkert om PCO.

Det lyder godt nok ikke sjovt Jeg har efter jeg er blevet gravid fået en del mere hår diverse steder, specielt på maven. Det er sgu lidt træls.

Og tak for svaret, og den uddybende forklaring.

Anmeld

16. september 2010

Chewy

Eiiii, hvor er det dejligt at høre Dorthe. Kæmpe og -lig tillykke med det

Så er det min tur imorgen. Er 8+5 dér, så håber der er lidt at se

Held og lykke med det hele - glæder mig til vi skal følges ad

Anmeld

16. september 2010

Maise

Chewy skriver:

Ja, men os PCO'er har ikke øget risiko for abort, når det er sket naturligt. Så fungerer vores kroppe som raske kvinders. Jeg siger til mig selv, at når jeg skal kæmpe så meget for at blive gravid, så må ham foroven have sørget for, at min krop så er ekstra god til at holde på det. Man kan i min optik ikke have svært ved begge dele Det er for uretfærdigt

Så tro du bare på det. Er sikker på, alt er som det skal være. Og jeg lover dig, så snart du ser den lille på skærmen, så bliver du overlykkelig.

Har du ellers haft nogle graviditetssymptomer? Jeg har haft lidt kvalme i uge 6 og 7, og en del ligementsmerter og ømme brystvorter. Jeg tænker lidt, at min kvalme er så let fordi min krop ikke mærker den øgede hormonmængde i kroppen pga graviditeten, når nu den er i underskud af østrogen til dagligt. Jeg mener, så er stigningen jo ikke så stor, da noget af det går til at udligne ubalancen og kun en lille smule bliver til en reel stigning. Håber du forstår, hvad jeg mener

hej, jeg har selv pco og har aborteret 2 gange for nole år tilbage. fik af vide at det godt kunne være min pco og fik også en forklaring på hvorfor (kan ikke huske det lige nu hvorfor), hmm har også læst et sted at pco´er har øget abort risiko. hmm nu er jeg da lidt forvirret.

Anmeld

16. september 2010

Maise

SoffiLine skriver:

Det lyder godt nok ikke sjovt Jeg har efter jeg er blevet gravid fået en del mere hår diverse steder, specielt på maven. Det er sgu lidt træls.

Og tak for svaret, og den uddybende forklaring.

helt naturligt at man danner flere hår, specielt på maven når man er gravid, så du er helt normal

Anmeld

16. september 2010

SoffiLine

Maise skriver:

helt naturligt at man danner flere hår, specielt på maven når man er gravid, så du er helt normal

Åh nu jeg mere lettet håber dog de forsvinder igen

Anmeld

16. september 2010

Chewy

Maise skriver:

hej, jeg har selv pco og har aborteret 2 gange for nole år tilbage. fik af vide at det godt kunne være min pco og fik også en forklaring på hvorfor (kan ikke huske det lige nu hvorfor), hmm har også læst et sted at pco´er har øget abort risiko. hmm nu er jeg da lidt forvirret.

Ja, det kan godt være PCO'en der driller. Men jeg er overbevist om, at det er ved kvinder, der har det i sværere grad, eller har noget specifikt i sin PCO der gør det. Min gynækolog har i hvertfald sagt, at min krop fungerer normalt, nu hvor jeg er gravid

Anmeld

16. september 2010

Maise

Chewy skriver:

Ja, det kan godt være PCO'en der driller. Men jeg er overbevist om, at det er ved kvinder, der har det i sværere grad, eller har noget specifikt i sin PCO der gør det. Min gynækolog har i hvertfald sagt, at min krop fungerer normalt, nu hvor jeg er gravid

hmm okey, for jeg har det nemlig i en let grad. men nu har jeg jo et barn, så satser da på jeg med tiden kan få flere ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.