Hjælp...Hvilken uddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Meliora

det tager kun 2 år og de går hurtigt. jeg har selv studeret i 5 år, og det går altså hurtigere end man tror:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Steph_Laurits

det tager kun 2 år og de går hurtigt. jeg har selv studeret i 5 år, og det går altså hurtigere end man tror:-)

Altså 2 på gym og så HF bagefter i yderligere nogle år?

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

FruRafn skriver:

Aaaarh læste lige forkert

Troede at for at tage HF så skulle man have mindst 10.? Men 2 år så har man HF? Men skal man ikke vide hvad man vil bruge HF'en til, tænker mere mht. fag og retning? Der er vel lidt forskel på hvad man skal havee af fag alt efter retning efter??

Anmeld

12. september 2010

Manakauapo

StephanieJ skriver:

Aaaarh læste lige forkert

Troede at for at tage HF så skulle man have mindst 10.? Men 2 år så har man HF? Men skal man ikke vide hvad man vil bruge HF'en til, tænker mere mht. fag og retning? Der er vel lidt forskel på hvad man skal havee af fag alt efter retning efter??

Nej, man skal ikke have 10. klasse med! Din FSA skal bare være mindst 1 år gammel, når du starter!

Jeg vil anbefale dig HF! Men hvis det ikke er noget for dig, så hvad med SOSU, landbrug, frisør, kok/slagter/bager/konditor osv.

Der findes masser af tilbud til folk, "kun" med FSA i rygsækken

Ellers så prøv at se på denne side http://www.hvadkanjegblive.dk/

Anmeld

12. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ved det er et underligt spørgsmål men.......

Jeg er så uheldig at jeg er endt på kontanthjælp pga. arbejdsløshed, dette betyder så at når man er under 25 og på kontanthjælp så er der en uddannelsespligt.

Jeg går så lidt og funderer over hvad man skulle begynde på, for vil da utrolig gerne ind på en uddannelse så man har noget i bagagen. Har ikke tidligere kunne finde ud af hvad jeg gerne ville og derfor aldrig kommet ind på nogen uddannelse og har derfor bare arbejdet istedet. Men nu er der jo ligesom et krav og så finde ud af hvad jeg vil. Har kun 9. kl. og det sætter vel sine begrænsninger ifbm. nogle uddannelser.

Men er der evt. nogen der kan foreslå nogen som man på sigt bliver glade for og rent faktisk også får gjort brug af i fremtiden

Kærligst StephanieJ

Hvad med at tage en HGV? Det er den 2 årige HG på et voksenforløb sammensat til 1 år. Det kan du sagtens, HG er ikke specielt svært synes jeg.  Ved flere skoler udbyder den model. Så kan du efter bare 1 år komme ud som elev inden for rigtig mange områder.

Hvis du godt kan lide at arbejde, er det måske vejen frem for dig?

Der hvor jeg gik, startede de hold op både i August og Januar.

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvad med at tage en HGV? Det er den 2 årige HG på et voksenforløb sammensat til 1 år. Det kan du sagtens, HG er ikke specielt svært synes jeg.  Ved flere skoler udbyder den model. Så kan du efter bare 1 år komme ud som elev inden for rigtig mange områder.

Hvis du godt kan lide at arbejde, er det måske vejen frem for dig?

Der hvor jeg gik, startede de hold op både i August og Januar.

Har også gået på HG, men droppede ud da det blev for kedeligt

Men har tænkt at skulle jeg på noget handels halløj igen, så ville de nok ende med en Detailhandels uddannelse med specialer, den tager dog 4 år, men så har du også dekoratør osv osv. men i bagagen istedet for "kun" assistent

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

Kageteenageren skriver:

Nej, man skal ikke have 10. klasse med! Din FSA skal bare være mindst 1 år gammel, når du starter!

Jeg vil anbefale dig HF! Men hvis det ikke er noget for dig, så hvad med SOSU, landbrug, frisør, kok/slagter/bager/konditor osv.

Der findes masser af tilbud til folk, "kun" med FSA i rygsækken

Ellers så prøv at se på denne side http://www.hvadkanjegblive.dk/

Har lige siddet og læst om HF, det kunne være rigtig rigtig interessant, men igen tænker jeg at man vel skal have lidt en idé om hvad man vil med HF'en efterfølgende mht. fag osv?

Men ansøgningsfristen var d. 15. marts, så der går jo næsten et helt år inden den er mulig  Men vil dog prøve at sende dem en mail for at høre om det er helt umuligt

Anmeld

12. september 2010

Manakauapo

StephanieJ skriver:

Har lige siddet og læst om HF, det kunne være rigtig rigtig interessant, men igen tænker jeg at man vel skal have lidt en idé om hvad man vil med HF'en efterfølgende mht. fag osv?

Men ansøgningsfristen var d. 15. marts, så der går jo næsten et helt år inden den er mulig  Men vil dog prøve at sende dem en mail for at høre om det er helt umuligt

Det behøver du jo egentlig ikke!

Rigtig mange unge starter idag på fx. gymnasiet, og ved ikke hvad de vil! De vælger så bare en studieretning!

Fx. når jeg skal på gymnasiet vælger jeg samfundsfag og sprog, hvilket bare gør at jeg skal blive noget indenfor dette! Men hvad det bliver! Det ved jeg ikke endnu!

Så begynd du bare, og så falder brikkerne på plads på et tidspunkt!

Anmeld

12. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

StephanieJ skriver:

Har også gået på HG, men droppede ud da det blev for kedeligt

Men har tænkt at skulle jeg på noget handels halløj igen, så ville de nok ende med en Detailhandels uddannelse med specialer, den tager dog 4 år, men så har du også dekoratør osv osv. men i bagagen istedet for "kun" assistent

Jamen så skal du da netop bruge en HG så vidt jeg har forstået? Hvis du altså vil ind i detailhandlen/kontor osv.

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

Kageteenageren skriver:

Det behøver du jo egentlig ikke!

Rigtig mange unge starter idag på fx. gymnasiet, og ved ikke hvad de vil! De vælger så bare en studieretning!

Fx. når jeg skal på gymnasiet vælger jeg samfundsfag og sprog, hvilket bare gør at jeg skal blive noget indenfor dette! Men hvad det bliver! Det ved jeg ikke endnu!

Så begynd du bare, og så falder brikkerne på plads på et tidspunkt!

Ja det komme forhåbentlig hen ad vejen

Tvivler bare på at de hiver nogen ind nu - men mange kan jo være hoppet fra og det er trods alt kun 1 måned siden eller lign. de begyndte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.