Hjælp...Hvilken uddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

AA10

StephanieJ skriver:

Det er da også spændende ting, lækkert at der er såden en bred vifte - at det ikke KUN er ældre og omsorg osv.

Tror sgu jeg må lure lidt på det

ja lige præcis held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Steph_Laurits

AA10 skriver:

ja lige præcis held og lykke

Mange tak. Og tak for din venlighed - selvom det måske er et underligt indlæg

God weekend til dig

Anmeld

11. september 2010

Mira0911

StephanieJ skriver:

Ved det er et underligt spørgsmål men.......

Jeg er så uheldig at jeg er endt på kontanthjælp pga. arbejdsløshed, dette betyder så at når man er under 25 og på kontanthjælp så er der en uddannelsespligt.

Jeg går så lidt og funderer over hvad man skulle begynde på, for vil da utrolig gerne ind på en uddannelse så man har noget i bagagen. Har ikke tidligere kunne finde ud af hvad jeg gerne ville og derfor aldrig kommet ind på nogen uddannelse og har derfor bare arbejdet istedet. Men nu er der jo ligesom et krav og så finde ud af hvad jeg vil. Har kun 9. kl. og det sætter vel sine begrænsninger ifbm. nogle uddannelser.

Men er der evt. nogen der kan foreslå nogen som man på sigt bliver glade for og rent faktisk også får gjort brug af i fremtiden

Kærligst StephanieJ

Jeg vil foreslå dig at læse om EGU uddannelsen...

Har den selv og er rigtig glad for den.. Da jeg tog den var det under Jord til Bord... Men slet ikke det jeg vil idag...

Men den er stadig god at have med når man søger ind på andre uddannelser...

Anmeld

11. september 2010

Steph_Laurits

MoarJ skriver:

Jeg vil foreslå dig at læse om EGU uddannelsen...

Har den selv og er rigtig glad for den.. Da jeg tog den var det under Jord til Bord... Men slet ikke det jeg vil idag...

Men den er stadig god at have med når man søger ind på andre uddannelser...

Ja så godt du anbefalede den til en anden og klikkede også på dit link og læste om den, men kan ikke rigtig fange hvad den egentlig er til og giver adgang til?   

Nok bare mig der er lidt bagud, men er lidt lost

Anmeld

12. september 2010

AA10

StephanieJ skriver:

Mange tak. Og tak for din venlighed - selvom det måske er et underligt indlæg

God weekend til dig

hehe det var da det mindste

tak og ilm

selvom den snart er slut hehe

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

AA10 skriver:

hehe det var da det mindste

tak og ilm

selvom den snart er slut hehe

Ja desværre

Anmeld

12. september 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Jeg synes, du skal skrive dig en liste over, hvad der betyder noget for dig i dit (arbejdsliv)liv. Og så ikke tænke i uddannelse mens du gør det.

Nogle vil måske prioritere "mange penge" højest på listen.

Nogle vil skrive "tid til et rigt familieliv" og andre vil skrive

"vigtigt med mange søde kollegaer/sociale relationer" osv. osv.

Når du så har lavet den liste kan du jo begynde og tænke over, hvilke job, som matcher dine ønsker. Og når du så har fundet de job, som du synes kunne passe, kan du jo begynde at undersøge udd.mulighederne.

Jeg synes, det ville være synd, hvis du gik den anden vej og valgte efter uddannelse først og så først senere så på, om det overhovedet matchede dine drømme for et dejligt liv 

Når (hvis du altså gør det) du har lavet listen over, hvad der er vigtigt i livet for dig, så smid den da her ud på Baby.dk. Så er jeg sikker på, at der vil komme mange bud på jobfunktioner og udd. som passer dertil.

Held og lykke !

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Jeg synes, du skal skrive dig en liste over, hvad der betyder noget for dig i dit (arbejdsliv)liv. Og så ikke tænke i uddannelse mens du gør det.

Nogle vil måske prioritere "mange penge" højest på listen.

Nogle vil skrive "tid til et rigt familieliv" og andre vil skrive

"vigtigt med mange søde kollegaer/sociale relationer" osv. osv.

Når du så har lavet den liste kan du jo begynde og tænke over, hvilke job, som matcher dine ønsker. Og når du så har fundet de job, som du synes kunne passe, kan du jo begynde at undersøge udd.mulighederne.

Jeg synes, det ville være synd, hvis du gik den anden vej og valgte efter uddannelse først og så først senere så på, om det overhovedet matchede dine drømme for et dejligt liv 

Når (hvis du altså gør det) du har lavet listen over, hvad der er vigtigt i livet for dig, så smid den da her ud på Baby.dk. Så er jeg sikker på, at der vil komme mange bud på jobfunktioner og udd. som passer dertil.

Held og lykke !

Det var et super foreslag, tak!!

Jeg er bare MEGET presset, skal komme med jobønsker senest d. 24. september. Og ellers kan de tvinge mig på en uddannelse som måske ikke er noget for mig

Jeg har tænkt meget over at tage Fodterapeut uddannelsen, men samtidig tænker jeg også "Der er da ikke den store fremtid i det?" Så begyndte min kæreste at tale om at hvis jeg tog en FT uddannelse, så skulle jeg næsten blive selvstændig!!!

Åh det er ikke nemt, vil heller ikke bare gå igang med noget og så fortryde det. Vil have hjertet 100% med når jeg starter på en uddannelse, har jeg ikke det - jamen så bliver det også svært at komme igennem!

Anmeld

12. september 2010

Meliora

Tag da og få en HF-eksamen, så har du alle muligheder åbne:-) Man kommer jo desværre ikke langt med 9. klasse, da de fleste uddannelser der er noget ved, kræver en gymnasiel uddannelse:-)

Anmeld

12. september 2010

Steph_Laurits

FruRafn skriver:

Tag da og få en HF-eksamen, så har du alle muligheder åbne:-) Man kommer jo desværre ikke langt med 9. klasse, da de fleste uddannelser der er noget ved, kræver en gymnasiel uddannelse:-)

Det er nemlig også det, men iiiih hvor tager det lang tid

Har jo altid bare syntes om bare at arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.