ihh, hvad skal jeg?? (uddannelse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2010

Vidunderligeunger

serinasmor skriver:

det er vel bare om at gøre de kedelige opgaver mere reelevante for dig

hehe ja, du siger da noget jeg har kontaktet en udd. vejleder, så må vi se hvad hende og jeg finder på!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2010

Stine85

BlyViol skriver:

Hej Piwer

Min hjerne eksploderer snart!!! 

Jeg KAN bare ikke komme i tanker om noget, som jeg godt kunne tænke mig at uddanne mig til.

For en lille måned siden, var jeg HELT afklaret og jeg havde bestemt mig for at blive teknisk designer... men men men, det er gledet lidt ud i sandet igen er slet ik tændt på det længere... øv..

Jeg har prøvet: (ufaglært arbejde og uddannelser)

Receptionist, tjener, rengøring, livredder, militæret(værnepligt), gymnasie, handelsskole og plejehjem...

Men der er ikke nogen af de ovennævnte ting som fanger mig...

Oprettede for noget tid siden en tråd om, hvad I arbejder med eler er ved at uddanne jer til, nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg kan lave, for at finde et springbræt til det jeg skal uddanne mig til.

Jeg nægter at starte på noget halvhjertet igen, det har jeg, som I kan se, gjort for mange gange nu..

Knus Mitzie, som bare SLET ikke kan se sig selv i noget fag lige pt

Kender det kun alt for godt.....

Sidder selv i næsten samme situation nu...

Anmeld

10. september 2010

Trolde_mor

BlyViol skriver:

som skrevet, jeg har prøvet gymnaie, handelsskole og HF - og jeg KAN ik koncentrere mig :/ jo den første måned går det super, men så kommer jeg bagud med afleveringerne og det bliver en ond cirkel....

Hm.. hvad så med noget praktisk.. Så som sosu, der kommer du jo løbende ud i praktik, så du ikke bliver rastløs, og man laver tingene på skolen og i grupper. Der er ikke meget man skal lave hjemme

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

Trolde_mor skriver:

Hm.. hvad så med noget praktisk.. Så som sosu, der kommer du jo løbende ud i praktik, så du ikke bliver rastløs, og man laver tingene på skolen og i grupper. Der er ikke meget man skal lave hjemme

har arbejdet på plejehjem i 2 år, og bliver aldrig sosu Havde overvejet den der pædagogisk assistent udd. men synes bare det er lang tid at bruge på en assistent når jeg kan blive "rigtig" pædagog på 1½ år mere... :/ det er bare skide svært, for har ikke ret meget selvdiciplin, kan ikke særlig godt koncentrere mig og så er jeg skoletræt, men vil heller ikke "nøjedes" med en uddannelse på lavt niveau... måske jeg bare skulle arbejde lidt ufaglært ind til der går et lys op for mig...

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

Stine85 skriver:

Kender det kun alt for godt.....

Sidder selv i næsten samme situation nu...

hvad vil du gerne, og hvad vil du IK??

Anmeld

10. september 2010

Trolde_mor

BlyViol skriver:

har arbejdet på plejehjem i 2 år, og bliver aldrig sosu Havde overvejet den der pædagogisk assistent udd. men synes bare det er lang tid at bruge på en assistent når jeg kan blive "rigtig" pædagog på 1½ år mere... :/ det er bare skide svært, for har ikke ret meget selvdiciplin, kan ikke særlig godt koncentrere mig og så er jeg skoletræt, men vil heller ikke "nøjedes" med en uddannelse på lavt niveau... måske jeg bare skulle arbejde lidt ufaglært ind til der går et lys op for mig...

Hm.. du kan jo bruge det som springbræt - det gør jeg. Skal ende ud som psykoterapeut. Men har hjælper, tager assistent, så fys og så psyko.. tager nogle år, men kan holde pauser ind imellem, hvilket er super. Så kører jeg ikke træt, får succeer, får en god udd. til sidst hehe og så passer det med børn ind imellem

Men ja, lyder til at du måske skal være lidt på arbejdsmarkedet - og så kan du jo evt. tage et enkelt fag på aftenhold eller noget, så har ud et fag mindre du kan få merit for senere, og så vælge et der måske kunne interessere dig?

Anmeld

10. september 2010

Lielbardis

Altså, jeg har en hg, men da elevpladserne ikke ligefrem hænger på træerne, har jeg valgt at tage 5 enkeltfag på hf for at gøre mine chancer bedre, og bruge tiden på noget fornuftigt.. Jeg har 23 timer om ugen for at få su.

Hvis man har barn under 7 år eller ikke har behov for su (arbejder ved siden af eller lign.), så mener jeg ikke at der er krav om antal af timer.

På HF er der bla. billedkunst, mediefag, kemi, fysik, geografi, samfundsfag, engelsk, tysk, matematik, psykologi, filosofi osv.

Ved ikke om enkeltfag kunne være noget for dig?

Anmeld

10. september 2010

Vidunderligeunger

Lielbardis skriver:

Altså, jeg har en hg, men da elevpladserne ikke ligefrem hænger på træerne, har jeg valgt at tage 5 enkeltfag på hf for at gøre mine chancer bedre, og bruge tiden på noget fornuftigt.. Jeg har 23 timer om ugen for at få su.

Hvis man har barn under 7 år eller ikke har behov for su (arbejder ved siden af eller lign.), så mener jeg ikke at der er krav om antal af timer.

På HF er der bla. billedkunst, mediefag, kemi, fysik, geografi, samfundsfag, engelsk, tysk, matematik, psykologi, filosofi osv.

Ved ikke om enkeltfag kunne være noget for dig?

det eller sosu som springbræt er nok de bedste valgmuligheder so far. jeg havde HF enkeltfag inden jeg blev sygemeldt... 

Anmeld

10. september 2010

*Toffee*

Nu får du et venligt spark i den dertil indrettede, og tag det som venligt  

Du ved ikke hvad du vil, den tanke vil du have sådan ca altid garanteret, hvis ikke du tager en beslutning om et eller andet nu.

Springbrættet er en gymnasiel uddannelse, det er den der åbner muligheder. De fleste steder på VUC´er det muligt at tage den over 3 år (HF), så den ikke er så presset og giver luft. Er det spændende? Nej! men er den nødvendig? Ja! Men med den i hånden vil dine overvejelser og muligheder blive HELT anderledes. For med den i hånden kan du gå direkte til videregående uddannelse (medmindre der er uopfyldte specifikke adgangskrav). Derudover har du så 3 år mere til at finde ud af hvad du kunne tænke dig.

Det handler om at tage sig selv i nakken og tage en beslutning om at gøre et eller andet. Man behøver hverken være direktør eller det præcis rette sted fra starten af. Så at vælge teknisk tegner fra fordi det LYDER som om at nogle er opgaverne er kedelige er en anelse overilet. Måske er det, måske er det ikke. Men vil du noget den vej, så står du stærkere til at arbejde dig henimod noget du gerne vil, end hvis du ingenting har. Så vil du stadig om 5 år væve mod hvad skal jeg, hvorfor osv osv. Så kan man da lige så godt væve mellem hvad man vil med en uddannelse i hånden.

Og jeg taler af egen erfaring

Anmeld

10. september 2010

Malonde1985

Kender det desværre også godt - det med ik at vide hvad man skal læse til  inden jeg fik min store pige anede jeg SLET ikke hvad jeg skulle med mit liv - havde også prøvet nogle forskellige uddannelser, og havde ik ret meget selvdisciplin. Men synes det hjalp at få et barn, for da tænkte jeg at mor her da bare skulle igang med noget og det kunne da ik gå stærkt nok. Så jeg valgte at ta hjælperen, og er nu igang med assistenten. Ved ik om jeg vil være assistent resten af mit liv, men så kan jeg jo læse videre til noget andet.. Det kan være rigtig svært at finde ud af hvad man vil, for man skulle jo gerne uddanne sig til noget man gider arbejde indenfor resten eller i hvert fald meget af ens liv.

Men ja, som de andre siger så synes jeg da også du skulle arbejde lidt mere måske og så gå og tænke over hvad du virkelig gerne vil. Der må være noget inde i dig som brænder for noget helt bestemt  måske har du bare ik fundet det endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.